Een taalcursus volgen voor de lol

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik overweeg een cursus spaans, waarom?
    Voor de lol, het is een mooie taal en een wereldtaal.
    Mijn vader woont sinds 2 jaar ook in Spanje dus altijd handig, maar echt noodzaak is het natuurlijk niet.
    Iemand nog meer zoiets gedaan gewoon voor de fun?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik volg nu een cursus digitale fotografie bij de volksuniversiteit. Gewoon omdat ik het leuk vind, waarom niet :)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik geef zelf Deense les. Mijn cursisten bestaan met name uit mensen die de taal gewoon voor de lol willen leren. Als je het leuk vindt, waarom niet?! Zelf zou ik nog wel eens Italiaans willen leren, wie weet komt het er nog eens van. Veel plezier!

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb ooit een cursus Nieuw Grieks gedaan, gewoon omdat ik verliefd was op Griekenland. Ben er inmiddels al heel lang niet meer geweest, maar herinner me nog wel een beetje Grieks, en kan nog altijd het alfabet lezen enzo...

Ik zou zeggen: doen!

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Waar doen jullie zo'n cursus? Thuisstudie, volksuniversiteit? Ik wil ook graag een taal erbij leren, maar ivm de kinderen is het lastig om buitenshuis te studeren. Ik heb veel zelfdiscipline en taalgevoel. Kan iemand iets aanraden?

6. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ja ik heb de cursus Duits voor meergevorderden gedaan. Mijn Duits was al best prima, maar ik wilde meer. Deze heb ik via de LOI gedaan.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb voor mijn lol geprobeerd om Russisch, Tsjechisch, Noors, Hongaars, Arabisch, Spaans en Hebreeuws te leren. Hebreeuws deed ik 1,5 jaar aan de universiteit van Amsterdam dus daar ben ik het meest in geslaagd ;). Maar verder blijk ik geen talenknobbel te bezitten. Vind het gewoon leuk om talen te leren en weet vervolgens in een hoop talen wat losse woordjes en korte zinnetjes omdat ik niet verder kom dan dat ;)

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Wat leuk. Ik zou zelf ook graag een taalcursus willen doen. Twee zelfs. Er zijn namelijk twee talen waarvan ik graag de basisdingtjes wil leren maar ik blijf zo'n cursus maar uitstellen haha. Voor mijn gevoel te druk om zo'n cursus te volgen maar eigenlijk moet ik het gewoon doen en er dus tijd voor vrijmaken.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb italiaans gedaan. Vond het erg leuk, en de 2 keer dat we daar op vakantie waren, kon ik me redelijk redden. Sindsdien niks meer mee gedaan en ben een hoop kwijt, echt jammer.

10. tuc

tuc Niet meer actief

O leuk! Ik heb best een talenknobbel en had in mn middelbare school profiel ook alle mogelijke talen.
    Zou dat best eens voor de gein willen. Eerst eens nadenken welke taal ik zou willen.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ha wat leuk ben dus niet de enige die het leuk lijkt :)

12. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    oh geweldig, Deens!
    Vanaf dat ik er voor het eerst (bewust) was, op mijn 16e, verliefd op het land en de taal. Maar helaas nooit de ruimte gevonden om een cursus te gaan volgen (behalve wat mini-cursusjes online). voelde ook niet zo nuttig omdat Deens nu niet echt een wereldtaal is, maar ergens trekt het nog steeds. Waar geef je les?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ik wil spaans doen en als ik ooit nog eens een studie ga doen, is het engels.

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Als je goed Engels spreekt kun je op edx.org gratis basis Spaans leren (of Chinees bijv :) leuk! Of een andere interessante cursus, ze hebben ook een app dus altijd overal te doen!

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb ook eens de volledige LOI-cursus Zweeds zelfstandig gedaan, puur omdat ik verliefd ben op het land. ;)

16. Islah

Islah Niet meer actief

Ik leer Arabisch, "gewoon" van mijn man dus niet via een schriftelijke cursus ofzo. Mijn kinderen leren het wel uit boeken en de jongste alleen nog van educatieve YouTube filmpjes voor kinderen. Het schijnt dat ze op YouTube best veel hebben qua talen leren, ook voor volwassenen.
    Maar omdat wij tweetalig opvoeden pik ik sowieso ontzettend veel op van de taal, dan gaat het al makkelijker.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Vind het altijd zo grappig dat wanneer ik Hebreeuws hoor ik er een deel van begrijp omdat het zo op Arabisch lijkt. Bijvoorbeeld dingen als "waarom niet" of "hoe heet jij" zijn op een letter na gewoon hetzelfde. Ik ken ook iemand die als kind Hebreeuws heeft geleerd (ook op school) en binnen iets van 1 jaar ofzo vloeiend Arabisch sprak.

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Yup, hier ook Spaans en Frans. Ook nog een cursus website ontwerpen.

19. aardbeitje88

16 feb 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je geen Engels spreekt lijkt het me handig om Engels te gaan leren als je dan toch een taal wilt leren ;)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    whaha goede, engels kan is goed dus ga eens kijken!

Deel Deze Pagina