Hoe denken jullie over abortus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loetje89, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje89

Loetje89 Niet meer actief

Hoi iedereen,

Ik vraag me af hoe jullie allemaal over abortussen denken? Even voor de duidelijk: dit is bij mij niet t geval ofzo maar ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Ik denk dat het per situatie moet worden bekeken; als een 16-jarige perongeluk zwanger raakt en helemaal niet in staat is om het kindje te houden dat het erg fijn is om de optie te hebben om t weg te laten halen. Hierbij in het belang van het kind in t geval je niet voor het kind kan zorgen.

Maar nou heb ik de afgelopen tijd nogal wat verhalen op internet gelezen van (lijkt nogal domme) tieners die helemaal geen, of niet genoeg verstand hebben van alles. Ze weten bijvoorbeeld niet wanneer ze kans hebben om zwanger te raken en doen het vaak maar onveilig met als gevolg; zwanger.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, dit zijn de verhalen die ik heb gelezen want ongewenst zwanger raken daar vraag je natuurlijk niet om en dat doe je ook niet expres. Zo kun je bijvoorbeeld ook door de pil heen zwanger raken.

Ik denk dat het voor sommige meiden die een abortus hebben gehad een goede keuze is geweest in het belang van het kind. Want hadden hun dat kind anders een goede toekomst kunnen bieden?
    Ik vind wel dat er beter seksuele voorlichting gegeven mag worden op de scholen bijvoorbeeld, omdat sommige meisjes volgensmij echt niet veel weten op dit gebied.

Wie heeft er zelf ooit een abortus gehad en wil hier haar verhaal kwijt? Of wie wil dr haar mening over geven? Ik ben wel benieuwd!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet of dit nou de juiste plek is voor zo'n discussietopic over abortus onder "Zwanger worden". Het merendeel van de vrouwen hier is toch bezig met zwanger worden en hebben niet de behoefte om over abortus te discuseren....

Voor de rest vind ik het lastig om er een mening over te geven. Ik heb heel veel moeite moeten doen om zwanger te worden, dus verhalen over abortus zijn dan best pijnlijk en ik kan er dan ook geen eerlijk oordeel over geven.

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    gelukkig heb ik nooit meegemaakt dat ik moet denken aan abortus.
    Ik vind dat niet alleen school het moet uitleggen, maar ook ouders.
    Je moet niet zo naief denken dat jou dochter/zoon het NIET doet, kijk naar je eigen toen je jong was.
    Waar ik woon, is voor pil en condoom een schandaal, want seks heb je niet voor het huwelijk
    Met alle respect voor hun geloof, maar meiden/jongen van 16 hebben dus echt wel SEKS.
    Kan je het dan een meisje van 16 kwalijk nemen dat ze zwanger is...NEE.
    Meisje van 16 moet dus trouwen, en zit misschien voor altijd vast in een huwelijk die ze niet wil, scheiden is ook niet toegestaan.
    Ik zeg niet dat meisjes van 16 dan maar abortus moeten doen, nee pa en ma hadden voor de pil of condoom moet zorgen, en niet steeds maar zeggen dat seks niet mag, want wie heeft er nou geen seks voor het huwelijk???????

4. Loetje89

Ohjee, dat is ook zo! Bedenk ik me nu pas nu jij het zegt! Sorry! Kan ik dit topic dan misschien niet verwijderen?? Tis inderdaad geen leuk onderwerp als je zwanger wilt worden. Maar tis wel een algemeen onderwerp en tis altijd nog je eigen keus om erop te reageren :)
    Ik zal eens kijken of ik t kan wissen...

5. Loetje89

Diegene die seksuele voorlichting moeten geven zijn de ouders ja, ben ik t mee eens! Maar helaas is niet iedereen even snugger om dit (optijd) te doen waardoor zoiets helaas voorkomt... Daarom vind ik ook dat ze het op school ook altijd moeten doen.

Weet iemand hoe je een topic kan verwijderen? Dan hoor ik dat graag. Ik weet dit namelijk niet.

6. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Even een mod vragen denk ik want ook ik ben van mening dat dit niet echt een gepaste plek is.

7. Loetje89

Oke bedankt, dan ga ik even kijken hoe je een mod moet aanvragen.. heb daar ook geen idee van :(

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Op dat gevarendriehoekje drukken (rechts naast je naam). Dan kun je gelijk een bericht naar een van de mods toesturen.

9. Loetje89

Heb ik gedaan ;) nu even wachten op een reactie.
    Nogmaals mijn excuses hiervoor!

10. Within

Within Niet meer actief

Vind dit altijd een moeilijke discussie.

Denk niet dat je de ouders er op aan moet kijken als ze geen voorlichting geven. Als meiden de sex uit gaan vinden, kijken ze toch ook rond hoe het moet? Dan kunnen ze net zo goed even kijken wat de gevolgen kunnen zijn. Want je kan niet alleen zwanger raken, maar ook SOA's krijgen.

Voor mij zelf is abortus een absolute no go. Maar ik zal het andere meiden niet verbieden als zij het willen.
    Al kan ik het niet uitstaan als abortus als voorbehoedsmiddel word gebruikt.

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #11 LuckyMommy, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
    Mischien hoeft het topic niet verwijderd te worden, maar verschoven??
    Want abortus is iets waar je de ogen niet voor dicht kan doen vind ik en daar mag best over gesproken worden.
    Ik vind het een beetje vaag dat als je over abortus begint op deze site/forum je gelijk naar je hoofd krijgt "ik vind dit ongepast hier!" Nee dat is het niet, een abortus ik soms het gevolg van een zwangerschap of er een domme keus is gemaakt of niet, of het de persoons eigen fout is of niet.
    Dat zal het niet veranderen abortus zal altijd blijven, Wel ben ik van mening dat het zwanger worden topic niet de best keus is geweest maarja,, iedereen kiest zelf of ze het topic lezen, wil je het niet zien lees het dan niet.

Niet iedereen is op deze site om zwanger te worden, wel in dit gedeelte van de site natuurlijk.
    Maar toch je kiest altijd zelf nog of je het leest.

Wat ik denk over abortust:
    Ik heb een abortus gehad toen ik 17 was, gewoon weg omdat ik niks had, ik had het kleintje niks te bieden.
    Ook mijn ouders konden mij niet helpen,
    En vader was vertrokken dat verwacht je ook niet van iemand waar je al 3/4 jaar mee samen bent.

Ben ik trots op mijn abortus, nee! absoluut niet!! Ik sta er mee op en ga er mee naar bed,ik denk er elke dag aan en wou dat ik het toen de tijd beter voor elkaar had.
    Ik heb geen spijt van de keus die ik toen heb gemaakt want dat was het beste wat ik toen de tijd kon doen, Wel heb ik spijt dat het zover moest komen.

Tegen over de meiden waarbij het niet zo goed lukt voel ik me niet schuldig want het is niet mijn schuld dat het hun niet lukt.
    Verder vind ik het wel heel erg voor ze en wou ik dat ik vruchtbaarheid door kon geven, dan zou ik dat met liefde doen!

Nu ben ik gepland zwanger en dit kindje kan ik bieden wat het nodig heeft, maar voor mijn gevoel is dit mijn tweede kindje want de eerst zal altijd in mijn hart voortleven.

Verder mag iedereen van mij denken wat ze willen, ik weet zeker dat ik een goede moeder zal worden, over mijn persoonlijke situatie ga ik met niemand een discusie aan.

12. fafje

fafje Niet meer actief

#12 fafje, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2010
    ik vind dat je de keus kan maken NIET zwanger te raken op een betrouwbare manier...dus niet oh ja het condoom scheurde...(waarom geen morning after pil?)...of oh ja we deden aan onthouding, maar oeps...
    En dan in zo'n geval schrikken van een zwangerschap...

Ik heb het niet over de echte trouwe pilslikkers (bijv of spiraal)en dan alsnog zwnager raken...
    maar abortus vind ik dus in het eerste geval niet goed...sorry je wist dat je zwnager kon raken...dan ook dealen met de gevolgen...

maar ik ben blijd at het legaal is...je zou maar zwnager raken van een verkrachting...erge moeilijke zaken dat soort dingen...maar goed dit vind ik!

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    **zwijgt**.. goed he;)

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #14 LuckyMommy, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
    *Edit heb het te snel gelezen waardoor een verkeerde reactie geven*

15. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik denk dat je hier een gevoelige snaar raakt......bij sommige vrouwen ik wil alleen maar zeggen ik ben tegen abortus

16. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Zelf ben ik geen voorstander voor abortus tenzij het echt niet anders kan. Bijvoorbeeld als ze er achter komen tijdens de zwangerschap dat het kindje echt ernstig gehandicaps is.

Als je jong bent (16 jaar) kan ik me indenken dat je voor een abortus gaat omdat er grote kans is dat je het kindje niets te bieden hebt. Ik weet ook dat het anders kan. Mijn buurvrouw was net 18 toen zij haar eerste kindje kreeg. Nou stond zei er beter voor dan de meeste mensen. Haar vriend is bij haar gebleven, hebben gelijk een huisje gekocht en van beide stonden de ouders voor hun klaar om te helpen. Ze hebben een jaar geleden hun 2de kindje gekregen. Maar ja niet iedereen treft het.

@DikkeBuik: ik heb resprect voor je dat je zo'n moeilijke keuze hebt kunnen maken op die leeftijd. We kennen natuurlijk niet je hele verhaal. Maar het is vast niet makkelijk geweest. Ik vind dat we jou daar niet op mogen beoordelen/veroordelen.

Zelf heb ik van mijn ouders geen voorlichting gehad maar natuurlijk wel op school. Zelf was ik ook wel zo snugger om te bedenken dat ik de pil eerst maar es moest bestellen en daarnaast een voorraad condooms ingeslagen ;)

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Ik heb het topic verplaatst naar 'Zwangerschap'.

Willen jullie er rekening mee houden dat het onderwerp abortus een (zeer) gevoelig onderwerp is?

Lotte

18. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dus wel dat het van de ouders moet komen, als er nooit over seks gesproken word dan word het TE spannend gemaakt en gaan ze het juist doen, en ook als je niet verteld wat de gevolgen kunnen zijn.
    Ik heb dus meegemaakt dat een meisje van 13 alles bij elkaar huilt omdat ze dacht dat ze dood ging, het arme kind werd voor het eerst ongesteld!!
    Je hoeft niet alles te vertellen maar het bloemetje en bijtje verhaal op zijn minst.
    Maargoed, is ook maar mijn mening.

Ik ben niet tegen abortus, moet je eens voorstellen dat je voor de keuze staat??? vreselijk moeilijk, en ik denk echt dat die vrouwen het moeilijk hebben *uitzondering daar gelaten*

19. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Toen ik voor het eerst ongesteld werd liep ik een beetje verbaasd naar me moeder "heb bloed in me onderbroek". Me moeder helemaal happy me te knuffelen en door het huis scheeuwend; onze meid is vrouw geworden. Vond het wel een beetje weird ja, haha.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    pooh moeilijk!

ik denk dat je echt per situatie moet kijken!

bv idd zwanger na aanleiding van verkrachting en dat 'soort' situaties kan ik het begrijpen

er zijn ook genoeg tienermeiden die per ongeluk zwanger raken maar er toch voor gaan

en dan nog de meiden die gewoon dom en naief zijn
    halllooo anno 2010 op school wordt echt wel voorgelicht is mijn ervaring ook over soa's bergen reclame hangen hier in de scholen erover
    en ouders zullen hun kinderen echt wel voorlichten want als ouder zijnde is het je grootste nachtmerrie denk ik (is mijn ervaring)

daarnaast spreek de reclame en bepaalde programmas ed er maar eens op aan
    die laten overkomen dat sex geheel normaal is en met alles te koop te lopen en het met jan en alleman effe te rampestampen
    waar iedereen mee plat word gebombadeert, daar hoor je bijna niemand over

maar in ieder geval dan denk ik stomme muts en niet alleen de meid in kwestie maar ook diegeen die geen rubbertje om zn tuinslang heeft gedaan

En tja mocht diegene dan abortus overwegen... probeer ook naar de optie te kijken voor evt adoptie! zoveel stellen die je zoooo gelukkig zou kunnen maken! en alles over zullen hebben 'voor t ongelukje'

en de vrouwen die gewoon door anti conceptie heen zwanger raken vind ik weer een ander verhaal meer kan je niet doen om t te voorkomen, ja geheel onthouding

maar het is en blijft persoonlijk :)
    voor mij persoonlijk ik zou het never nooit over mn hart verkrijgen
    en helemaal niet na onze voorgeschiedenis

Deel Deze Pagina