Ik heb weer een lekkere actie uitgehaald hoor.. Vorige week heb ik groentehapjes van wortel gemaakt in onze nutribaby (soort babycook) Na het maken en invriezen werd onze kleine man wakker dus ben ik met hem bezig gegaan. Nou heb ik dus helemaal niet meer gedacht aan het schoonmaken van de nutribaby. Heel heel dom maar het is daarna ook echt niet meer in me opgekomen om dat te doen. Nou heeft dat ding de hele tijd op het aanrecht gestaan en vandaag wilde ik 'm weer gaan gebruiken, kom ik dus tot de ontdekking dat er nog kookvocht in het opvangbakje zit en dat er op een paar plekken schimmel zit. Vreselijk dom natuurlijk, maar goed ia gebeurd hoe los ik dit nu op? Ik heb alles grondig echt grondig schoongemaakt. Alle plekjes heel goed bekeken en geboend. Alle losse delen heb ik een hlf uur in een heet sopje gezet. Daarna alles nog eens heel goed afgewassen met een sponsje en sop. De losse delen die ik er in kreeg, heb ik in de magnetronsterillisator gedaan en 7 minuten gesterilliseerd. De onderkant, waar ook het water in gaat voor het stomen, heb ik nog op.het aanrecht staan om te weken en moet ik ook nog even goed schoonmaken. Is dit voldoende of kunnen we dit dure ding na 1 keer gebruiken nu weggooien?
klinkt als een flink goede schoonmaakbeurt! ik denk dat het voldoende is hoor, kun je hem eventueel een keer aan zetten zonder eten erin, waardoor hij alleen met water stoomt, dan zijn alle eventuele leidingen/slangetjes en interne dingen weer zeepvrij.
Bedankt! Ik heb 'm nu inderdaad nog even zonder iets er in laten stomen, goed idee! Denk dat ie nu wel weer helemaal schoon is