werkgevers bieden laag loon

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Hoi

Ben druk aan het solliciteren maar merk nu dat de salarissen erg laag zijn
    Soms 1/3 lager dan vorige werkgever Pff
    Heb nu ww uitkering

Wat zullen jullie doen met laag loon wat werkgevers bieden

2. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Ik denk dat je blij mag zijn als je aangenomen wordt. Zeker als je nu in de ww zit.

Iedereen wil graag meer verdienen, maar je moet jezelf ook bewijzen vind ik. Als je al een baan hebt, heb je -in zekere zin- weinig te verliezen. Dan zou ik misschien wel onderhandelen als het loon wat zij bieden mij niet aanstaat.

Er zijn waarschijnlijk een hoop werklozen die wél willen werken voor dat loon...

Yellowsun, MiaMaria en Ctje1987 vinden dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik weet niet in welke sector je werkt en voor welke functie.

Hier zou ik met minder salaris absoluut geen genoegen nemen.

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Als je uiteindelijk meer verdient dan in de WW zou ik het doen. Let wel op reiskosten enzo dat je wel ook werkelijk meer over houd. Anders zou ik daar gewoon eerlijk in zijn naar een werkgever.

5. Msee

Msee Niet meer actief

Deal maken dat je het nu te laag vindt maar over een maand om tafel wilt zitten. Vind je me goed genoeg dan zet je me op het salaris van de vorige werkgever, doe je dat niet dan blijf ik tot ik een nieuwe werkgever gevonden heb.

Een jaar geleden moesten we blij zijn dat we iig werk hadden nu mag een werkgever blij zijn dat hij iig een werknemer heeft.

Geldt niet voor iedere sector en vergt ook een flinke dosis zelfvertrouwen..

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik merk het ook hoor, hangt uiteraard ook aan de regio waarin je woont/werk zoekt en aan de sector. Ik heb gemerkt dat hier in het noorden de salarissen in mijn functiegebied soms wel 400-600 euro lager liggen tov het zuiden.

Ik ben gewoon eerlijk daarin, dat ik weet dat ik een relatief hoog salaris vraag. Maar dat ik al gezakt ben, omdat ik een zeer royale werkgever had en ik daar op het einde van mijn schaal zat. Maar met mij halen ze wel een persoon binnen met veel werk- en levenservaring en een grondige talenkennis.

Iets met "take it, or leave it"

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Lastig ligt er aan of het een goede baan is en of je omhoog kan komen en in de toekomst meer kan verdienen.

Mijn vriend heeft een baan aangenomen voor minder salaris dan gewild. Maar het bedrijf staat wel enorm goed op zijn cv. Nu gaat hij wel weg want het is eigenlijk te belachelijk hoe slecjt hij verdiend en hij zou kunnen verdienen, het is te zuur.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als je 1 van de 100 sollicitanten bent en de rest wil wel werken voor dat geld, heb je niet zoveel te eisen. Dus het ligt ook een beetje aan de functie.
    Ik heb nu ook geen hoog salaris en mijn salaris indicatie ligt niet heel hoog, maar ik weet dat er voor mij 10 andere zijn.
    Bovendien zit ik wel ver boven het minimum, heb ik een hele leuke baan en ga ik groeien qua salaris... Moet toch ergens beginnen denk ik maar.
    Het is natuurlijk wel belangrijk dat je met het salaris kunt rondkomen en je meer overhoudt dan nu.

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zou absoluut geen lager loon accepteren, maar gelukkig is dit binnen mijn cao ook goed geregeld.

Mocht ik in de ww komen en werk buiten mijn eigen werkveld moeten kiezen dan zou ik dit alleen aannemen als ik netto meer over hou dan dat mijn ww is.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Is het een baan die je heel graag wilt? En kan je rondkomen van het lagere loon? Dan doen.
    Als dat niet zo is dan zou ik verder solliciteren.

din0 vindt dit leuk.
  11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In de ww heb je (vind ik) de plicht een baan te nemen, ookal valt het salaris tegen. Vanuit je nieuwe baan kun je altijd nog weer solliciteren naar iets beters.

Yellowsun, username, Zoe123 en 18 anderen vinden dit leuk.
  12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jullie zijn toch biet zo lang geleden naar de andere kant van t land verhuist voor de baan van je man?
    Staat me vaag iets van bij, of ben ik in de war?!:oops:

13. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Mee eens!

14. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als het echt zoveel lager is zou ik eerst kijken of je er netto op vooruit gaat,hou je onder aan de streep minder over dan nu met je uitkering dan zou ik verder zoeken.Het is wel de bedoeling dat je meer over houd dan nu met een ww. Je kan ook kijken of er idd groeimogelijkheden zijn bij een nieuwe werkgever dat maakt het minder erg om laag te beginnen. Belangrijkste is dat je van je salaris wel je rekeningen kan betalen en normaal je boodschappen kan doen. Reiskostenvergoeding is mooi maar je krijgt meestal niet alles vergoed,net als evt kinderopvang,dit kan je ook meenemen in je berekening.

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik denk dan altijd je hebt iets of niets.. ww stopt uiteindelijk toch?

Moet wel eerlijk zeggen dat het er wel mee te maken heeft met wat je had en wat je nu zou krijgen.
    Als je net aan het minimumloon zit met slechte extra's /voorwaardes enzo zou ik het waarschijnlijk niet accepteren. Maar het kan ook zijn dat je salaris bij je vorige werkgever niet helemaal realistisch is in die branche/functie.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Als je daarmee uit de ww komt gelijk doen. En verder hangt het totaal af van je functie. Goed opgeleid en gewilde functie, dan heb je wat te eisen. Voor jou 10 anderen, tja dan heb je pech.

Ik zou ook echt ver terug gaan moest ik nu opnieuw solliciteren. Man heeft waarschijnlijk wat meer te eisen.

Maar als je niks hebt altijd alles aannemen.

Zoe123 vindt dit leuk.
  17. p1982

p1982 Niet meer actief

Zoek werk als Salarisadministrateur in de accountants wereld.
    Zal eens uitrekenen wat ik er aan over hou. Zit sinds deze maand in ww

Vind de overige arbeidsvoorwaarden ook wel van belang
    Kan altijd nog nee zeggen

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Onthoud ook dat je over je salaris kan onderhandelen. Over het algemeen zet de werkgever laag in, de werknemer hoog in, en kom je hopelijk ergens in het midden uit.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

weet dat ik bij vorige werkgever goed verdiende. ben bereid te zakken maar op gegeven moment ook niet meer
    wat werkgever nu aan voorstel gedaan heeft vind ik erg laag. daarvoor niet zolang gewerkt /ervaring en hbo opleiding

wacht maandag wel af

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus je hebt nauwelijks ervaring en bent nu werkloos. Tja, dan sta je natuurlijk niet erg sterk om veel te eisen. Dat is jammer, maar toch niet helemaal onlogisch?

Deel Deze Pagina