Baby 8 weken slaapt 's nachts niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sakura123, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Wanhopige moeder van haar eerste kindje hier, die in de nachtelijke uurtjes met wallen tot op haar knieën om hulp komt pvragen. Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip voor me.

Het zit zo, mijn zoontje is nu 8 weken en uiteraard de leukste, mooiste en knapste baby. Helaas is het zo dat hij besloten heeft dat slapen niet voor de nachten is, en hoeveel ik ook probeer, het wil maar niet veranderen. Ik moet over 3 weken weer gaan werken en ik houd mijn hart vast als ik op 3 uur slaap naar mijn werk moet rijden en daar ook fatsoenlijk moet functioneren. Je kunt maar zoveel keer brokken maken met je auto voor mensen vragen gaan stellen natuurlijk.

Momenteel is de situatie zo:
    Baby krijgt laatste fles om 11-12 uur (ik voed ongeveer op verzoek) van 150+5, met twee schepjes jbpm tegen de reflux. We hebben een vast ritueeltje voor elk slaapje, pyama aan, in de Swaddle Me, liedje zingen, kusje en snurken maar. Of ja, dat is dus de bedoeling.
    Slapen doet hij max 30 minuten, de rest van de tijd is het huilen tot hij opgepakt wordt en we met hem rondlopen. Krampjes zijn het niet..."Gewoon" huilen.
    Dit houdt hij vol tot hij vindt dat zijn maagje weer gevuld mag worden, ergens tussen de 1,5 en 3 uur later meestal. Hierna is het volgens hem nog steeds geen slaapjestijd, maar houdt hij het nog rustig 1,5 u vol. Met een beetje pech slaap ik (of mijn man, maar let's face it... Vaker ik) tegen 5 uur, en dat dus elke nacht. Je zou van minder gek worden. Vaak slaapt hij dan wel langer als hij eindelijk slaapt, soms zelfs 7 uur of langer. Hij slaapt letterlijk een gat in de dag als ik hem niet wakker maak. Heb zowel wel- als niet wakker maken geprobeerd.

Overdag is er niets aan de hand en werkt het rust&regelmaat principe prima. Wakker worden-verschonen-eten-knuffelen-zelf spelen- weer naar bed met ritueeltje, en dan is hij een uur of 1,5 wakker meestal. Maar 's nachts is hij om de haverklap wakker, of gewoon de halve nacht.

Het CB heeft me nog niet echt een tip gegeven die werkte, en ik heb inmiddels het internet uitgelezen over slaap bij babies. We hebben al heel erg veel geprobeerd.. Badje 's avonds, mee douchen 's avonds, langer wakker houden overdag, laatste voeding grotere fles maken (hij drinkt toch maar 150 op, of ik t nou probeer met meer of niet), overdag is het licht, 's nachts is het donker.. Noem maar op.

Is er iemand die hier iets in herkent en me nog een tip kan geven? Sorry voor het lange verhaal maar ik vrees dat ik door het slaapgebrek langzaam gek aan het worden ben ofzo :p

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

En als je hem bij je neemt in bed? Als mijn dochter niet wilde slapen deed ik dat en dan sliep ze wel.

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
  4. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Helaas, dan is het vaak al snel huilen, tenzij hij echt bovenop me ligt. Bovendien vind ik dat geen optie voor elke nacht, omdat ik niet durf te garanderen dat ik met hem bovenop me braaf stil blijf liggen. Met hem naast me durf ik al helemaal niet aan, met een partner die groot en zwaar is en overal doorheen slaapt... Die rolt nog bovenop mij als ik niet oppas.
    De eerste weken sliep baby bij ons op de kamer in de kinderwagenbak, toen deed ik geen oog dicht door alle babygeluiden. Plus hij sliep er niet beter door ofzo.

5. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Het lijkt mij dat je zoon zijn dag en nachtritme heeft omgegooit. Als je zegt dat hij vanaf 5 uur soms wel 7 uur kan slapen.. Dat is voor die kleintjes al een aardige nacht..

Meestal werkt het drastisch wijzigingen niet, maar wat als je het nou eens steeds eens een kwartier/half uur verschuift? Dus waar hij normaal gesproken zijn fles om 23.00 krijgt, geef je hem dan rond 22.30/22.45. dat houd je een dag of een paar dagen vol en dan verschuif je het weer. Zodat hij steeds eerder gaat slapen en dus zijn nachtritme ook naar de daadwerkelijke nacht opschuift.

wat doe je voor de fles van 23.00/24.00 slaapt hij dan ook al in zijn bedje?
    Wat is je voedingsritme precies?
    Als hij niet meer wil drinken dan 150cc(wat ook niet hoeft eigenlijk op deze leeftijd) misschien een extra flesje erbij en dan alle flesjes iets kleiner? Dan verdeel je het wat meer over de dag en evt in de nacht en is hij misschien wat meer verzadigd?

Succes iig het lijkt me zeker slopend voor je!

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Nou ik heb geen ervaring met op die leeftijd zo ritme

Maar mijn zoontje is 9 maanden en heeft de laatste weken gehad dat hij ook braaf ging slapen om 20u en dan wanneer ik het tijd vond om naar bed te gaan rond 23u werd hij wakker soms eerder soms later om vervolgens tot een uur of 3 snachts te willen spelen boven blijven is geen optie dan worden de andere kids wakker

Hij sliep dan gerust tot uur of 13U vreselijk sliep ook maar 3U per nacht want rest moet na school

Soms ging ik terug na bed

Maar was niet voorruit te branden zo moe

Ik weet hoe je nu voelt

Heeft die geen last van oren ?

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat doet hij in de vroege avond? Tussen 18.00-23.00? Slapen? Spelen? Huilen? Ik vimd zelf 23u erg laat om de slaapzak en bed ritueel te doen, dat past meer tussen 18.30-21.00 ongeveer... Badje, verhaaltje/zingen/knuffelen met de slaapzak aan, fles en bedje in. En dan bij smek en onrust geluidjes geen licht aan en op het kamertje een flesje. Ik snap hoe vermoeiend dit is maar mis ook de rol van je partner? Kan jij er niet om 19u in en gaan slapen, hij de late avond voeding geven en elkaar dan afwisselen naar hoe de nacht gaat? Slaap je overdag ook bij?

Wat betreft "Geen oog dicht doen als hij op je kamer slaapt en niet samen durven slapen kan ik alleen maar een co sleeper adviseren zodat hij aan jouw kant veilig ligt van papa, hij kan dan in je armen of naast je slapen en niet uit bed vallen. Als jij warme armen hebt (trui aan ) en de deken onder je borst houdt ligt je kindje dan veilig, zeker als je ook je knie optrekt. Niet slapen met je kindje op je kamer is een non-argument, hij heeft nu zijn eigen kamertje en eigen bedje en je doet nu ook geen oog dicht. Je zal toch iets moeten proberen want dit is niet houdbaar zo. Terug in eigen bed/kamer is van latere zorg lijkt me. Veel sterkte! Wij hadden ook nacht brakers maar we sliepen met beiden al snel samen.

8. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hij slaapt inderdaad in theorie door als je kijkt naar het aantal uur. Beetje jammer dat hij het op de verkeerde tijd doet ;)

Hij slaapt voor de late avondfles inderdaad ook al in zijn bedje. we laten hem liggen tot hij zelf komt voor die fles.
    Van het CB werd aangeraden dat we ophogen naar 180, maar dat zit er gewoon echt niet in. 150 is wat hij drinkt en wat hij ook echt wil. Hij komt zo om de 3/4 uur dus dat komt best goed uit dan. We hebben hiervoor 120 gegeven maar dan had hij vaak om de 2 uur al honger, ook overdag, en dan moesten we echt gaan lopen rekken omdat hij anders gewoon over de liter per dag heen gaat. dus van een flesje minder denk ik niet dat het veel beter gaat worden.

Voeding ed houd ik bij in een app, op een typische dag:

9.15 wakker na een prachtige nacht van 8 uur- 150 ml
    11 uur : 1.5 u geslapen
    12.30: 150ml
    13.15 -2 u geslapen
    15.45 - 150 ml
    17.40- 150 ml (hij had ineens veul honger en wilde niet slapen tussendoor buiten wat hazenslaapjes)
    18.45: naar bed voor de nacht, pyama aan etc.. Sliep 3 u en 15 min
    22.25 -150 ml gedronken
    00.30- 100 ml gedronken
    03.00 - 100 ml gedronken
    23.15 - 45 min geslapen
    Volgende slaap was om 04.15 pas buiten wat hazenslaapjes. En toen sliep hij 5.5 uur lang.

9. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hij gaat al eerder naar bed, meestal rond een uur of 7, dan doen we het hele slaapritueeltje. Dan slaapt hij tot de laatste voeding, we laten hem daar zelf voor wakker worden.
    Mijn man werkt meestal de nachten, en als hij thuis is wisselen we elkaar af. Of ik doe bijv de nacht en hij staat s ochtends op tijd met onze zoon op zodat ik kan blijven liggen. Als ik er alleen voor sta omdat mijn man 's nachtsheeft gewerkt, ga ik overdag slapen als de baby slaapt. Dat werkt tot nu toe wel, maar als ik straks weer ga werken is dat geen optie meer.

Ik had heel graag een co-sleeper gehad maar die past niet naast het bed door een grote kastenwand die we in de slaapkamer hebben. Het bed kan ook niet anders staan, daar heb ik ook al naar gekeken. Er kan wel een apart wiegje in de andere hoek staan en dit hebben we de eerste weken gedaan, maar daar slaapt hij precies hetzelfde als op zijn kamertje, met het verschil dat ik beter slaap als hij dan slaapt omdat ik niet van elk piepje en kreuntje wakker word.

Deel Deze Pagina