Schimmelinfectie/multi-gyn actigel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MinnieJ, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    IK had ruim een half jaar geleden een vaginale schimmelinfectie, eigenlijk voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaaaren, had het ooit een keer op m'n 23ste en daarna nooit meer gehad.

    Ik kreeg toen een capsule die ik vaginaal in moest brengen maar die deed niks, gaf juist nog meer jeuk, een paar dagen later weer één voorgeschreven gekregen en weer niks, vervolgens een pillen kuur voor een week en weg was het, maar ik weet niet of dit komt omdat ik ook voor 5 dagen multi gyn actigel had gehaald die je 5 dagen lang als kuur 's nachts vaginaal in brengt. Eigenlijk heb ik zelf het idee dat dit het was, maar ik ben geen arts en weet niet of dit ook echt bedoeld is om schimmelinfecties op te lossen.

    Nu heb ik weer last, ik durf zo'n vaginaal tablet niet meer want het ging alleen maar meer jeuken en branden. Ik heb 3 weken geleden een orale tablet fluconazol gehad maar die werkte maar voor een week, de klachten kwamen in alle hevigheid terug. Nu heb ik die weer voorgeschreven gekregen en afgelopen zaterdag ingenomen, de klachten worden wel wat minder maar de jeuk is er nu nog wel in lichte mate dus ik ben bang dat het weer niet aanslaat voor lang. Herkenbaar?

    En iemand enig idee of het kan dat die multi gyn actigel ook gewoon de schimmelklachten oplost? Ik word er gek van inmiddels...ik heb net een (vroeg) miskraam gehad en wil HEEEEEEEEEEL graag over een week weer aan de bak als m'n menstruatie voorbij is maar met die perikelen van onderen is dat wat lastig:)
     

Deel Deze Pagina