Benauwd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door charliegirl123, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliegirl123

23 feb 2013
    32
    0
    0
    Sinds gisteren en vandaag heb ik t ineens behoorlijk benauwd. Is dat normaal als je 23 weken zwanger bent? Gisteren was ik er ook misselijk van, dat heb ik vandaag gelukkig niet, maar wel weer benauwd. Had wel gelezen dat het geen kwaad kan, maar dat is allemaal vanaf 30 weken zwangerschap.

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft..

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb je dan ook een wat harde buik? Oké lig/zit je dan?

Ik heb het regelmatig, en nu ik er op let is dat altijd als de baby's druk zijn en lijkt t net alsof ze helemaal omdraaien in m'n buik. (Maag draait dan ook om zo voelt het)
    Verder weet ik naar mate je buik dikker wordt deze tegen je middenin aandrukt. Verder kun je last krijgen van hyperventilatie door verandering van hormonen.
    Ik had t laatst ook, vertrouwde het niet en dus even op controle geweest. Bleek onschuldig maar vervelende hyperventilatie te zijn.

Dus als je t niet vertrouwd zou ik even bellen...

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja, ik herken het wel. Mijn ademhaling zit dan heel hoog. Van mijn vorige zwangerschappen ken ik het niet zo vroeg in de zwangerschap. Dit is nu mijn derde zwangerschap en mijn buik is in vergelijking met de vorige groter. Het voelt inderdaad niet prettig.

Ik heb me wel opgegeven voor zwangerschapsyoga. Handig voor de bevalling en ik hoop dat ik wat comfortabele houdingen en ademhalingstechnieken aanleer.

4. charliegirl123

23 feb 2013
    32
    0
    0
    Ja mijn buik is dan wel een beetje hard, en ik heb t zowel met zitten als liggen. Heb binnenkort toch weer een afspraak bij de VK, als t dan nog niet over is, of t word erger zal ik dat wel even melden. Waarschijnlijk zal het wel geen kwaad kunnen, maar vind t al zo snel in de zwangerschap.

Deel Deze Pagina