Woonachtig in buitenland, maar graag testen in nederland?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Javo, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Javo

Javo Lid

19 mei 2013
    36
    0
    0
    Beste verloskundige,

Mijn vraag is alsvolgt: wij wonen op een Caribisch eiland en ik ben nu rond de 8,5 week zwanger. Begin juli vertrekken wij voor ruim 5,5 week naar Nederland. Nu ben ik bijna 36 en dit is ons derde kindje. Heel graag wil ik d.m.v. Een nekplooimeting en een vruchtwaterpunctie wat meer zekerheid over de gezondheid van dit kind. Is het mogelijk om dit in nederland te laten doen? Wij hebben beiden de Nederlandse nationaliteit en mocht onze verzekering het niet dekken ( wat ik niet verwacht hoor) dan willen we het zelf betalen. Al heb ik eerlijk gezegd geen enkel idee, wat de kosten zullen zijn....? Wij komen uit de regio Utrecht, wat kunt u ons aanraden om te doen? Wij hebben zelf echt geen idee waar te beginnen....

Alvast onze dank!

Groeten, Javo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

Ja dat is zeker mogelijk.
    Bel met je verzekering om uit te zoeken wat ze vergoeden en bel met UMC/WKZ Utrecht, dit is het enige ziekenhuis in Utrecht ( en omgeving)dat vruchtwaterpuncties doet. Dan bel je met d epoli zwangerschap en maak je een afspraak op het woensdagmiddag spreekuur, voor de punctie zelf krijg je altijd een intake gesprek van ongeveer een uur waarin de voor- en nadelen van de testen worden uitgelegd, en wat de risico's zijn.
    Je moet voor de afspraak een ziekenhuispas laten maken, daarvoor heb je een paspoort en verzekeringspasje nodig.
    Afhankelijk van wanneer je precies 36 wordt wordt het wel of niet vergoed op basis van je leeftijd.( je moet 36 zijn als je 18 weken zwanger bent).
    Zwanger, meer onderzoek? - UMC Utrecht

Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina