Schimmel, wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door xd24, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Onze wasmachine heeft schimmel op de rubberen rand.
    Hoe kan ik dit schoon krijgen, heb al vanalles geprobeerd.

Spul van HG werkt niet...

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had laatst allemaal blub op me rubber zitten. weet me got niet wat het was maar het liet zelfs vlekken in me kleding achter. heb een halve zak soda in me wasmachine gedaan en leeg gedraait op 90 graden. nou wat ik daarna allemaal in me wasmachinerubber zag zitten, o echt smerig. dan zie je pas waar in je je kleding wast. heb hem nog een keer op 90 gedraait met 2 oude handoeken (zodat ik die weg kon gooien) en wasmiddel en me trommel en rubber was weer zo goed als nieuw.

misschien dat het ok werkt met schimmel

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja die blub heb ik ook, getver... :)
    Soda is een idee! thnx

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dat blubber is waarschijnlijk vetluis. Daar werkt inderdaad een goede schep soda en de wasmachine op 90 graden laten draaien tegen.
    Dit komt waarschijnlijk omdat je vaak te veel wasmiddel met een te lage temperatuur gebruikt. Het is beter om je wasmachine vaker op een hoge temperatuur te laten draaien (bijvoorbeeld de handdoeken en beddengoed op 60 graden en af en toe een machine op 90 graden).

Schimmel durf ik niet te zeggen....
    Kijk anders eens op Oma weet raad

5. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik heb wel van mijn moeder meegekregen dat je t deurtje van je wasmachine ALTIJD open moet laten staan
    Omdat de kans op schimmel in de rubber groot is anders

Maar ja daar heb je nu weinig aan .... ik ben benieuwd of je dat er wel echt uit krijgt dat vreet er in
    Maar ik lees mee ben benieuwd !

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik draai 1 x in de 2 maanden een lege trommel op 90 graden met een bolletje bleek.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja het deurtje laat ik altijd open staan. Ik denk ook eerlijk gezegd dat ik het er niet meer uitkrijg, die rotschimmel vreet er idd helemaal in.

Kun je eigenlijk gewoon een nieuw rubber kopen ofzo? Heb daar de ballen verstand van haha

8. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik lees met je mee, heb hetzelfde probleem :cool:

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Gewoon een flinke hand soda in de machine gooien (niet in het vakje maar echt in de trommel) en de machine op 90 graden laten draaien. Zo weer weg!

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Tandpasta en een tandenborstel. Ik zag het laatst op de tv toevallig dat ze rubbers van een koelkast hiermee schoonmaakte. Het werkte echt toen ze het lieten zien op tv. Misschien helpt het ook bij een wasmachine.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik had allemaal weer/schimmel in de kitrand achter de keukenkraan zitten, dat kreeg ik wonderbaarlijk genoeg zo weg met anti schimmel spray van de action, een grijze fles.

Wassen met poeder is trouwens ook veel beter voor je machine dan die vloeibare producten en het lost vlekken ook beter op uit de kleren.

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja ik ga denk ik echt over op poeder... die drap die je krijgt van vloeibaar is zo goor.

Tandenborstel met tandpasta, dat zou de schimmel wegwerken?? Ik wil alles proberen:)

@ mamadeluxe, dat spul van de action... Is dat denk ik hetzelfde als HG? HG werkt niet op rubber materiaal.
    Voor kit werkt dit wel, gebruik ik namelijk voor kit in de badkamer.

Volgens mij vreet schimmel echt in rubber en wil dat er niet meer uit, er moet toch iets zijn wat werkt.
    Ik ga iig alle tips hier uitproberen, van soda tot tandpasta!

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    ooh mamadeluxe, ik zie even je onderschrift. Wat gaaf zoveel kindjes. Lijkt me zo gezellig!!

Deel Deze Pagina