Hier krijgen ze een dopper van school. Maar dan moet hij de hele week op school blijven en ook al een aantal keer gehad dat zoon hem op vrijdag vergat mee te nemen naar huis. Vind ik dus niet zo fris
Wij hebben de geisoleerde 260ml flessen. Met rietjesdop voor R (Silicon Straw) - de foto's zijn ineens gedraaid heel handig.... Met sportdop (en rietje er in) voor G (Big Mouth Straw) Deze dopversies De sportdop (en rietje) van G krijg je er zo vanaf, het is siliconen. Mits je hem er weer goed opdoet (echt goed aandrukt) valt het qua lekken ook mee. Ze heeft m nu een jaar, ziet er nog uit als nieuw en 1x gelekt. Ik heb aanzienlijk meer ongelukken gehad met een Mepal beker (met zo'n pop-out dop constructie) als met deze. Als je echt voor 500ml wilt gaan let op dat een geisoleerde RVS leeg ook al behoorlijk aan t gewicht is. Voor je beeldvorming: leeg is de 260ml geisoleerd 247gr een basic bidon 46gr (heb hier geen dopper meer). Voor een schooldag is dat hier voldoende en is het heel heet ofzo mogen ze gewoon water bijvullen. Qua levensduur: Afgezien dat G de laatste tijd kennelijk op dr rietje aan t bijten is is t redelijk onverslijtbaar. Doppen kan je los bestellen en de siliconen is van betere kwaliteit als dat ik had verwacht. Die beker is voor mij gelijk aan semi-onverwoestbaar. Ze is niet zachtzinnig met dr rugtas, maar geen spoor te vinden van slijtage (i.t.t. dr Mepal beker). Die van R is ook menig keer uit de wandelwagen gestuiterd in een peuterdriftbui. Edit: linkje gelezen over milieuimpact De andere soorten plastic flessen halen het hier geen jaar vol. Iedereen triggert hier als een malle op een bijkomende geur of smaak. Met siroop maskeer je dat dan nog, maar met water haakt iedereen hier af. Microplastics en hun impact (ook transfer naar inhoud) zit ook niet in het onderzoek. Lijkt me ook lastig om daar een factor aan te hangen aangezien we de totale effecten op flora en fauna ook nog niet direct overzien. Volledig siliconen geeft lekissues (kleding droogt wel weer, maar boeken...). Die glazen verbaasd me dan wel weer, ik had die minder heftig dan de siliconen verwacht. En mn werk(thermo)beker bespaard doorgaans 3x een waterkoker aanzetten (wat niet opgenomen is in t onderzoek, want dat ging over kamertemperatuur vervoer) aangezien er 4 bekers in passen. Dus 1x veel (want groot volume), ipv 4x minder (uitgaande dat je niet elke keer 1,5L staat te verhitten als je 1 beker nodig hebt). Dus thermo als thermo gebruikt heeft nog wel een plusje al is dat hier geen factor in t onderzoek. (Je moet ergens een lijn trekken, logisch). En ja, wil je echt groen zijn drink je geen koffie...maar voorlopig komt daar geen verandering in.