Sinds een week heb ik zulke dikke enkels en voeten dat het wel olifantenpoten lijken. Ik kon mijn birkenstocks nog aan, maar ook dat gaat nu ineens niet meer. Ik slaap snachts met een kussen onder mijn voeten en dan is het redelijk geslonken als ik opsta, maar zodra de dag vordert dan wordt het weer vreselijk dik. Heeft iemand tips? Ik eet vrijwel zoutloos, drink veel en probeer niet te veel te zitten.
Hier het zelfde.. maar heb het nu redelijk onder controle voor zover het kan.. Er blijft altijd wel vocht inzitten, maar zwelt niet meer zo enorm snel op. Met drinken bedoelen ze vooral veel water drinken.. niet teveel koffie en vruchtensappen, tussendoor je voeten af en toe omhoog leggen.. veel bewegen.. dus idd niet zitten.. ( is je benen laten hangen, want dat is funest ) Wisseldouches helpen bij mij ook goed... dus van warm naar koud!.
Dan zal ik eerst maar even overstappen op water drinken. Wisseldouches doen hier helemaal niets. Gister deed het zo'n pijn dat ik amper nog de trap op kon lopen. Te erg opgezwollen waren ze toen. Moet dinsdag weer gaan werken en ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Kan niks aan mn voeten hebben nu...haha, dat wordt nog wat.
Ik heb gemerkt dat het veel aan en uitdoen van mijn schoenen het erger maakt. Ik had nog wel eens de neiging om mijn schoenen uit te schoppen als ik aan tafel zat ofzo, maar daarna krijg ik ze dus niet meer aan. Dus gewoon maar aanhouden en benen omhoog
Ja, dat klopt helemaal. Zodra ze eenmaal uit zijn is er geen beginnen meer aan om ze aan te krijgen. Mijn moeder komt vanmiddag en neemt haar sandalen mee. Zijn een maat groter dus dan kan ik die voorlopig even aan doen en kijken hoe dat gaat. Echt heel irritant. In mijn eigen sandalen laat ik gaatjes bij maken want anders lukt het niet meer. Op kantoor zal het komende week helemaal niet te harden zijn dus zie er nu al tegenop. Voetmassage krijg ik savonds...helpt tot nu toe helaas niet. Heb ook een verkoelende voetgel en die geeft echt verlichting, maar dunner wordt de boel niet.
Bekend verschijnsel.. Direct uit bed vandaan ( deken onder t matras) gaat t nog.. maar nog geen 2 uur later zitten mn voeten al weer vol.. Ik kan eigenlijk alleen nog crocs aan.. Drink me de rambam aan water, maar dat helpt mij niet.. Het in beweging blijven valt niet mee, t loopt zo raar op die vochtkussens.. lol Voor mij zou 't beste zijn om de hele dag te liggen/hangen/zitten met de benen omhoog,maar dat vind ik ook weer niks..
gelukkig ben niet de enige.. Schrok er gisteren gewoon van.. en hebben jullie de weersvoorspelling voor vrijdag gezien? 30 graden! x
Pff ik kon gisteren niet eens meer lopen, zo'n pijn deed het. Mijn speciaal aangeschafte birckenstock's kon ik niet meer aan. Ben onder de douche gaan staan en echt zoveel koud water erop laten lopen dat ik mijn voeten even niet meer voelde. Ze branden enorm. Ik ga vrijdag maar de hele dag in een ijskoud bad zitten. 30 graden is toch niet vol te houden!
Het gaat echt veel te warm worden ja. En wat je zegt, net uit bed gaat het nog enigszins, daarna niet meer. Vandaag is het wat frisser en ja hoor, minder dikke voeten en enkels. Krijg vandaag mijn birkenstocks weer aan. Zit elke dag met mijn voeten in een kinderbadje en het helpt niks. Wordt er moedeloos van. Gister flinke huilbui gehad. Die dikke voeten en buik zaten me in de weg en de kleine liet zich niet voelen. Kortom, klein emo drama. Haha. Tja...en dan moet ik nog weken...
De aller laatste oplossing als het te erg wordt is inzwachtelen maar dat moet echt door een fysio gedaan worden. Ik heb ook wel wat dikke enkels maar niet meer zo erg als op vakantie in Italie. Tja daar liepen we de hele dag en als je dan mijn voeten in de avond zag dan schrok je je kapot. Ik heb er gelukkig verder niet zoveel last van alleen dan dat ze af en toe jeuken.
Nou, ik mag me ook hierbij aansluiten... Jippie Wat bij mij ook nog wel enigszins helpt is een voetenbadje aan het eind van de dag met lauw water en zeezout. Dit geeft in ieder geval wat verlichting, tegen de zwelling doet het helaas niet zoveel!
Hier ook iemand met olifantenpootjes. Ik was een paar dagen vrij en toen ging het wel, thuis lekker met de voeten omhoog zitten, redelijk koel huis, beetje bewegen etc. Maar nu weer werken in een kamer zonder werkende airco, verschrikkelijk warm en benauwd. Geen goede mogelijkheid om voeten omhoog te leggen (gaat ook niet met werken)... afzien. 's Avonds maar lekker wisselbaden doen, overdag wat brandnetelthee drinken en bij de salade extra bleekselderij. Nou ja, hoe vaak hebben we nou zomers weer in Nederland he dit is vast de laatste keer dit jaar... Terwijl ik normaal gesproken pas boven de 20C tot leven kom en me best wel happy voel boven de 30C
Mijn gynaecoloog nam niet eens de moeite om meer te zeggen dan "Hoort erbij", maar ik moest toevallig bij de dermatoloog zijn, en zij zei uit zichzelf "JEEETJE, heb je geen drukkousen gekregen dan!!" Ze wilde het meteen gaan voorschrijven, via iemand in het ziekenhuis, en ik kon ook meteen terecht, maar het aanpassen en maken van die kousen duurt zo'n 2 weken. Misschien ben ik dan al niet meer zwanger, want ik krijg een tweeling, dus heb ik het laten gaan. Maar dames, als ik jullie was zou ik het wel proberen! Wordt gewoon vergoed, en die dikke voeten doen zo'n pijn!!