Onze dame heeft sinds dit weekend een tandje boven. Sindsdien heb ik tijdens het voeden steeds aan de linkerborst pijn. Er zit nu een wondje in mijn tepelhof aan de kant van haar boventand. Ik laat haar met een grooooote hap aanhappen (naar mijn idee doet ze dat goed). Aan de rechterborst totaal geen last. Hoe kan dit? En hebben jullie tips? Links is wel mijn minste borst. Ligt het daar aan?
Hier precies hetzelfde gehad. Alleen had mijn dochter de neiging zich tegen de borst 'af te zetten' met beide handen, dus schoot mijn tepel een stuk meer naar voren: au! Met 4 vlijmscherpe tandjes voelde ik dat wel. Hier hielp het haar arm onder mijn oksel te houden en haar andere handje vast te houden. Dan dronk ze wat rustiger. Laat haar eens anders aanhappen aan de linkerkant. Meer rechtop, of juist meer liggend. Dat kan soms het verschil maken. Voor heling van het wondje gebruikte ik Rescue Cream (alleen met bloesems), dat werkte wel, maar toen ik echt een diepe wond had was het beter een beetje melk erop te laten lopen en zoveel mogelijk luchten. Nu heb ik totaal geen last meer en ze bijt me ook niet meer (afkloppen).
Bedankt voor je reactie. Andere houding kan ik aan die kant wel eens proberen. Is al lang geleden! Ze bijt trouwens niet echt. 't Is net alsof ze net zo drinkt als altijd alleen vergeet ze nu dat er een tand tussen zit. Maar goed ze zal er ook wel aan wennen denk ik
t kan ook komen doordat het speeksel van de kindjes veranderd bij het tandjes krijgen waardoor je nu meer last heb. Inderdaad goed in de gaten houden dat hoe ze aanhapt, en anders kun je ook een lactatiekundige bellen. die heeft mij met dit soort vragen toen enorm geholpen.