Schimmel

Discussie in 'De lounge' gestart door Boomer2009, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Nee, geen infectie :p

Ik heb last van schimmelplekken in de badkamer. Alles is een paar jaar terug door de woningstichting wit gestuct en nu is er langzaam aan zwarte schimmel in een hoek ontstaan.

Nu dacht ik dat ik dat moest melden bij de woningstichting, dus belde ik. Maar ik kreeg te horen dat de huurder daarvoor verantwoordelijk is en het moet verwijderen of erover heen moet sausen. Volgens hen is het een kwestie van ventilatie, maar naar mjn idee kan dat niet, want het zit juist bij de afzuiginstallatie in de buurt en de woningstichting heeft het destijds gestuct, omdat er een lekkage in onze badkamer zat.

Ten eerste mijn vraag aan jullie of zij daarin gelijk hebben. Ik ga binnenkort verhuizen en moet de huurwoning weer opleveren. En zo ja, wat kan ik doen aan schimmel zonder alles opnieuw te moeten stuccen of sausen? Kan ik erover heen verven bijvoorbeeld?

Bedankt.

2. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Eerst goed schoonmaken en alle "losse" delen eraf halen. Daarna sausen. Alabastine heeft hier speciale latex voor. Als je gewone latex gebruikt heb je kans dat het er zo weer doorheen komt.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben schimmel in de hal beneden gehad.
    We wonen in een oud huis.
    Het zat in een hoekje en breide zich uit, de woningstichting heeft heel de muur opnieuw gestuuct en het begint nu alweer.
    Vermoed dat er weinig aan te doen is (of je moet hele drastische maatregelen nemen)
    Dus wij spuiten er af en toe zo'n goedje op van bison, schimmelvreter, en dan blijft het weer even weg.

Bij ons heeft de woningstichting er dus wel wat aan gedaan.
    Ik zou toch nog een keer aandringen.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    We gaan over 2 maanden verhuizen, dus ik ga er ook geen veel geld insteken.... hopelijk gaat het weg met schimmelvreter? en dan witte latex erover heen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de stichting zou doen als ik het gewoon zou laten zitten.... weet niet of ze het recht hebben om eventuele kosten op mij te verhalen?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer de muren wit zijn kun je het inspuiten met een spulletje van HG. Dat bleekt de schimmel helemaal weg. Wel heel chemisch dus laat het beter je man ofzo doen aangezien je zwanger bent. ;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het heet trouwens schimmel, vocht- en weerplekkenreiniger.

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Goede tip, bedankt Meryem. En idd. lekker laten doen door mijn mannetje :p

Ik ga maar eens naar de Praxis.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hadden dat ook in de badkamer van ons huurapp. Wij moesten het toen we daaruit gingen inderdaad ook zelf verwijderen. Ik had geen zin om het allemaal over te verven, dus heb ik het schoongemaakt met Biotex. Werkt echt super!

10. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Die HG spray voor schimmel werkt echt heel goed! Je hoeft het daarna echt niet meer te verven. Gewoon erop sprayen, ff laten intrekken en met een oude doek eraf vegen. Daarna goed laten luchten, want het is heel hoog geconcentreerd chloor. En oppassen dat als je gaat sprayen, je niet je hoofd erboven houdt zodat het in je mond/neus/ogen kan gaan stuiven.
    Die spray kost tussen de 10 en 15 euro, en je hebt maar een paar spraytjes nodig bij kleine schimmelvlekken, dus niet de hele fles op 1 plek sprayen.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hg is echt heel erg goed. Wij hadden ook schimmel in de douche. Vorige week schoon gemaakt, binnen een klein uurtje was alles weer wit.

12. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb de Bison gekocht, Schimmelvreter heet het, was 7 euro. Ik zag inderdaad nog de HG staan, was ook 7 euro, maar de man achter de balie adviseerde me Bison, dus heb ik die maar genomen. Ik ben benieuwd....:)

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dat heb ik ook gebruikt in de badkamer. is heel goed spul.

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bedankt voor de tips, want het werkt écht heel goed!!! Tis bijna weg!!!! :D Waar heb ik me de hele tijd druk over gemaakt haha

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vertel mij wat over schimmel en vochtplekken... Pfft, mijn hele badkamer is 1 groot drama en ik heb geen geld om hem groot aan te pakken... Slechte isolatie, slecht ventilatie, koud en vochtig, tel uit je winst... Ga van de week zo'n elektrische afzuiging kopen, eens kijken of het dan beter gaat...

Als ze van de woningbouw gewoon over de plekken hebben gestuced zonder ze eerst te behandelen komt het er later weer gewoon doorheen. Je moet het eerst goed schoonmaken, dan speciale voorstrijk erop doen en dan pas kun je het overschilderen/stucen...

Deel Deze Pagina