Schimmelinfectie billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 12 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou alleen schoonmaken met stromend water en geen andere oliën en crèmes gebruiken (tenzij medisch).

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik gebruik hier billencreme van Weleda. Wat een wonderspul is dat zeg! Nirt voor de schimmel hoor, maar wel voor de kapotte stukjes. Het verdwijnt nog net niet terwijl ik het erop smeer, zink gebruik ik allang niet meer nu ik dit heb ontdekt.
    Sudo gebruik ik ook niet meer. Dat bijt ook giga als het op kapotte huid komt.

madelein vindt dit leuk.
  3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Vervelend dat het toch een schimmeltje is! Gaat het nu al wat beter?

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Helaas niet :(. Vandaag weer naar de huisarts geweest. Toch gewoon doorgaan met miconazol. Verder heb ik gentiaan violet spray besteld. Dat schijnt ook goed effect te hebben bij spruw op de billetjes.

Vandaag geprobeerd hem bloot te leggen maar hij had veel kramp en was erg onrustig dus hij worstelde zich steeds van de wasbare luier af

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier werd het eerst een dag of 3 erger en pas daarna werd het beter. Ik dacht dat ik ook beter kon stoppen met die zalf maar na 3 dagen werd het toch (langzaam!) beter.. sterkte!

madelein vindt dit leuk.
  6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ach, wat sneu!
    Zou de schimmel niet juist goed gedijen op de amandelolie, dat houdt de plekjes misschien wel vochtig en week? Terwijl bij het bestrijden van een schimmel ik mij kan voorstellen dat het hoe droger hoe beter is. Ik zit maar te gissen hoor.

Ik lees bij spruw in de mond hier altijd goede verhalen over gentiaanviolet. Hoop dat het voor je zoontje zijn billen ook goed zal werken!

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heb geen idee... ik droog het wel eerst goed voor ik een nieuwe luier om doe.
    Heb nu ook talkpoeder erbij ( zonder toevoegingen). Hele apotheek in huis :confused:
    Baal wel, want inmiddels ook een gevoelige tepel... nu is dat de kant die altijd gevoeliger is. Maar toch...

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Talkpoeder is juist weer een stof die je niet wilt gebruiken. Schijnt weer een broeinest te worden van bacterien. Weet t ook maar omdat ik een huidgriep had (nooit van t bestaan afgeweten, maar voelde me 12 weken lang dalmatier en dat jeeeeeeeeeukt). Wilde toen menthol talkpoeder hebben omdat dat verkoelde, dat raadde ze af ivm bacteriegroei (bejaardentehuizen gebruiken ze ook nauwelijks meer talkpoeder om die reden gaf ze aan) en ik kreeg toen menthol gel. Niet dat je dat op je baby moet smeren!!! Schimmelinfectie nog geen last van gehad, wel vuur vuur vuur rode billen en schaamlippen met puntbloedinkjes na 4 dagen spuitluiers vanwege tandje 5 tm 8 (waarom per 2 doen als per 4 ook kan) tranen schoten in onze ogen bij dat schouwspel. Toen zinkolie (ook wel zinksmeersel genoemd) gehaald bij de apotheek. Binnen 1 dag foetsie. Regulier onderhoud bij wat rodigheid gebruiken we Oridza, wordt hier al jaren in de familie gebruikt zelfs haar overgrootoma zweert erbij en ik bestel m online bij apotheek jansen in amersfoort. Fantastisch spul, zowel voor baby als voor volwassenen.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    I know... maar het moet zo droog mogelijk blijven. Bloot liggen is niet gelukt vanwege onrust en krampjes. Dus daarom even talk bij gebrek aan beter... schijnt ook beter te zijn dan maizena, want daar groeit schimmel juist goed op heb ik begrepen.

Zinkolie reageert hij heel slecht op.

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Stop aub met alles wat je moet smeren behalve de zalf van de huisarts en gewoon de aanbevolen hoeveelheid en aantal keren per dag.Telkens als je smeert,trek je alles opnieuw open,het huidje is nog zo kwetsbaar.Echt stoppen met smeren van andere middeltjes!Die spray van multilind is juist een spray zodat je niet hoeft te smeren,je kunt het er gewoon opspuiten zonder het huidje kapot te maken.

ShampooL vindt dit leuk.
  11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    O ja,en schoonmaken met lauw warmwater en zo min mogelijk vegen,gewoon er langs laten stromen en droogdeppen.Geen olie of wat dan ook erin.

ShampooL vindt dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Oh dat is jammer dat zinkolie niet kan (voor niet schimmelinfecties). Voor nu zou ik t alleen bij t spul van de huisarts houden eigenlijk. En waar mogelijk zonder luier laten luchten die handel. Desnoods met romper en shirt/trui aan maar zonder luier en dan op een celstofmat zetten met een handdoek eroverheen (die van ons vindt t nogal grappig dr tanden in de celstofmatjes te zetten als ze de kans krijgt).

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Zijn nu idd aan het schoonmaken onder de kraan steeds.
    Smeer sinds gister alleen miconazol en wat koelzalf rond de plekken ( niet erop)
    Maar nog, het wordt alleen maar erger.

Zie net dat de gentiaan violet net verzonden is, hopelijk is die er morgen

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ook stoppen met koelzalf.
    Het wordt waarschijnlijk nu eerst erger omdat er veel te veel verschillende dingen opgesmeerd zijn,en dat is geen verwijt,want zonder mijn kennis had ik precies hetzelfde gedaan!Je probeert alles om je kleintje te helpen.
    Ik zou het voor nu echt zo doen zoals ik al zei in mijn vorige bericht,en dat gewoon een aantal dagen zo volhouden...heel veel sterkte met je kleine kanjer!

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Maar iets om de huid eromheen te beschermen is dus ook niet slim? Wil zo graag wat doen om het wat te verzachten voor hem :(

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou het echt bij stromend water en het voorgeschreven zalfje houden. Verder ook veel luchten.
    Hopelijk is het snel voorbij! Arm kereltje!

Pipo30 vindt dit leuk.
  17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    A423460F-9D50-41F7-8DDD-BE3E517F63BF.jpeg Nou we lijken er eindelijk aan te winnen! Vandaag de eerste dag dat het niet erger is geworden!!

Ik zie net dit plekje op z’n lip ( zie foto). Herkent iemand dit als spruw? Is is namelijk gelig en niet wit...

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Herken ik zo niet als spruw, maar zou het wel even in de gaten houden. Even kijken in de wangen en op de tong.

Super dat het beter gaat.

En wat een heerlijke bolle wangen!!! Zooo lief!!!

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik herken het ook niet van foto’s die ik op internet ervan zie, maar wel typisch dat dit nu opkomt. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Er zit verder niks op z’n wangen of tong

Haha ja hij heeft het slecht ;). Is al bijna een kg aangekomen in z’n 3 weken :D

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja heel slecht, is hem aan te zien haha. Heerlijk!!

Luuk heeft heel lang spruw gehad, ik herken het dus ook niet zo. Is het alleen daar? Zijn er evt ook wat vlekjes/andere structuur in de wangen of op de tong?

Deel Deze Pagina