Hoe vaak hebben jullie kids een poepluier?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Dalillah, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Hai,

Ik heb hier nu al 10 dagen geen poepluier gehad, ik weet dat dat kan en normaal is, maar vind het nu wel erg lang duren. Voorheen was het 1x in de week a 8 dagen, maar nu is het dus al 10 dagen :confused:

Wat is de langste tijd die jullie kids tussen de poepluiers hebben gelaten?

Vroeg me af hoeveel tijd er max tussen mag zitten?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

;)

2. marber

marber Lid

May 17, 2007
    98
    0
    0
    10 dagen is inderdaad al best een tijdje, kan me voorstellen dat je er een beetje onrustig van wordt. Maar het is inderdaad niet afwijkend, het kan gebeuren bgij borstvoeding. Bij mijn kleintje is het langste wat er tussen gezeten heeft 5 dagen.

Zit je kleine verder wel lekker in d'r vel, geen buikpijn signalen enz? Je zou voor de zekerheid even de HA kunnen bellen om te vragen wat die ervan vind alshet je niet lekker zit. Wat ik nog wel eens gedaan heb is even een thermometer inbrengen, dan komt het poepen soms ook plotseling op gang. Maar nogmaals, in principe is het niet gek hoor, het kan gebeuren bij borstvoeding.

Succes
    Groetjes MArber

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    3 op een dag :D
    Kleine stinkerd hier!

Maar inderdaad als je je ongerust voelt gewoon voor de zekerheid even de ha bellen!

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Bij Justin was het langste 2 dgn.
    Toen hij uiteindelijk moest na die 2 dgn,was zijn luier echt megavol :confused:

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter poepte met alleen bv soms maar 1x in de 2 weken... mn zoon poept altijd meerdere keren per dag. Zolang ze er geen last van heeft zou ik me gen zorgen maken.

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Sam poept de laatste 5 weken altijd maar 1x in de 8 dagen ;)

7. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Sem heeft iedere dag 1 poepluier, joh het verschilt zo ontzettend per kind. En als je er nou echt onzeker van bent/wordt bel je toch even naar het Consultatie Bureau. Maar ik denk dat je het echt wel aan je kindje merkt als hij er last van heeft.....

8. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Sorry: je hebt een dochtertje geen zoontje

9. ingepinge

ingepinge Actief lid

May 18, 2007
    385
    0
    0
    Hier één keer meegemaakt; één poepluier in drie weken. Toen toch maar even naar de huisarts gegaan en een lactulose-drankje gekregen. Heeft niet/nauwelijks geholpen. Dus daar maar weer mee gestopt. Nu zitten we op één luier per week/anderhalve week.

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vandaag voor de eerste keer maar 2 luiers! normaal 3/4 op een dag.

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    De eerste weken 6x per dag, toen maanden lang 1x in de 5-7 dagen, de laaste 2-3 maanden 1x p. 2 dagen.

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik weet van een mede oktober mama dat haar dochter 19 dagen niet had gepoept.
    Marijn slaat soms een dagje over maar vaak toch een per dag.

13. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Nou meiden, heb net (dus na 11 dagen) een hele volle poepluier mogen verschonen. Ze kan het dus nog steeds! ;)

Bedankt voor de antwoorden! Grappig dat het zo erg verschilt? Vraag me wel af hoe lang echt TE lang is en dat je dan aan de bel moet trekken?

Is 19 dagen nog steeds normaal? :confused:

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Zie het zo. Poep zijn afvalstoffen, als je kind dus lang niet poept dan neemt ze onnoemelijk veel uit je bv op, ook weer een goed teken ;)

15. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Eerst net zovaak per dag als dat hij voeding kreeg. Nu 2 a 3 keer per dag.

16. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    De ha vond die 19 dagen niet verontrustend omdat het meisje er geen last van had.

Maar fijn dat je weer zo'n lekker luier mocht verschonen. :)

17. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Kijk, dat klinkt goed!

Hoop dat wij het net zo lang gaan volhouden als jullie ;)

18. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Ben weer helemaal gerust gesteld!
    Mijn dochter had verder ook nergens last van gelukkig, maar mama was weer eens ongeduldig en wilde zo graag weer eens een poepluier verschonen :rolleyes:

:)

19. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
    Twee keer per dag. Ze heeft wel eens twee dagen niet gepoept, maar dat was een uitzondering.
    Ik heb weleens gehoord dat 1x per week ook kan. Langer, dan zou ik me wel zorgen gaan maken.

20. maartje1983

maartje1983 Actief lid

Apr 29, 2007
    184
    0
    0
    ja, mijn zoon heeft nu ook al 8 dagen niet gepoept maar hij laat wel ontzettend veel scheetjes. Ik maak me er best zorgen. Ik heb niet het idee dat hij er heel veel last van heeft, soms maakt hij weleens pers bewegingen en geluiden maar hij huilt verder niet en zijn buikje voelt ook niet extra hard aan ofzo.
    Heb al het consultatiebureau gebeld en daar zeggen ze dat het inderdaad kan bij borstvoeding en ze heeft me wat adviezen meegegeven zoals wrijven over het buikje in de richting van de klok en fietsen met de beentjes.
    Ik hoop dat het een beetje werkt want vind het wel vervelend voor hem en hij stunkt echt enorm.

Share This Page