Ervaringen met Progynova + Utrogestan na TP Cryo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mierelier, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    #1 Mierelier, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Hoi,

Ik ben nog nieuw hier :) In het voorstel topic heb ik maar even mijn hele verhaal gedaan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Progynova en Utrogestan tijdens een teruggeplaatste cryo.

25 maart (vorige week woensdag, in het AMC) hebben we een mooi 11-cellige cryo teruggekregen die toen van goede kwaliteit was. Mocht er een foto van maken :)

DSC_0468~3.jpg

Ik zit nu dus op wachtdag 8 na tp en mag volgende week woensdag een bloedtest doen in ons eigen ziekenhuis. Erg spannend weer allemaal.

Hiervoor hebben we 2x een verse tp gehad, alleen met Utrogestan. Ik kreeg toen bij beide tp op wachtdag 11/12 een sliertje rekbaar doorzichtig slijm, wat een beetje leek op het slijm wat je hebt als je eisprong eraan komt (sorry voor de details.. en het was niet de utrogestan). Dit was voor de vorige 2 tp geen goed teken, want een dag later (wd 13) kreeg ik lichtbruine afscheiding en met de dag werd het donkerder tot m'n ongi doorbrak, nog voor de bloedtest.

Zo'n sliertje slijm had ik dus ook gisterochtend (op wd 7 al!) en een wat zwaar gevoel/beetje kramp in m'n onderbuik. Vannacht heel even een vreemd licht spierpijntje (ofzo) in m'n lies maar dan iets verder naar onderen nog. Vandaag niks bijzonders, behalve de lichte krampjes en een vlaagje lichte misselijkheid vanmiddag. Op wd 2 had ik ook wat ongi achtige krampjes. En ja, zere borsten, maar dat ben ik wel gewend nu van de Utrogestan. Ik weet alleen dat de Progynova de menstruatie tegenhoudt bij de meeste vrouwen, en toch loop ik alweer te broekloeren. Testen wil ik nog niet..

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En komt dat slijm van gisteren misschien door de Progynova? Of kan het een goed teken zijn? Ik weet dat ik moet afwachten en dat niemand mij kan vertellen of ik wel of niet zwanger ben.. Maar ben zo benieuwd hoe het bij jullie ging en naar vooral positieve maar ook negatieve ervaringen/verhalen.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar hoop echt dat er wat mensen zijn die me wat moed in kunnen praten ;)

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Lastig dat slijm heb ik ook welleens gehad en dacht dan ook vreemd dat past toch niet bij het moment vd cyclus. Zou me daar niet zo heel erg veel zorgen om maken denk dat het goed van alle hormonen kan komen.

Bij mij hielt utrogestan en progynova wel de menstruatie tegen maar dat wisselt per persoon.

Succes mierelier, je hebt een mooie embryo aan boord dus wie weet ;)

3. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Dank je wel Miekiej88 :) en ja het embryo ziet er gelukkig goed uit. Bijzonder blijft het om te zien :) Toch ben ik wel iets rustiger dan bij voorgaande terugplaatsingen. Ik heb nu door de Progynova ook wel weer een beetje van, ja.. moet toch wachten op een bloedtest. Nu eerst maar ff lekker lang weekend en maar wat leuke dingen doen voor afleiding.

Fijne Pasen!

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Precies goed veel afleiding is in deze periode het beste medicijn. Fijne dagen! ;)

5. PoesjeS

PoesjeS Lid

13 sep 2014
    11
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Momenteel ben ik 7w2d zwanger van en cryo (ICSI). Ik gebruik vanaf 2e dag terugplaatsing Progynova en utrogestan ook zo rond die tijd.
    Ik gebruik beiden nog steeds.
    Utrogestan vind ik misleidend, ik dacht eerder ook zwanger te zijn vanwege alle klachten, maar helaas was dit niet zo.
    Nu uiteindelijk wel zwanger en alle klachten zijn er ook, maar dan toch ook weer anders. Heel gek, maar mijn borsten doen nu anders "pijn" dan toen ik niet zwanger was en utrogestan gebruikte.
    Ik zou je echt adviseren om te testen wanneer je dit mag, want je gaat misschien blij worden van niets.. En geloof me, dit is al spannend, maar als je dan uiteindelijk zwanger bent, dan is alles nog veel spannender! Ik heb buikklachten (menstruatie pijn) en had bloedingen, maar gelukkig klopte het hartje..

Heel veel succes!

6. PoesjeS

PoesjeS Lid

13 sep 2014
    11
    0
    0
    Ik heb trouwens nooit bloedtesten gehad hoor.. Gewoon 10 dagen na de terugplaatsing van cryo getest met een zwangerschapstest van Sensitest (dit is 2 weken na verse terugplaatsing)..
    En toen het 2e streepje eindelijk lichtjes in beeld kwam, heb ik met 3 verschillende testen getest, omdat ik het niet kon geloven dat ik zwanger ben!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onze cryo met Progynova en Utrogestan wordt volgende maand alweer 2 jaar oud!

Hier ook zelf getest na cryo-TP. Geen bloedtest gehad toen.

Veel succes!

Deel Deze Pagina