Will you marry me?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hai dames!!

Ik ben niet getrouwd hoor, zal er hopelijk ooit nog eens van komen maar ben heel erg nieuwgierig naar hie jullie ten huwelijk zijn gevraagd....of mischien wel hoe jullie je partner ten huwelijk gevraagd hebben.

Nou kom dames gooi de romantiek erin

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik: Uh.... *naam vriend*.... ik wil eigenlijk wel gaan trouwen..
    Hij: Oh. Ok. Wanneer?
    Ik: In juni ofzo?
    Hij: Hmm is goed.

:D

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha erg romantisch! :D

ik ook een x:
    Moppie, wil je met me trouwen?
    antwoord: Neujj

(heeft vroeger veel mee gemaakt met zijn ouders: van elkaar gescheden, elks met een ander getrouwd, ook weer beide gescheden en toen weer samen gekomen en weer getrouwd,...)
    hij heeft zoiets van: Trouwen is geen meerwaarden maar gewoon stom stuk papier en ik respecteer zijn mening. dus ik blijf waarschijnlijk ongetrouwd... maar wel gelukkig :)

4. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook getrowud en dat ging ongeveer zo!!

Ik: laten we gewoon ff snel trouwen.
    Hij: Ja, voordat de baby er is.
    Ik: Ja precies, scheelt een hoop papierwerk!

En we zijn dan ook echt snel getrouwd. Ik met een dikke buik.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.137
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben ten huwelijk gevraagd bovenop een berg. We waren voor ons gevoel 'alleen op de wereld'. Op de top waren geen andere mensen te bekennen. Prachtig uitzicht. Het was zo mooi dat vriendje spontaan (en ongepland) de geest kreeg en op één knie ging. Was behoorlijk romatisch hoor!

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ohhh nou mijn aanzoek was wel echt superromantisch!
    We waren een weekend naar een kasteel valkbij Utrecht (ik ben even de naam kwijt)
    De hele dag heerlijk weer gehad, lekker gewandeld, heerlijk 4 gangen dinner in een super romantisch restaurant, alles helemaal goed ;)
    Maar mijn man is normaal van de onvoorspelbare dingen en een aanzoek hier leek me veel voorspelbaar, dus ik had deze echt niet zien aankomen!!
    Na het eten zijn we gaan wandelen in de kasteeltuinen, bij volle maan, en daar heeft hij het gevraagd :D
    Hij is niet op zijn knieën gegaan omdat hij bang was om te vallen van de zenuwen (vertelde hij later) ;)
    Maar toch echt helemaal perfect geweest!

En een leuke extra was dat er een bruiloft gaande was in dat kasteel en voor die gasten hadden ze de ontbijtzaal nodig.
    Werd er aan ons gevraagd of we het heel erg vonden ontbijt op bed te krijgen ;)
    Dus de ochtend na het aanzoek hebben we heerlijk uitgebreid in bed ontbeten :)

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Mijn vriend heeft mijn ten huwelijk gevraagd in de droomvlucht...Efteling

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn man had de datum al gepland bij het gemeentehuis en toen moest ie mij nog vragen :D
    die was wel erg zeker van zijn zaak!

hij is 12 jaar geleden met ouderjaarsnacht om 12 uur op de knieen gegaan.....

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zie hier hoe ik ten huwelijk gevraagd ben:

In juni 2007 gingen we een weekje op vakantie naar Portugal en schijnbaar liep mijn man al tijden rond met het idee om me ten huwelijk te vragen (wist ik dus helemaal niets van).

Zijn plan was als volgt; na het eten ('s avonds dus) zouden we een romantische wandeling over het strand gaan maken alwaar hij op zijn knieën zou gaan en DE vraag zou stellen. Nou kan ik soms een beetje zemelen en dat was ook nu het geval. Ik wilde persé niet over dat strand banjeren, want ik vond het te koud, precies de week dat wij in Portugal waren was t namelijk hartstikke slecht weer. Maar goed, mijn man had een plan en hij was echt niet van plan ervan af te wijken. Na wat doorzeuren van zijn kant ging ik dan eindelijk mee naar dat strand (om van het gezeur af te zijn :)). T was dus niet echt van harte, maar goed, hij had me toch zover gekregen dat ik mee ging. Eenmaal bij t strand aangekomen heeft ie vrij snel de vraag gesteld (op zijn knieën). Ik was helemaal overdonderd en wist echt niet wat me overkwam. Ik kon van schrik amper wat zeggen (geloof me, da's een uitzondering), behalve "JA" natuurlijk. De rest van de vakantie hebben we het dus ook nog maar over 1 ding gehad.

Nog een leuke anekdote:

Ik had al vaker gezegd dat ik graag wilde trouwen, maar mijn man hield de boot altijd een beetje af. Een paar dagen voor we op vakantie gingen begon ik er weer over en mijn man kwam weer met een reden op de proppen om nog niet te gaan trouwen. Ik werd nu toch echt een beetje geïrriteerd en zei: "Ja, als t aan jou ligt duurt 't nog wel 100 jaar voor we gaan trouwen!!". Dat viel dus allemaal wel mee, want een paar dagen later had ik dus al een huwelijksaanzoek te pakken. Dat had mijn man dus allemaal allang gepland, maar ja, dat kon hij natuurlijk niet toen al aan mij gaan vertellen....

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij ons was het ook heel simpel eigenlijk. Pop zullen we trouwen, ja is goed joh. Bel jij even met het gemeentehuis wanneer het kan. Ja is goed doe ik.

Eigenlijk wouden we nu ook wel snel trouwen omdat ik zwanger was van onze tweeling.

Hij zei later wel dat ie het vreemd vond dat hij me niet op een leuke manier had gevraagd. Hij had namelijk wel een plan in zijn hoofd. Het had in ieder geval iets met het strand te maken.

We zijn trouwens ook heel klein getrouwd. Met alleen familie.

11. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Haha, bij ons ging het redelijk zoals bij Vlinderbloem.
    Mijn man en ik houden allebei helemáál niet van 'romantiek' zoals het genoemd word.
    Het ging dus iets van....

'Schat, als we een huis kopen is het wel zo handig om te trouwen voor het erven enzo.'
    'Ja da's waar.'
    'Zullen we dat dan maar doen?'
    'Goed plan.'

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Het aanzoek van mn mannetje vond ik echt super romantisch:

Mijn mannetje heeft me op vakantie in Turkije eerst lekker mee uit eten genomen. Daarna zijn we terug gegaan naar het appartement. Daar werden we opgehaald en naar de haven gebracht.
    In de haven gingen we op een enorm grote en lekker luxe boot. Aan boord waren alleen degene die vaart en iemand om ons heel de avond van drinken te voorzien.
    Toen gingen we varen en hebben wij lekker voor op de boot van ons wijntje en het uitzicht genoten.
    Na een hele tijd varen gingen we ergens stil liggen en werden wij naar achter op de boot geroepen waar inmiddels een fles champagne en een schaal heerlijk vers fruit waren neergezet. Ook stond er muziek aan (via een laptop waar mn hubbie zelf de muziek voor heeft doorgegeven).
    We hebben toen lekker wat gegeten en gedronken en bij het nummer Unchained Melody is mijn mannetje voor me op zijn knieën gegaan en vroeg of ik met hem wilde trouwen.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik ben op een verlaten strandje op Samos (griekenland) ten huwelijk gevraagd. We waren daar met een boottocht, voor een korte zwem- en bbq pauze.
    Hij had het op de boot willen vragen, maar durfde toch niet <de schat>.

14. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb met Sinterklaas (ja, afgelopen jaar!) een chocoladetelegram mogen uitpakken. Er stond op: lees het maar, zo ja, dan heel graag, zo nee, eet dan maar snel alle chocolaatjes op! Nou, dit vond ik ook wel een romantisch aanzoek! Je snap het, ik zei ja en de chocolaatjes staan nog netjes in de rij....

15. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

dit verhaaltje gekopieerd van mijn hyves... hoef k het niet opnieuw te typen... datum was 18 juli..

Vrijdagavond zegt Joey tegen mij, zullen we morgen in een van de grootste overdekte winkelcentrums gaan winkelen van Nederland. Ik dus helemaal blij.:D
    dus wij zaterdag redelijk optijd aangereden. komen we in de buurt bij onze bestemming, zet hij de auto neer op een parkeerplek van een hotel, waar duidelijk staat aangegeven parkeren alleen voor gasten. Dus ik zeg nog tegen Joey, we mogen hier de auto niet neerzetten.
    Maar joey wou even over het strand.. dus voor even kon dat wel.
    over t strand? we zouden toch gaan winkelen.. maar goed.. ik ga wel even mee.
    komen we op t strand, zegt Joey tegen mij, schatje ik hou zoveel van jou (gaat op z'n knieen en pakt een mooie ring) en vraagt, wil je met mij trouwen.. zo lief :D
    daarna (ik dacht we gaan nu winkelen of naar huis ofzo)
    komen we bij de auto, bij t hotel.. en we gingen naar binnen.
    joey had dus blijkbaar een kamer gereserveerd.
    echt een super mooie kamer.. met een 2 persoons bubbelbad... (heerlijk)
    dus daar hebben we geslapen, en de volgende ochtend, kregen we ook een mega groot en lekker ontbijt op bed.

nu blijk dat joey dus de dag voordat we gingen naar mijn moeder was gegaan met een bos bloemen, om t te zeggen/ vragen.
    kei lief.. :D

nog 24 dagen en dan gaan we trouwen :D

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik: Schat, wanneer ga je nou eens op je knieen om mij ten huwelijk te vragen?
    Hij: Hoezo, moppie, je bent toch zo'n geemancipeerde vrouw, jij vraagt mij maar!
    Ik: Echt niet! Zullen we dan maar gewoon gaan trouwen?
    Hij: Ok.

Haha. En toen bij de gemeente een datum prikken, ah doe maar 17 augustus, dan heb ik net mijn salaris binnen. Waarom vrijdag? Man: Ow vrijdag is mijn vrije dag, hoef ik er geeneen extra op te nemen.

(we zijn trouwens wel all the way getrouwd hoor, met huwelijksreis enz. Maar dit is gewoon de boerenhumor van man)

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Eigenlijk hebben we het overlegd maar manlief heeft ook nog een 'aanzoek a la Mr Bean' gedaan ;)

ik zat in bad (zwanger) en toen kwam hij binnen met iets in zijn hand en gaat op de wc naast het bad zitten en zegt: ik heb je nog helemaal niet gevraagd, ik zei nee dat weet ik. Is dit dan goed en hij houdt me een simpel gouden ring voor. Althans, dat leek zo, het was nl een ophanghaakje ;)

(zie ook: merry christmas Mr Bean)

18. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben afgelopen zomer gevraagd op de Pier in Scheveningen. Vriendjelief was zelfs van te voren naar mn ouders gegaan om het daar te vragen! Nog maar 4 maandjes en dan is de grote dag!!

19. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    mijn lieve vriendje zit in afghanistan en zei daarvoor dat ie nooit wilde trouwen .. vond ie niet nodig ... ik wilde wel altijd trouwen en dat weet ie

we waren ong. 2 weken geleden op msn aan het praten en uit t niets ( ja tussen de '' ik hou van jou '' en de '' je bent mn alles , en mis je zo '' ) door , zei hij ineens : '' schatje als ik terug ben wil je ik met je trouwen :D !
    ikke zo .. ehhhh huh .. ?! hihi .. en zei al wat een romantisch aanzoek ;) maar hij zei : dat komt nog wel ! :)
    dus ben benieuwd :p

xx

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    In Februari vorig jaar ben ik gevraagd. Ik was een dagje bij mijn moeder en mijn vriend zou die avond koken.
    Nu is hij stad en land afgereisd om de juiste ingredienten te vinden voor mijn lievelingseten.
    Toen ik thuis kwam, stonden er rozen en was hij aan het koken. Het mislukte alleen een beetje, want hij kon mijn recept nergens vinden :D
    Maar goed, hij deed al een beetje vreemd en terwijl ik drinken pak, gaat hij ook iets pakken.
    Toen ging hij in de keuken op zijn knieen. Had hij een nepring gekocht met een soort horloge erop en hij zei: Liefste ik denk dat het er tijd voor is. (vandaar dus die ring met klokje) Wil je met me trouwen?
    En toen moest hij heel erg huilen, de schat.
    En moest ik toch het eten maar zelf maken, wat hij nu nog steeds heel erg vindt. Ik pest hem er graag mee..

Deel Deze Pagina