Ik heb vandaag gehoord dat ik schimmelinfectie heb: ik loop al zeker 1.5 maand met veel afscheuding die licht geel is. Geen jeuk geen roze plekken niks. Afgelopen 2 controles bij gyn heb ik het aangegeven en zei die dat hij het niet denkt. In urine waren twee keer leycociden gevonden... Toch afgelopen dinsdag uitstrijkje genomen omdat ik het vroeg. Nou ik dacht als er iets is dan bellen ze: niet dus!! Dus ik niks vermoeden nog dondegdag sex gehad etc. Gisteren kreeg ik lichte koorstlip en vandag mijn man na het douche ontdekte op zijn eikel veel kleine rode puistjes. Hebben besloten naar verlooskamers te bellen. Ze keek in mijn dossier en zei dat uitslag van uitstrijke laat heel veel candida bacterie zien. Ik heb via spoed huisartspost via fax recept gekregen en kon gynidoctrine halen: soort ei voor 3 dagen. Volgens verpleegkundige kon ik die tijdens zwanger gebruiken en zou snel overgaan. Mijn man moet maandag naar huisarts om daar uitstrijke met spoed maken. En als ik moet bevallen nu moet ik het allemaal melden en dan per situatie bekijken ze het.... Ben zo verdritig en bang... Wat een geluk dat ik niet op datum ben bevallen... Ook zo boos tegen gyn dat hij niet eens gebeld had met uitslag..ook bang dat mijn man iets heeft anders waardoor ik het ook heb... Ofwel hij en ik nooit in leven een soa hadden of zo maar door de koortslip ben ik bang voor herpes.. Ik zoek ervaringen van meisjes die vlak voor de bevalling ook candida hadden en ei gebruike? Ik moet het 3 nachten aanbrengen: zal dat dan zeker overgaan of moet ik volgende controle (di) nog een uitstrijkje vragen doen? Stel ik red 3 dagen niet zou het dan na 2 weg gaan? Kan het kwaad als ik al ontsluiting heb? Kan ik ei aanbrengen nu rn 1.5uur op bank liggen om niet nacht te wachten? Hoeveel tijd moet dan zitten tussen twee tabletten?
Geen stress! Candida kan geen kwaad voor je kindje. Als je kindje het krijgt tijdens de bevalling is het niet leuk, maar niet gevaarlijk. Bovendien helpen die 'eieren' behoorlijk snel. Ook voor kleine ukkies is er genoeg om de schimmel/spruw te bestrijden. Pas wel op als je borstvoeding gaat geven. Ook dit kan prima, maar je moet wel opletten dat het niet overspringt naar je borst (maar ook daar zijn middeltjes voor). Dat je man voor spoed een uitstrijkje moet en dat je het moet melden bij de bevalling is waarschijnlijk eerder omdat ze niet weten wat hij heeft dan dat het spoed heeft voor de candida. (Herpes kan namelijk wel gevaarlijk zijn). Wat betreft de koortslip en mogelijk herpes van je man. Ik weet natuurlijk niet wat hij in z'n vrije tijd heeft gedaan. Maar er is meestal geen relatie tussen herpes de SOA en herpes in de zin van een koortslip. Meestal wordt de SOA en een koortlip veroorzaakt door verschillende types herpes (HSV type I en II).
Ja bedankt we denken ook dat hij gewoon iets anders heeft : misschien reactie op wassen of zo hij wast zich altijd met gewone zeep of douche gel: heb hem al 100000 keren gezegt dat het niet goed is.... Die puistjes van hem zijn nu weg maar we gaan toch maandag naar huisarts voor de zekerheid dan Ik heb om 20.00 ei aangebracht en lig nu 2 uur plat. Ga nog uurtje en hoop dat het genoeg was... In de nacht ga ik ook elke 2 uur naar wc Ben echt zo van slag en zo blij dat meisje nog niet uit is, was dus voorbestemd dat ze nog niet uit ging en ik besloot vandag bellen etc...
Komt vast goed. Niet schrikken, die eieren geven veel troep in je ondergoed. Dat is dus geen cwndida of afscheiding, maar gewoon zooi van die eieren...
Die zooi van het ei..zo herkenbaar: ik schrok de eerste ochtend, dacht dat de schimmel erger was geworden!
Weten jullie of schimmelinfectie kan zijn van perineum massage olie?? Ik denk het beter dan nu even niet doen, toch? Inderdaad na 2.5 uurtjes geplast en kwamen witte vlokjes uit...
Gewoon lekker douchen. Beter is geen zepen of andere middeltjes daar te gebruiken. Ik heb geen ervaring met de olie specifiek, maar het is wel bekend dat, zeker bij verminderde weerstand (en dat is bij zwangerschap), dat middelen als zeep, shampoo, cremes ed. De pH balans daar zo kunnen verstoren dat een schimmelinfectie meer kans krijgt. Ik zou dus douchen en enkel met water schoonmaken van onderen en er even wegblijven met andere middelen.
Hi hier precies hetzelfde gehad! Nou ben ik wel bekend met een candida infectie en werken die eitjes bij mij niet. Toch twee keer een kuurtje gehad vlak voor mijn bevalling (41,3 dgn) Het is wat Merah zegt, het is absoluut niks ernstigs voor je kindje. Alleen de kans is wel groot dat je haar tijdens de bevalling besmet. Ze moet dan een kuurtje tegen spruw. Spruw kan wel vervelend en hardnekkig zijn in je borstvoedingsperiode. Mijn zoontje had inderdaad ook al vrij snel spruw en ben ik na 1 week al gaan behandelen. Ik zou zeggen lees je alvast een beetje in over spruw. Dan weet je hoe je het kunt herkennen en kunt bestrijden ook tijdens je eventuele borstvoedingsperiode. En verder niet druk om maken, je gaat een geweldige periode tegemoet! Geniet!
Tja hoe kan ik genieten als mijn baby zoveel pijn gaat lijden... Hoop dat die gyno dactrine wel zal helpen... Ik ga dinsdag bij controle als ik die red weer spoed uitstrijkje te maken.. Heb hele nach voorweeen gehad dus wie weet. ..
Zoveel pijn gaat lijden? Niet te veel dramatiseren hoor! Naar alle waarschijnlijkheid werken die eieren en is er met je bevalling niets aan de hand. Is de infectie nog niet helemaal weg, dan is het de vraag of je kindje uberhaupt geinfecteerd gaat raken. En mocht dat het geval zijn, en je houdt het goed in de gaten, dan ben je er op tijd bij en zal het allemaal wel loslopen. Dingen niet erger maken terwijl je niet weet hoe het gaat lopen, das niet goed voor je bloeddruk Als je dat met alles doet heb je geen leven meer. Echt waar, het komt goed hoor!!!
Misschien stelt het je gerust dat iedereen bacterieen en schimmels (Candida) heeft 'down under'. Bij jou is alleen de balans zoek, waardoor er meer Candida zit dan normaal. Elk kind heeft bij een bevalling dus kans een besmetting op te lopen. Voel je niet 'vies' of schuldig, dit komt gewoon omdat je weerstand tijdens een zwangerschap minder is.
Nou heb gewoon op internet gelezen dat als baby in mondje spruw krijgt dan is lastig voor baby etc. In elk gewaal is dan kraamtijd wat anders dan als baby niks heeft.., Maar jullie hebben gelijk hoor het is gewoon dat ik nooit iets had in mijn leven daar onder daarom zo paniek... Inmiddels ben ik in zh omdat ik haar minder voelde. Ctg en bloeddruk goed en verpleegkundige zei dat schimmelinfectie niet erg is. Zometeen komt gyn om te kijken of ze mij kunnen toucheren... Misschien heeft baby geluk en wordt dieniet besmet of musschien kan ik nog keur afmaken.. Bedankt voor atworden!
Ik heb 4x tijdens mijn bevallingen mijn baby's besmet met candida. En echt op zo'n manier dat mijn bv periodes bij alle 4 niet even leuk waren... (zal niet in details treden) Wees alsjeblieft heel alert op spruw bij je baby straks en laat je zelf ook behandelen ook als je nog niet echt symptomen hebt. (met creme smeren op je tepels en evt nystatine bij je baby) Laat je niet met een kluitje in het riet sturen dat het wel mee valt want het zou zo zonde zijn als je last krijgt van spruw, kloven enz. Veel s6 bij je bevalling, hopelijk heb je snel je meisje in je armen!