Balen!!! mogelijk placenta rest in baarmoeder

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dromertje85, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Ik ben bijna 4 weken terug bevallen van een prachtig meisje.
    Bevalling is super verlopen alleen de placenta kwam niet.
    Ik moest dus kort na de bevalling gauw naar de OK want ik verloor veel bloed en ook tijdens de ingreep op de OK ben ik flink wat bloed verloren.
    Nu vloeide ik na de bevalling en ingreep erg weinig omdat ze mijn baarmoeder helemaal schoongemaakt hadden zei de gynaecoloog die mij ''geopereerd'' heeft.
    Kraamweek ook niet veel gevloeid en was er na die week ook bijna vanaf op wat bruinverlies na.
    Maar ik kon weer beginnen met de pil en opeens begon ik weer flink te vloeien.
    Meer dan na de bevalling!
    Vandaag de huisarts gesproken en nu moet ik maandag de gynaecoloog bellen want ze vermoed toch dat er een stukje placenta achter is gebleven en ik daarom ineens veel vloei.
    Ik vloei nu al bijna 2 weken non stop en best veel ook.
    Voor nu hoefde er niks aan gedaan te worden mits ik veel krampen krijg of veel meer bloed ga verliezen.
    Mijn hb was al laag maar merk nu dus ook weer dat ik snel duizelig ben en sterretjes zien soms en ook echt flink moe ben.
    Dat moe zijn schoof ik af op het drukkere gezinsleven + huishouden.
    Maar kon volgens de huisarts goed te maken hebben met het vele bloedverlies nu en dat al 2 weken lang.
    Verder voel ik me prima alleen sommige klachten zijn gewoon super vervelend,zoals krampen in mijn baarmoeder.
    Ik beschreef het ook alsof mijn baarmoeder iets eruit wil hebben maar wat er maar niet uit komt.
    Nu kan het alsnog zijn dat het toch vanzelf eruit komt en dat ik daar niet van moet schrikken maar mocht dit bv in het weekend gebeuren ik dan wel de HAP bel,ook als ik dus meer bloed ga verliezen of mijzelf beroerd ga voelen enz...
    Ik ben echt niet blij om dit te horen en baal er echt van als het zo mocht zijn dan mijn baarmoeder dus niet schoon is en het eventuele restje placenta alsnog gecurreteerd moet worden.
    Weer onder narcose,weer gefrummel aan mijn lijf,weer ziekenhuis.
    En ik heb in mijn laatste weken zwangerschap al veel in het ziekenhuis gelegen en nu dit weer.
    Ben echt zo klaar met ziekenhuizen,ingrepen enz... en misschien moet ik straks weer...
    Heeft iemand dit ook gehad en hoe ging dat bij jou?
    Is het gewoon een dagopname? Of moest je een nachtje blijven na zo'n ingreep(je)
    Hoe voelde je je daarna? Hoe ging dat met bloedverlies?
    Baal dat ik maandag pas kan bellen want nu let ik helemaal op wat ik voel,hoeveel ik vloei etc...
    Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere.

2. Dromertje85

77x gelezen en niemand die er ervaring mee heeft???

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar ik had wel na mijn laatste bevalling dat het bloeden gestopt was en ik ineens na een paar dagen weer ging vloeien en toen kwam er nog een stuk weefsel van 5 cm ofzo. Hierna was het vloeien ook gauw over. Ik heb toen de vk gebeld en die zeiden dat dat weleens voor kon komen. Maar hier was de placenta er wel normaal uitgekomen.

4. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Geen ervaring maar wel veel succes morgen. Ik hoop dat het zichzelf vandaag nog oplost voor je. Erg vervelend voor je. Zit je natuurlijk niet op te wachten.

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier helaas wel ervaring mee, hetzelfde als bij jou Dromertje. Placenta kwam niet los, verwijderd op de ok (manuele placentaverwijdering noemen ze dat), veel bloedverlies dus twee infusen ijzer gehad en een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik vloeide veel/normaal tijdens de eerste weken maar het werd langzaam wat minder.

In de vierde week begon ik weer erger te vloeien, dacht dat het kwam omdat ik wat meer in het huishouden ging doen en veel gelopen had. Totdat ik op een avond op de bank zat en niet meer op durfde staan (we hadden kraamvisite) omdat ik het gevoel had doorgelekt te zijn. Visite ging weg, dus toch maar overeind en even boven op de wc checken zodat ik me eventueel om kon kleden bij lekkage. Tja, toen bleek ik heel erg doorgelekt te zijn, mijn onderbroek was doorweekt, mijn spijkerbroek ook en zelfs de (leren) bank zat onder het bloed. (sorry voor de details)

Ik verloor toen een stuk weefsel, achteraf gezien een placenta-rest, en stopte met vloeien. De vk gebeld, moest het de nacht even aankijken en de volgende ochtend haar even terugbellen. Mocht ik weer gaan vloeien 's nachts dan moest ik meteen contact opnemen. De volgende ochtend teruggebeld, meteen doorgestuurd naar de gyn, echo gemaakt en hij zag dat er nog een rest/meerdere resten zaten. Kon kiezen tussen afwachten of de resten in de komende dagen vanzelf nog kwamen of een curretage, heb gekozen voor curretage en ben 's middags geholpen, ergens tussen 15 en 16 uur. Het was nog spannend of ik 's avonds naar huis mocht, ik verloor weer behoorlijk grote stolsels, maar ik was het zo beu in het zkh en wilde zelf zo graag naar huis dat het uiteindelijk rond 21 uur toch mocht.

Uiteindelijk was het wel heel vermoeiend, twee maal in vier weken tijd op de ok terecht komen, veel bloed te hebben verloren en twee maal een ruggenprik. Ik heb echt nog een hele poos bij moeten tanken, was snel moe, zag snel bleek etc.

Heel veel succes morgen, ik weet dat het heel vervelend is allemaal...

6. Dromertje85

Jeetje,wat een verhaal!
    Hier is het nu ietsjes minder met vloeien maar wel buik en rugpijn.
    Echt alsof ik fiks ongesteld ben.
    Vloeien doe ik overigens nog steeds,maandverband is niet aan te slepen:(
    Morgen heb ik controle bij de gyn.
    Dan krijg ik een inwendige echo en dan zal ik wel te horen krijgen hoe en wat.
    Hoop dat er geen placenta rest(en) zitten want ik wil echt niet weer onder narcose en dat gedoe daarna...
    In mijn zwangerschap op het eind veel in het ziekenhuis gelegen dus heb echt wel genoeg ziekenhuis gezien.
    Mag je normaal gesproken na een curretage weer gewoon dezelfde dag naar huis of moet je een nachtje blijven?

7. Steenbok1983

4 sep 2012
    37
    0
    0
    Hoi Dromertje,
    Wat vervelend dat je dit moet meemaken!
    Helaas ik heb dit ook meegemaakt,vorig jaar na bevalling en verlies van mijn dochter met 22weken. Gelijk na de bevalling moest ik naar de OK omdat mijn placenta niet los wilde komen. Toen ben ik gecurreteerd . Ik had nog een dag of 4 last van veel bloedverlies en hierna stopte het bloeden en bleef ik last houden van bruine afscheiding en veel buikpijn. Na 6 weken op de nacontrole bij de gyn bleek ik inderdaad nog een placentarest in mijn baarmoeder te hebben en moest ik weer gecurreteerd worden. Dit gebeurde met een dagopname,ik kon ' s avonds weer naar huis en heb nauwelijks bloedverlies gehad. Wat ik als tip wil geven;hou je cyclus hierna goed in de gaten. Ik werd namelijk bijna niet meer ongesteld,had alleen wat afscheiding en buikkrampen op de momenten dat ik ongesteld moest worden. Met deze klachten ben ik toen naar de gyn gegaan en na onderzoek bleek ik allemaal verklevingen in mijn baarmoeder en eileiders te hebben (asherman)en dit is waarschijnlijk veroorzaakt door een te grondige curretage! Ik wil je niet bang maken maar ik heb er veel gedoe mee gehad en heb nog maar 1 werkende eileider nu.
    Succes bij de gyn en hopelijk valt het allemaal mee!

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Volgens mij mag je normaal gesproken wel dezelfde dag naar huis.

Wens je heel veel succes morgen, laat je weten wat je te horen krijgt?

9. Dromertje85

Nou ik ben geweest en heb een inwendige echo gehad.
    Gelukkig is de baarmoeder helemaal schoon en zitten er dus geen rest weefsels!!!
    Was echt opgelucht!!!

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Gelukkig!
    Nou weer lekker gaan genieten van je meisjes!

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Gelukkig maar!!

Dan kan ik je mijn verhaal bespaart laten ;)

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    nou, even een puntje:
    Mijn placenta is ook op de ok verwijderd, had een bepaalde type placenta wat vast zat aan de baarmoeder oid.
    Maar wat ik met eerste zwangerschap had wat uitliep op een MA: ik had een curettage gehad maar werd niet ongesteld. Toen bleken er verklevingen te zitten. Volgens de echo was de baarmoeder leeg. Maar toen zij ze (zonder narcose!!) naar binnen gegaan en is er dus alsnog een abortusrest uit de baarmoeder verwijderd. Ik weet nog wel dat ze toen zeiden dat het op de echo zo kan 'lijken', maar je weet het pas zeker als ze daadwerkelijk gaan kijken. Ja, dat zeiden ze achteraf. Maar daarvoor waren ze heel stellig hoor over de echo: nee hoor, de echo liet absoluut niets zien.......;):xWilde dit je even meegeven mocht je blijven vloeien meid.

Deel Deze Pagina