Wat te doen tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door duha, 25 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Wat een ellende zeg! Je hoort altijd over ochtendmisselijkheid, maar niemand heeft me verteld dat je ook de hele dag misselijk kan zijn. Ik ben dus echt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat misselijk en krijg bijna niets binnen. Heeft er iemand tips? Liefs, Merijn

2. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ik heb gehoord cola drinken smorgens, sowieso helpt cola altijd goed tegen misselijkheid, maar tijdens de zwangerschap heb ik vernomen dat als je smorgens een glas cola neemt dat dit een hoop scheelt! en een cracker eten.

sterkte ermee meid1 ik hoop niet dat ik hier ook mee te maken krijg...bah...dat is heel naar!

3. Niet meer actief

Haha ja erg vervelend, ik heb het ook nog steeds, gelukkig niet meer zo erg als in het begin.
    Nu heb ik er ook maagzuur bij, das al helemaal geen pretje.

Misschien helpt het ook bij jou, als je om de 2 a 3 uurtjes iets kleins eet, helpt bij mij wel.

Cola hielp bij mij dan weer niet, daar moest ik echt van spugen.

Verder weet ik zo ook niet wat helpt, ik eet gewoon een kommetje yoghurt s'morgens, en dan om de 2 of 3 uurtjes iets kleins.

Suc6 ermee meiss.

4. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    Droge cracker met niks erop wil ook nog wellis helpen! ;)

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    morgens als je wakker wordt lekker op bed een broodje eten of een cracker of wat dan ook

cola heb ik ook wel eens gehoord zelf niet geprobeerd

indd om de 2 uur iets kleins eten ofzo

6. jenm

jenm Actief lid

23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    gewoon kleine beetjes eten met een glas water.
    cola hielp bij mij ook niet.

succes ermee.

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ik merk dat melkproducten bij mij helpen (kaas, melk, yoghurt)..weet natuurlijk niet of dit ook bij jou helpt. Verder zeggen ze inderdaad dat je beter wat kan eten als je nog op bed ligt en zorgen dat je om de paar uur iets eet. Succes..hopelijk helpt het.

8. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik heb wat gehaald vandaag van VSM puur mama granules, dit zijn kleine balletjes met suiker die moeten helpen, we zullen zien want ik ben inmiddels al 1.5 kilo kwijt door die misselijkheid en dat gespuug :(
    Ook ik wordt rustig wakker, als ik wakker ben blijf ik gerust nog een half uurtje liggen, dan een kopje slappe thee en meer niet.
    Pas 2 uur nadat ik uit bed ben een rijstewafel en dat gaat nog wel goed.
    Warm eten en brood hou ik er nog niet in, maar probeer wel telkens een beetje.
    Het is voor een goed doel het misselijk zijn, maar van mij mag dit gerust een beetje minder nu, je bent er de hele dag helemaal ziek van.
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik lang niet zoveel last gehad als nu, hopelijk gaat het snel voorbij.

Misschien heb je wat aan mijn tips, go girl en sterkte ;)

9. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Ik ben ook ontzettend misselijk, vooral s avonds en smorgens.
    Heb de eerste weken echt vreselijk er last van gehad, de gehele dag! En s nachts. Toen heb ik emesafene gekregen omdat ik niet eens kon werken op deze manier.
    Daar ben ik nu sinds een week weer van af.
    Ik moet echt steeds wat eten en bij mij hielpen de zuivel produchten ook, heb het idee dat dit niet zo agressief is voor de maag.
    Ook drink ik veel barleduc water en s avonds komkommer, appel, peer etc. Licht verteerbaar dus!
    Succes meid!

10. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ook hier iemand die vooral de eerste weken de hele dag door misselijk was. Nu alleen nog 's ochtends en dan niet meer elke dag.

Cola / 7-up helpt bij mij alleen gedurende dag, als ik al iets op heb. Anders moet ik ervan spugen.

Wat ook helpt; salmiakdrop (lakrisal ofzo) niet teveel, want dat is weer niet goed voor je bloeddruk...
    En een droge cracker, of droog maria-koekje, buitengewoontjes van Verkade. Iets droogs dus...

Deel Deze Pagina