Hoe vaak "harde buik"?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bientje, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Hallo,

Ik heb de laatste weken steeds meer "last" van harde buiken. Nu heb ik ook een lichte vorm van bekkeninstabiliteit. Heeft dit verband met elkaar en hoe vaak mag je een harde buik hebben in deze periode (ben nu ruim 25 weken)?

Wat mij opvalt is dat het in het weekend toeneemt, terwijl ik juist dan meer rust neem en even lekker op de bank ga zitten.

Ik maak me een beetje ongerust...

alvast bedankt voor het antwoord.

Gr. Sabine

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sabine,

juist wanneer vrouwen even rust houden zie je vaak dat harde buiken komen opzetten. Je lijf heeft er dan even de ruimte voor zal ik maar zeggen. Je kunt er niet veel aan doen, behalve als je merkt dat dit komt na een drukkere dag op je werk bv, dan zul je het op je werk iets rustiger aan moeten doen. Verder mag je best aardig wat harde buiken hebben op een dag hoor. De een voelt ze nu ook eenmaal beter dan de ander. Zolang het niet met een regelmaat terugkomt en ze steeds sneller en regelmatiger en pijnlijker worden, geeft het niets en kan het geen kwaad.

Groetjes Brigitte

3. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Hoi Brigitte,

dank je wel voor je snelle reactie, ik weer helemaal gerustgesteld.

Gr. Sabine

Deel Deze Pagina