het klinkt lollig maar dat is het niet altijd, we hebben hier 3 kraaien die erg brutaal zijn, ze zitten achter katten aan, lopen (ja, lopen niet vliegen) midden op de weg en gaan niet aan de kant voor wie dan ook, soms vallen ze zelfs aan, of zo lijkt het in ieder geval. ik weet dat kraaien soms zelfs tam kunnen worden maar deze kraaien hebben hun eigen plan het begint hier in de buurt wel lastig te worden, zeker omdat er zoveel kinderen spelen (ik woon tegenover een school met op het plein speeltoestellen dus altijd kinderen). iemand tips wat ik er, diervriendelijk, aan kan doen?
Zijn het kraaien of kouwen (zie foto), die zijn inderdaad echt gruwelijk brutaal. Hier in de buurt hebben we zo ook veel en als je met de auto of de fiets aan komt rijden "springen" ze echt op het laatste moment weg. Bekijk bijlage 32063
nee het zijn echt kraaien, ze hebben geen kraagje zoals de kouw op de foto, het stikt hier ook van de eksters trouwens, ook zo´n brutaal slag vogel...
Ohh.. kraaien.. wat een @#$%&* beesten zijn dat zeg. Hier 'hangen' ze op de dakkapellen (waar wij onder slapen) en maken zelfs 's nachts een pokke herrie.. Zit er echt aan te denken een luchtbuks aan te schaffen Afremmen of uitwijken voor die beesten op de weg doe ik niet eens meer. Heb zelf bijna een ongeluk gehad omdat ik wilde uitwijken terwijl dat beest op het laatste moment wegvloog, en de andere bestuurder me vaag stond aan te kijken (had de vogel niet gezien). Dus nee, hier geen kraaien-fan... ik ga dit topic in de gaten houden
Wat boeren soms doen tegen de kraaien en kouwen is een cd aanzetten met het geluid van kraaien (of kouwen) in doodsnood zeg maar. Schijnen ze wel (tijdelijk) van weg te blijven. Geen idee echter waar je zoiets koopt. Het lijkt me ook niets om daar dan maar de hele dag naar te moeten luisteren. Vind het heel stoere beesten, maar inderdaad ze zijn wel erg brutaal...
Zat dit topic te lezen, en moest ineens denken aan een aantal jaren geleden. Toen fietste ik door een aso straat hier in de buurt, het was prachtig weer, en de mensen zaten op banken in de tuin. Had iemand een kraai in een vogelkooi Sorry meid, kan je niet helpen.
een kraai in een vogelkooi? dat is zielig! hmmm, nou ik google anders nog wel even, wie weet kom ik nog iets bruikbaars tegen....
Mjah vroegah hadden mensen (boeren denk ik) die last hadden van dit brutaal slag vogels, een dode hangen als waarschuwing voor de andere. Kan je gek vinden maar die beesies zijn mega slim. Dus dat hielp redelijk. Maarja...om nou een vogel lijk van je dakkapel te hangen zodat ze weg gaan... Overigens uitkijken met luchtbucksen, damagnie!
Uuuh zijn kraaien ook niet beschermd? Ik weet wel dat er in de kersen en appel bongerd regelmatig een dooie kraai hing. Wij hebben er ook wel eens last van gehad, en toen heeft mijn man ( met scherpe precisie , hahaha ) een kiezel tegen een kraai zijn kop gegooid. Beesten hebben we nooit meer om het huis gezien.
tja wat doe je eraan he. Kijk als ze katten wegjagen is dat alleen maar goed. Die pokkebeesten roven nesten leeg alleen maar voor de lol. Dus denk dat ze gewoon hun territorium verdedigen als ze de katten achterna zitten. Moet altijd lachen als een kat achterna gezeten word door kraaien ik wou dat er een stel kraaien in mijn achtertuin kwam nestelen zodat ik eindelijk van dit rotkatten en hun geschijt af ben! Wat je misschien wel kunt doen als de kraaien echt voor overlast zorgen is misschien de gemeente bellen? Maar goed, voor hun iets doen moeten ze dus echt voor erge problemen zorgen. Zoals vernieling en verwonding.
het is nog niet zo erg dat ze verwonden maar het gaat een keer gebeuren dat er een kindje de dupe is van zo´n kraai. dat ze katten achterna zitten is ook alleen maar hilarisch om te zien inderdaad vanmorgen stonden er 3 naast elkaar midden op de straat, en dan samen naar voren lopen, echt zo´n streetgang, haha! ik weet niet wie dat was met die steentjes gooien maar met kiezelsteentjes ben ik nog niet zo goed dat ik er 1 recht tegen de kop gooi, wel knap van je vriend,
Hahahaha , moet wel lachen om jou uitleg , een streetgang .. zou ook niet weten hoe je die krengen weg krijgt maar ik weet inderdaad ook dat het erg brutale vogels zijn , hier bij de flat zitten die krengen ook op de loer en als ik weleens naar mijn auto loop moet ik gewoon bukken omdat ze de mensen aanvallen en laag overvliegen :x