schimmelinfectie en appelazijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tanna, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van mijn 3de kindje en heb nu met 26 weken al een kloof zonder te voeden. Het is mijn probleem borst die bij de andere twee veel vuldig ontstoken is geweest en daarna nog onrustig is gebleven. Ik kreeg als tip van mijn vk om het twee keer per dag schoon te maken met appelazijn verdund met water. Is iemand hier bekend mee. Ik wil ook deze keer weer minimaal 6 maanden voeden, maar hoop dit keer niet met alle borst ontstekingen.

O ja als het opgedroogt is natuurlijk gewoon purelan er op om de kloof te laten helen.

groetjes Tanna

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het een schimmel is dat zou ik gewoon met miconazol smeren. Gaat het dan niet weg, contact opnemen met lactatiekundige en huisarts om het eventueel op kweek te laten zetten.

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    ok bedankt. Wil dit keer graag goed starten. Is nu twee keer door ziekte van kindjes en bo. eerste drie maanden niet helemaal vanzelf gegaan.

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Als je er toch problemen mee krijgt kan je ook kijken of je maar met 1 borst kan voeden. Schijnt te kunnen :)

Geen ervaring met appelazijn

5. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Had de appelazijn ook nog nooit gehoord. Een borst moet lukken. Heb ik bij mijn zoontje ook een tijdje gedaan aangezien er uit de andere borst alleen maar pus kwam en hij erg ziek was en in het ziekenhuis lag. Wilde ik alleen het beste voor hem.

6. martientje2905

5 sep 2011
    43
    0
    0
    Het lijkt mij handiger als je een lactatiekundige ernaar laat kijken. Je zou haar nu al kunnen bellen en overleggen wat verstandig is. En eventueel dan als je baby er is zou ze mee kunnen kijken, want kloven en borstontstekingen zijn niet de bedoeling natuurlijk. T kost wel wat natuurlijk, maar als je uiteindelijk pijnloos kan voeden is dat zeker wat waard:)

7. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik heb het tel nr van lactatie kundige ook gekregen en onze vk's hebben vaak overleg en cursussen van de lactatie kundige van lll. Ga aan de miconazol zalf en purelan en ga ook een afspraak maken met de lactatiekundige om een en ander te bespreken.

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb appelazijjn gebruikt voor de schimmel op mijn voeten. Werkte prima :(

Deel Deze Pagina