Mijn dochtertje heeft luieruitslag.. Al iets van 2 maanden.. Ik had na ong een maand een afspraak gemaakt bij de dokter en op de dag was het weg.. Een week later kwam het weer terug.. We zijn vrijdag bij de ha geweest en het blijkt een schimmeltje te zijn in combinatie met eczeem.. Had er nog nooit van gehoord.. Maar goed.. We hebben een zalf gekregen hiervoor, smeren het 2 keer per dag volgens voorschrift maar het is nog steeds niet minder.. Ja het was eventjes een beetje minder.. Maar vanavond weer vuurrood.. Ze heeft er ook echt last van.. Wie weet hoelang het duurt voordat er eindelijk verbetering komt? is zo zielig voor haar
Onze dochter heeft ook een schimmelinfectie gehad en na twee dagen smeren was het stukken minder.. Ik zou even je huisarts bellen morgen..
Ja misschien is dat wel een goed idee.. Ze heeft zowieso veel meer eczeem.. Ze krijgt nu geen ha melk meer.. Maar gewone melk.. Misschien dat daarom bij haar luiergebied ook niet over gaat? Blijft lastig met kleintjes...
Welk zalfje heb je gekregen? Onze dochter had ook uitslag, maar ik zag wel al dat het geen 'gewone' luieruitslag was. Gisteren bleek het een eczeem te zijn. Het waren zeg maar pukkeltjes en het was vuurrood. Gisteren en vandaag gesmeerd en het ziet er al veel beter uit. De creme die wij hebben daktacort. Maar hier is het geen schimmel, maar alleen eczeem.
De zalf ligt boven op haar kamertje.. Maar volgens mij heet het iets van miconazol hydrocortison...dus een combi zalfje.. Mijn dochtertje had ook idd rode pukkeltjes en vuurrood.. Die zijn nu wel minder naar mijn idee. Maar nu is er weer een vuurrode waas overheen gekomen.. Ik smeer trouwens ook gewoon zalf tegen luieruitslag tussendoor..
hier had ze het ook dubbelop. schimmelinfectie en hele erge luieruitslag. en door het ene heb je meer kans op het andere. door schimmelinfectie wordt de huid gevoeliger dus ook voor ontlasting/urine dus uitslag. en met uitslag wordt de huid weer gevoeliger voor schimmel. hier smeerde ik 2x per dag anti-schimmel creme en tussendoor billencreme (met calendula) van weleda of zinkzalf van het kruidvat. soms deed ik eerst de schimmelcreme en daar overheen de andere zalf om huid te beschermen tegen urine/ontlasting. maar dan wel zalf omdat dat er echt op blijft liggen en beschermt. creme trekt er meer in en beschermd daardoor minder.
Droebeltje, ik heb nu ook eerst de zalf tegen de schimmel en eczeem aangebracht en daarover heen een gewone zalf voor de luieruitslag. Hopelijk gaat het werken.. Ik ga vandaag zowieso even de dokter bellen om te vragen hoe en wat. Thnx meiden!
Mijn dochtertje heeft nu 2x een schimmel gehad, komt bij haar door antibiotica. Daar zit een stofje in waar ze het van krijgt. Hier dus ook dat zalfje, maar wel in combinatie met zinkolie. Dit is om de huid te beschermen en het laagje zalf erop blijft. Helaas is het ook niet binnen een weekje weg, ben nu alweer 2 weken aan het smeren en nog is het niet weg.
Wat bij mijn zoontje heel goed helpt is eerst de zalf van de dokter, en daarna lekker dik oudewetse zinkoxyde zalf erop. Een mooie dikke laag die de billtjes helemaal afschermt van urine en poep. Dan is het vaak snel over bij hem.
er zit geen stofje in waar ze het van krijgt iedereen heeft schimmel in'/op z'n lijf. candida. bij een lage weerstand of bij gebruik van antibiotica kan deze op gaan treden. antibiotica maakt niet alleen de slechte dingen in je lichaam kapot maar ook de goede. dus dan kan krijgt de schimmel kans om toe te slaan.
Mijn dochters hebben beide last van eczeem, en wat mij altijd verteld is, is dat je na de hormoonzalf (tegen de eczeem) altijd minimaal een uur moet wachten voor je er iets anders overheen smeert. Anders verliest die zalf zijn werking. Ik weet niet of je dat doet hoor, maar dat is waar ik aan dacht... Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is voor die kleintjes!
Oh ja? Hmm niet meer doen dan.. Ik ga morgen weer naar de dokter en zal het dan even navragen.. Maar hopelijk krijg ik iets beters wat wel helpt...
hoe weet je het verschil tussen gewone luieruitslag en een schimmel? Mijn zoontje heeft nu echt vuurrode billen, schaamstreek en liezen. Echt zielig, hij schreeuwt het uit van de pijn. Is vanaf zondag steeds erger geworden, samen met de diarree. Het probleem is dus nu dat geen enkele zalf erop blijft. Het lijkt wel of er op de plekken waar het het roodst is vocht uit komt, want als ik het droogdep met een tissue kun je even smeren maar daarna loopt de zalf er gewoon vanaf, blijft niet eens een dun laagje achter, alleen maar vuurrode plekken. Het krijgt dus ook geen kans om te helen. Heb sudocreme,bepanthen en rode billenzal (calendula) van weleda geprobeerd, maar niets blijft zitten op de extreme plekken. Moet ik hier nou mee naar de huisarts of is dat gewone uitslag? Mijn zoontje heeft met tandjes wel eens een beetje uitslag gehad maar dat was na 3 dagen smeren wel weg, dit wordt alleen maar erger. Heb dus weinig ervaring op dat gebied.
Jeetje.. Dat klinkt wel heeel erg! Ik zou als ikjou was wel even langs de ha gaan.. Misschien dat ze er iets voor hebben.. Mijn dochtertje heeft ook vuurrode billen.. Dus kan goed een schimmeltje zijn.. Sterkte meis!
Haha okee, dit is wat de vrouw bij de apotheek zei. Ze gaf aan dat ik een andere ab moest vragen de volgende keer.
Ik heb een andee zalf gekregen voor de luieruitslag en na 2 dagen heb ik het idee dat het al helpt! Deze zalf wort helaas niet vergoed.. Maar ja alles voor me dochtertje!
Ook gister naar ha geweest en zalf gekregen. Die plakt tenminste wel, moet het afdekken met gaasjes. Is nog even rood maar hij gaat weer op zijn billen zitten dus denk dat t al werkt. Dikke kans trouwens dat het een reactie was op voeding, dus nu weer terug op neocate.