Hallo allemaal! Vandaag is Lucas 6 maanden en al 6 maanden aan de borst! Ga over anderhalve maand de voedingen die hij op het KDV krijgt afbouwen, want ik begin een nieuwe baan en heb dan niet zoveel kolfrecht meer over. Zijn er meer mama's die dit combineren? Het zal wel moeilijk worden want ik heb veel melk! Groetjes, Elise
Gefeliciteerd Dandelion. Ik heb geen ervaring met combineren. Ik ben altijd blijven kolven op mijn werk (3 werkplekken gekolfd). En nu mijn kolfrecht voorbij is kolf ik nog 1x in mijn middagpauze. Mijn baas had er ook geen problemen mee als ik 's ochtends nog een keer zou kolven maar aangezien het niet echt mijn hobby is heb ik die keer kolven laten vallen.
Gefeliciteerd met de 6 maanden bv! Super van jullie! Hmmm, tips. Heb je geen tijd/zin om in je pauze te kolven? Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Anders denk ik dat je op een schema moet gaan zitten met alleen ochtend, avond en late middag misschien aan de borst. Dus dan zul je voor die tijd overdag een afbouwschema 'moeten' hebben. Maar hoe dat afbouwen dan precies moet is mij niet helemaal duidelijk. *misschien kan je het een lk vragen of ilse hier op het forum *
Gefelciteerd! Ook ik ben supertrots omdat ik al een half jaar volledig borstvoeding heb gegeven. Helaas ben ik de dag direct erna begonnen met combineren, omdat ik steeds te weinig kolfde op mijn werk. (Ik sta voor de klas en moest tussen de bedrijven door even snel kolven, dat lukte dus niet zo goed) Ik geef nu nog 4 borstvoedingen per dag en 1 flesje nutrilon. Daarnaast een fruit- en groentehapje. Omdat ik drie dagen werk waarvan 2 dagen alleen 's morgens kwam het voor mij ideaal uit om de voeding van 10 uur ' morgens te vervangen door een fles. In principe hoef ik niet verder te combineren. Voor die ene dag dat ik wel de hele dag werk kan ik in de middagpauze (anderhalf uur) rustig een voeding afkolven. Voordeel is ook dat mijn borsten dan goed vol zitten omdat ik de voeding van 10 niet gekolfd/gegeven heb. Het bevalt me tot nu toe wel goed, alleen Alwin lijkt de laatste 2 dagen steeds zo'n honger te hebben. Misschien regeldagen? Dat is toch ook ongeveer met een half jaar? Ook moet hij waarschijnlijk wennen aan de flesvoeding, want hij drinkt nog niet een hele fles leeg en trekt er soms een vies gezicht bij. Ik hoop in elk geval wel dat ik nog even kan doorgaan met zelf voeden en dat de productie op peil blijft. We zien wel!
Allereerst gefeliciteerd! Je zou een extra kolfmoment 's avonds kunnen inlassen ( elke dag rond hetzelfde tijdstip) ook op de dagen dat je niet werkt, en zo kolven voor de dagen dat je werkt. Als je een paar keer extra kolft stijgt je productie, en heb je meer opbrengst. Dan hoef je ook geen kv te geven.
Ja ik ben alles nu een beetje aan het regelen. Ik kolf al extra in de avond maar wil het toch wat afbouwen. Ideaal doe ik een ochtend voeding, een als Lucas thuis komt na zijn groente hap ( een uur erna) en dat nog een rond 23 uur. En op de opvang krijgt hij dan opvolgmelk. Nu nog niet, maar ik ga over twee weken afbouwen dan heb ik daar 3 weken de tijd voor om 2 voedingen langzaam af te bouwen. Ik heb hem al 3 keer een flesje opvolg melk gegeven en hij drinkt het gewoon, geen last van gehad. ( Het stinkt wel hoor!) Ik weet wel dat ik meer kan gaan kolven, maar ik heb het er mee gehad! Heb soms het idee dat ik dan alleen maar kolf en voed en met 4 dagen werken + plus huishouden ( vriend heeft eigen bedrijf en werkt 6 dagen per week) vind ik het zo wel goed. Opvolgmelk is ook geen vergif ( hoop ik ) en op deze manier hoop ik het nog een half jaar vol te houden. In ieder geval bedankt voor alle tips. Ik hoop dat mijn bv niet terug loopt. Hij is dan 7 maanden dus ik ga er vanuit dat het wel lukt. X Elise
Hoi! Ik ben iets later dan jij gestopt met overdag geven (volgens mij een maandje later) Dat ging prima, maar ik heb wel een handkolf aangeschaft en heb af en toe de druk eraf gekolft. Dit had overigens als handig bij effect dat ik op de dagen dat ik niet werkte gewoon BV kon blijven geven, omdat ik nog ruim voldoende had. Wat de meesten niet willen, maar ik wel gedaan heb is de gekolfde melk weggegooid, ik vond het heen en weer gesleep nogal een gedoe. kolven deed ik op de WC (nog iets dat de meesten niet willen). Ik liet dus twee voedingen per dag lopen en ik werk 4 dagen per week. Misschien heb je hier wat aan? groetjes!
Ja daar zat ik ook al aan te denken, ik vind het namelijk ook jammer om niet op mijn vrije dagen te kunnen voeden overdag. Ik wil iig een handkolf kopen om de ergste druk er af te kunnen halen, ik heb namelijk veel melk en ben wel bang dat 9 uur zonder kolven/voeden iets teveel van het goede is. Ik zie het wel... ingewikkeld hoor!