Hallo, Weet iemand of de warmte die van een laptop afkomt gevaarlijk is voor het kindje tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap? Er komt namelijk best veel warmte vanaf als je er een tijd achter zit en aangezien je de eerste 3 maanden beter niet naar de sauna kunt gaan, vraag ik me dit ineens af. Ik heb de laptop overigens nooit op schoot, maar wel dicht in de buurt en krijg het soms best warm van dat ding.
Lijkt me sterk, sauna is ook wel iets heel anders als een beetje warmte. Wanneer het in de zomer 35 graden is is dit ook niet schadelijk, warm douchen ook niet. En wanneer je laptop zoveel warmte afgeeft dat je het er warm van krijgt zal ik hem eens na laten kijken!
heb altijd de laptop op mijn schoot staan, dus denk niet dat het kwaad kan, en ik ben al 6maanden dus... en zooo heel warm is het toch niet?? een doucheke is warmer
Ik weet niet ofdat het klopt maar ik heb ergens op dit forum (volgens mij bij de verloskundige) gelezen dat je beter een kussentje tussen je schoot en laptop kunt doen. Dus liever niet direct op je benen. Moet eerlijk zeggen dat ik vanaf ik het gelezen heb er wel zoveel mogelijk een kussentje tussen doe,maar vaak heb ik er geen erg in . Maar nogmaals ik weet niet ofdat het klopt.
Ik doe altijd idd een kussen op mn benen en zet daarop de laptop. Ivm de warmte (beeb wordt dan onrustig) en gewoon for sure/zekerheid....denk zelf niet dat het kwaad kan maar t is mn eigen gevoel. Mirre
Ik heb mijn laptop op een schootkussen, zo'n ding dat je ook kunt gebruiken om met je bordje voor de TV te eten. Paar jaar geleden al gekocht bij de Blokker en bevalt perfect. Ik gebruik hem dus al jaren, ook voor de zwangerschap. Nooit last van de warmte van de laptop, kan zelfs op blote benen in de zomer.
Hier dagelijks de laptop op schoot en onze kleine doet het volgens 't boekje. Volgens mij is het alleen niet zo goed voor de vruchtbaarheid van een man ofzo. Staat me iets van bij.
Gaat niet om de warmte van de laptop maar om de straling die de laptop afgeeft....moet je maar even google-en
Volgens mij maakt het inderdaad niet echt uit of je hem op schoot hebt, al leg ik er zelf wel zo'n schootkussentje tussen. Wat ik laatst wel las is dat je niet al te dicht op je beeldscherm moet zitten ivm evt. straling. Volgens mij was het niet bewezen, maar adviseerden ze het wel om er een ruime afstand tussen te hebben.. ...ik heb m'n armen met tikken redelijk gestrekt dus geloof dat dat wel voldoende is.. en heb hem eigenlijk meestal op tafel staan dus dat is volgens mij wel oke.
Kan de straling schadelijk zijn voor het kindje? Wat kan straling dan aanrichten? Ik gebruik de laptop best veel eigenlijk, als dit echt zo is, ga ik maar eens minderen.
Ja eigenlijk weet ik dat ook niet precies maar heb het al vaker gehoord dus probeer er zelf mee uit te kijken...Zal zo wel ff google-en. Als ik het vind plaats ik het hier.
Misschien dat het ook wat (te) broeierig wordt in de schaamstreek bij ons, dus eerder kans op eens chimmeltje ofzo.
Ik heb mijn laptop ook altijd op mijn schoot gehad toen ik zwanger was.. En heb een hartstikke gezond kereltje gekregen hoor!