Tekeningen kinderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blub69, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Zo ontzettend leuk, zoonlief heeft het knutselen helemaal ontdekt! Verven, tekenen, knippen en plakken, stickers plakken, speelmais hij vindt het allemaal te gek. Maar jeetje, waar laat ik het allemaal?
    Ik heb tot toe alle werkjes van school bewaard, maar het wordt nu zo langzaamaan toch wel heel erg veel...;)

Hoe doen jullie dat??

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Ik bewaar de 'allermooiste' en de rest gaat de prullenbak in. Ik denk dat ik er zo'n 15 heb bewaard vh afgelopen jaar.

3. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Mijn moeder deed het een week op de deur (in de woonkamer). En daarna in een grote kist.
    Wij hadden per persoon een kist op zolder met al onze werkjes er in.. Ook voor Sinterklaas..

Dit wil ik ook gaan doen voor onze zoon.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Euhm ik hang het even op en gooi het daarna weg. Sommige dingen bewaar ik, maar niet veel.

Een vriendin van mij maakt er foto's van en gooit het daarna weg.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier krijgen ze de werkjes van school mee ik een map die sparen ze daar een jaar op en de grotere werkjes hang ik op de kastdeur. Na een maand doe ik ze in een goedendag en bewaar ik ze ik gooi niets weg

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De leukste met een verhaal bewaar ik...de rest maak ik een foto van.

Maar ik vind het erg moeilijk al dat leuks weg te gooien...dus ligt er al wel een hoop

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik bewaar de meeste dingen van school, tenzij het enorm groot is of moeilijk op te bergen zoals klei dingen.

Ik hang ze eerst een tijdje op de kast, daarna als hij te vol word of er al lang hangt stop ik het in een map. Per jaar per kind heb ik een map. Die bewaar ik gewoon voor later :) Vind dat leuk om te hebben, en misschien ook leuk voor hunzelf voor later zodat ze kunnen zien wat ze gemaakt hadden haha

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb een klapper gekocht. Daar zitten insteekhoezen in. In het begin bewaarde ik alles. Maar dochter maakt soms wel 5 tekeningen op en dag en dan bewaar ik de mooiste. Voordat ze in de klapper gaan hangen ze op de deur! Ik vind het erg leuk dat als ze straks groot is, ze kan zien wat ze getekend heeft. Ik zet er vaak een datum op zodat je de ontwikkeling kan volgen. Ik heb van mijn kleutertijd ook een klapper vol werkjes.

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb een grote map waar ik de leukste in bewaar,is de map vol,gaat het in een doos.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat een slim en simpel idee, had ik nooit aan gedacht.:):)
    Heb nu een grote opbergmap met zo'n lintje maar die raakt snel vol.
    Bewaar veel en doe ook dingen weg. Vind het leuk te zien hoe de ontwikkeling verloopt.

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Inscannen en bij het digitale fotoboek erin "plakken"

Beer z'n eerste tekening heb ik gelamineerd.

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Peuter en Kleuter

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik maak er foto's van. Die bewaar ik digitaal.

Mijn moeder heeft vroeger ook een plakboek gemaakt met tekeningen van mij erin en na al die jaren kwam ik 'm weer tegen in een doos op zolder. Ze zilvervisjes zaten erin! Getver!

En daarbij heb ik 2 hele nuchtere jongens. Zo heb ik bijvoorbeeld voor een hoop geld een dvd van de 3d/4d echo in de kast liggen en ik denk niet dat mijn jongens daar in de toekomst met "warme gevoelens" naar zullen kijken.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    J. maakt gemiddeld vijf tekeningen per dag. Dit varieert van 'echte' tekeningen tot blaadjes met een paar krassen er op ('voor D., want zij krast ook'), maar veel te veel om allemaal te bewaren of te fotograferen in ieder geval. De 'echte' tekeningen hang ik op de koelkast en sommige bewaar ik daarna (die stop ik in een map), maar het overgrote deel gaat de prullenbak in. Ze mist ze zelf ook niet, vraagt er in ieder geval nooit meer om.

D. tekent nog minder, maar haar productie ligt ook vrij hoog. Van haar bewaar ik ook de tekeningen waar ze echt werk van heeft gemaakt (en dat mag dan krassen zijn in de ogen van J., maar dat mag op haar leeftijd ;)). :)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mooiste bewaren (meestal eerst op de koelkast), rest stiekem weggooien.. (eerst op een grote stapel, tot ze t vergeten is en dan om de zoveel tijd uitzoeken) :D

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik bewaar ze eerst op de koelkast, en dan gaan ze een map in. Niet alles, soms gooi ik wat weg, maar dat vind ik toch altijd stiekem vervelend om te doen. Maar ja, als hij er echt zin in heeft kleurt hij zo 15 kleurplaten vol, en knipt vervolgens nog eens de plaatjes uit (ik ga nog even knippenpippen :D), dus dat wordt wel een beetje veel...

17. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ah bedankt voor de antwoorden dames! Goede tip om ze inderdaad in een map te stoppen.
    Zelf heb ik geen tekeningen meer die ik ooit zelf heb gemaakt; mijn moeder gooide alles weg en dat vind ik nog steeds niet leuk;) straks even een paar mappen kopen om alles in te stoppen.:)

18. adi

adi Niet meer actief

Wij doen precies dit. Overigens niet alle tekeningen, alleen degene die kinderen kiezen om op te hangen.

Deel Deze Pagina