Schimmel , tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Safoura, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Bij mijn dochter van bijna 7 maanden is 4 weken geleden een schimmel infectie begonnen bij haar schaamlipjes. De arts bij het cb gaf t advies om vaak luier te verschonen luchten en smeren met bepanthene of sudocreme. Mocht dit niet helpen kon ik een anti schimmel middel halen bij de drogist. Braaf gedaan en de bultjes zijn minder geworden maar het is nu rood en merk dat het nu ook begint te jeuken. Heb vandaag de miconazol gehaald bij de apotheek. Weet iemand of ik tussendoor bepanthene kan blijven smeren? En ik lees ook dat men na de mico bepanthene smeren zodat het blijft zitten, iemand daar ervaring mee ?

Alvast bedankt!

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier was de oplossing miconazol en sudo de combi. Dit op aanraden van de huisarts. Na een paar dagen werd het stukken minder. Bij een week was het weg. Bepanthen werd afgeraden. Moest een papje maken en dit erop smeren. Ik deed eerst de miconzol en dan sudo.

3. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Was er een reden waarom geen bepanthene. Heb gewoon sudo in huis ook maar ben dan benieuwd. Oké dus wel samen inderdaad. Eerste micozanol en dan sudo.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja de huisarts gaf aan dat bepanthen vet is waardoor het nog meer gaat broeien en dit ideaal is voor schimmels.

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    dat is volgens mij ook de reden, dat bepanthen een goede atmosfeer geeft voor schimmels. de sudocreme met schimmelzalf gaat beter

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik moest van de huisarts gewoon voet schimmel crème halen bij de Kruidvat deze werkt sneller zei hij toen mijn dochter schimmel had, hij zei wel vaseline erop doen ten eerste omdat de crème dan blijft zitten en niet meteen weggeveegd word bij plassen op de wc ( of in de luier trekt) en ten tweede omdat door die laag vaseline de urine er overheen glijd en dus niet brand aan de vagina.

Bij haar was het een dag later zo goed als weg, maar natuurlijk wel even door gegaan met smeren just in case

7. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Is vaseline niet veel vettiger dan bepanthene?
    Ik doe nu de zalf met er over heen sudo creme , elke ochtend en avond en tussen door bij het verschonen sudo.
    Gebruik nat washandje bij het verschonen. Ik moet zeggen na 2 dagen al ziet het er al wat rustiger uit.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Ook ff laten spelen in dr blootje, kamer op temperatuur (zal nu geen probleem zijn maar in de winter wel), gordijnen dicht, celstofmat neergooien (wel goed in de gaten houden dat ze t niet in de mond stoppen) met een handdoek er overheen of iets anders om de ongelukjes op te vangen en lekker half uurtje luchten.

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Een schimmel infectie heeft altijd een oorzaak en die moet je aanpakken, anders komt het steeds terug. De oorzaak van een schimmel ligt altijd in de darmen, de darmflora is niet in balans. Dit komt door een teveel aan slechte bacteriën en te weinig goede. Je kunt hier aan werken door haar probiotica te geven en er voor te zorgen dat de slechte bacteriën niet gevoed worden, dus opletten dat ze geen suikerrijk voedsel krijgt (liever ook niet te veel fruit) en ik weet niet of je bv of kv geeft, maar als je kv geeft let er dan op dat je een variant zónder suiker geeft, in opvolgmelk zit vaak suiker toegevoegd!

10. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn dochter had een schimmel bij de billen, en ook een beetje bij de schaamlipjes, de huisarts gaf aan dat je bij een schimmel het beste kan smeren met zinkolie vermengd met koelzalf. Dit hielp perfect. Sudocreme hielp bij mijn dochter niets.

Deel Deze Pagina