foetus die blaas uitplast! aub lezen en jah kom ik weer :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasabrina, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    heb hier al eerder een vraag gesteld dat de blaas niet zichtbaar was op de echo van 12 weken

maar nu bn ik zelf een goed gaan zoeke maar kon niet veel vinden als aleen dit

dat als de foetus de blaas leeg plast mogellijk is dat de blaas niet zichtbaar is tot hij/zij paar minuten later de blaas weer opvuld en dan weer zichtbaar word ? op de echo dan( dit stond in een leer boek voor verloskundige in opleindg of zoiets

wie heeft dat meer gehoord of kan dat kloppe!

zo een grote gerust stelling zijn en kan pas morgen verloskundige van mij belle op het spreek uur over de ongerustheid !

bedankt voor het meelezen en de reacties:)

een ongeruste mams groetjes

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Je moet je niet zo druk maken dat is niet goed voor je.

Bij onze spruit kon ze het maagje ook niet vinden bij de 20 weken echo. Later dronk hij wat en toen zag ze het wel. Hij plast het ook gewoon weer uit en dan is hij weer leeg.

3. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    maastricht
    okeey fijn om te hore jah ga me ook daar bij neer leggen! zal wel reden zijn geweest waarom het niet te zien was en hij/zij lag ook ongunstig! meschien is dat het wel :)

bedankt voor je reactie!

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Maar kunnen ze niet nog even extra kijken ofzo?
    Ze kunnen je toch niet met die onzekerheid rond laten lopen tot 20 weken. Al die stress is ook niet goed voor je.

5. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    maastricht
    neej inderdaad ik vraag het gwn aan de vroedvrouw daar moet ik heen gaan nu aankomende woensdag dan vraag ik het gewoon of ze ffe wil kijke dat ik der gwn snachts niet van kan slape! want is belangrijk dat de baby plast anders word de vruchtwater minder ofzoiets dus zeeeeer belangrijk! ach jah 6 dage maar ffe wachten en hope dat ze dan wel iets kunnen zien!

bedankt voor jullie steun!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat heb ik in dat andere topic ook al voorgesteld, ik zou zeker morgen bellen als je zo ongerust bent, want dat is idd ook niet goed!

7. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Kan heel goed, omdat volle dingen op de echo zwart en dus goed zichtbaar zijn. Dus dat een lege blaas minder goed duidelijk is, klinkt heel logisch.

Als toen bleek dat het echt niet goed zit, waren ze echt verder gaan kijken hoor.

Dus probeer rustig te wachten en als dat niet lukt: vragen of je eerder mag komen.

8. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Ik heb met 24 weken een echo gehad en de blaas was ook niet te vinden. We hebben toen extra even 10 min. gewacht en toen weer gekeken en nu was de blaas mooi zichtbaar. Mijn kleintje had net zoals je zegt net geplast en daarom was het totaal niet zichtbaar op de echo en dat met 24 weken! Je hoeft je dus zeker niet ongerust te maken! Vind het wel raar dat ze niet gewoon even 5 min. hebben gewacht want het gaat heel snel dat de blaas weer een beetje vol zit en het bespaard een hoop stres.

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij 13 weken is het gewoon nog erg klein om dat allemaal goed te kunnen zien, je krijgt niet voor niets een 20 weken echo.

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Bij ons was het andersom, eerst zag je hem liggen happen, je zag z'n maagje duidelijker worden, daarna werd die minder zichtbaar en toen werd z'n blaas heel zichtbaar... En ook die hebben we weer leeg zien lopen.
    Wij hadden gewoon de echo net op het goeie moment. Maar dan kan het dus zijn dat maagje of blaas daardoor niet zichtbaar is.

11. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    maastricht
    aaah gelukkig ben al super gerustgesteld!

jah klinkt logisch jah!

ben blij met jullie ervaringen en dat ik niet de enige ben:)

kan weer rustig genieten,dus ga niet meer aan die blaas denken :) zal wel goed kome :) anders had hij inderdaad wat gezegt en jah had zoon rare vent volgens mij heb ik nog geen echo gehad van 5 min! hij deed egt alles super snel ,hij heeft aleen lang liggen te vertellen wat nekplooimeting in houdt pfff

jah hallo dat wete ook wel he.maar jah hope bij de 20 weke echo dat ik hem niet weer krijg! kerels bha

bedankt dames en geniet van jullie zwangerschaps wat ik nu ook fatsoenelijk ga doen!

groetjes en nogmaals bedankt;)

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Girl relax

Echt hoor neem nou aan wat er hier allemaal wordt aangeven en in je vorige topic ook.
    Op je 20 weken echo zal je alles beter kunnen zien.
    Als je nu blijft stressen tot die echo komt het niet ten goede van jezelf en je kindje.

Adem in adem uit

13. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    maastricht
    heeey dames ;)

ffe een update ! gisteren echo gehad en hij had degelijk wel een blaas pfff dus voor niks getrest! en ik dacht ook een plassertje te gezien hebbe! lol
    verloskundige moest erom lagge en zij tja was ook al aan het kijke! whaha groetjes

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    zie je nou wel, al die paniek voor niets geweest :p

15. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    maastricht
    jaaah inder daad pfff ken nu egt geniete van mijn ukkie voel hem sinds gisteren al wat duwdtjes geven whahaha egt grapig gevoel ! zij nog eergisteren tege de verloskundige dat ik de eerst al met 13 weken voelde en deze maar lui was whaha maar voel hem of haar nu vaker whahahaa egt grapig en leuk!

groetjes en nogmaals bedankt voor gerustelling!

Deel Deze Pagina