Hallo! Zit nu voor de zoveelste keer veels te vroeg beneden op mn vrije dag.. Misschien vind ik hier t antwoord. Sinds een aantal weekjes word ik regelmatig wakker met pijn in mn zij. Laatste tijd vooral rechts. De laatste keren lijkt het pas te beginnen als ik naar de wc ben geweest. Mn urine is getest, daar werd niets in gezien. De pijn lijkt een beetje op de pijn als je te lang in je bed hebt gelegen. Mn matras kan het volgens mij niet zijn... Als ik uit bed ga, wordt het wel wat minder, naar mijn idee komt het dus door het liggen. Ben al bij de huisarts geweest, die denkt dat het mn spieren zijn, door het gewicht van mn buik. Ben klein en erg slank, dus niets gewend wat betreft extra gewicht meedragen. Bij het googlen kwam ik ook PDS tegen.. Denk dat ik mezelf die stempel wel kan geven, al ben ik gister nog naar het toilet geweest voor "de grote boodschap" Nouja... Googlen is ook niet de oplossing, wellicht zijn er mensen hier die het herkennen?? Groetjes!
weet niet wat het wel is maar zoals je beschrijft lijkt het me geen PDS. Ik heb PDS en dat zakt echt niet weg wanneer ik mn bed uit ga, het enige wat ik dan kan is in elkaar kruipen van de pijn. Die pijn gaat echt door merg en been. Zoek niet teveel op internet, hier maak je jezelf vaak alleen maar gek mee.
Hm... Jammer dat niemand ervaring heeft... Bedankt voor je reactie ukkie.. Pijn in mn zij is vervelend, maar zo'n pijn als jij hebt... Nee... Ben wel heel erg aan het klooien met mn darmen maar weet niet of t daar vandaan kan komen. Waarschijnlijk iets waar ik de komende maanden niet vanaf kom
Ik heb wel snachts veel last van mijn darmen. Vooral het ergst als ik op mijn linkerzij lig. Dat is gewoon niet te doen. De ene nacht erger dan de andere nacht, maar eigenlijk elke nacht wel last. Voel het dan ook in mijn zij.
Nierstuwing? Lijkt er iig op zoals je het beschrijft. Komt vaak voor in de zwangerschap Als je dan bijv op je zij ligt en dat is toevallig de nier die gestuwd is, dan loopt de nier zeg maar niet goed leeg en gaat hij nog verder stuwen Als je dan op je andere zij gaat liggen dan neemt de druk wat af
Heb ook al mn nieren gedacht... Maar wat jij zegt, dat de druk moet afnemen als ik op mn andere zij ga liggen.. Dat gebeurd dus niet. Maakt niet uit hoe ik lig, blijft pijnlijk. Een kruik wil nog weleens helpen.. maar denk niet dat nieren reageren op warmte?
Wat jij omschrijft heb ik ook soms zo erg dat ik niet meer weet of ik moet zitten liggen staan lopen of wat dan ook. Rechtop zitten of lopen afwisselen met zitten is dan het meest verlichtend. Ook helpt een warmtebron(bad, douche, pittenkussen), wat het is... Bandenpijn Ik had dat antwoord gevonden op internet, maar na een week toch eens de VK gebeld omdat het zo hevig werd, dat ik de pijn zelfs moest wegademen. Volgens de VK idd bandenpijn en enige wat ik kan doen is net als wat ik op internet las. Paracetamol en een warmtebron, omdat de banden een beetje verslappen/relaxen door warmte. En moest me verder geen zorgen maken, want de banden kunnen niet scheuren(fijn om te weten, had ik nog niet aan gedacht tbh).
Ok.. Maar bandenpijn zijn toch altijd korte steken? dus zoals bij niezen, onverwachtse bewegingen? Jij hebt het ook als je wakker wordt? Begrijp ik alleen niet waarom het pas echt komt opzetten als ik naar de wc ben geweest en dan weer ga liggen.. (tenminmste, dat is de laatste tijd zo...) Ergens zou het wel een logisch antwoord zijn.... Dacht alleen dat bandenpijn anders voelde. Thnx voor je antwoord!
Ik heb precies hetzelfde. Ook al mee in het ziekenhuis geweest. Konden niet echt een oorzaak vinden... Bij mij helpt een kruik ook. Ga het woensdag weer even aangeven bij gyn.
Ik denk ook bandenpijn, ik heb het soms zo erg dat ik niet kan lopen van de pijn. Vooral ook inderdaad aks je naar de wc bent geweest. De bandenpijn tenminsten bij mij doet echt venijnig veel scherpe pijn.
Ik heb weliswaar niet dezelfde klachten als jij, maar wel andere klachten die verband hielden met spieren e.d. Ik ben nu twee keer behandeld door een manueel therapeut, met goed resultaat. Misschien dat iets in die trant ook iets voor jou kan zijn?
Nee ik had dus eerst ook alleen steken. Maar het zit dus zo dat je baarmoeder aan een soort van pezen vast zit die naar je buik/liezen/rug gaan. Op de dagen dat ik er erg veel last van heb sta ik er mee op en ga er mee naar bed. De minder pijnlijke dagen idd als ik net eennplas heb gedaan. Denk omdat de bm dan erger inde banden gaat hangen omdat de blaas misschien wat steun gaf(je hebt nl ook banden voor om je buik(niet de standaard buikbanden) die steun geven en de pijn mixer moeten maken) ook heb je steunpantys blijkbaar. Maar allemaal erg duur vind ik. En op goede dagen heb ik idd alleen bandenpijn als ik me in bed te snel omdraai of te snel op sta. En voelt t wel of er wat scheurt maar das met een halve minuut weer over.