Mijn dochter heeft al anderhalve week vuurrode billen. Eerst dacht ik luieruitslag, dus flink gaan smeren met bepanthen. Helpt helaas niet echt..... Ik begon te twijfelen aan de luieruitslag omdat er ook overal pukkeltjes tussen zitten. Het doet haar ook erg pijn. Nu smeer ik 2 keer per dag miconazol en de rest van de tijd bepanthen, maar het gaat gewoon niet weg! Wat kanik hier nog aan doen? En het lastige is dat er volgens mij ook weer een tand aan zit te komen, want 9 van de 10 keer heeft ze een poepbroek. En dat helpt natuurlijk ook niet echt..... Ik verschoon regelmatig haar luier, en elke keer lijkt het eerst beter geworden, om dan vervolgens bij de volgende luier toch weer vuriger en pijnlijker te zijn dan bij de vorige luier Ik weet het niet meer hoor.... (o ja, als ik de miconazo smeer gaat er daarna een dikke laag sudocreme overheen. Tip van de apotheek omdat anders de miconazol zijn werk niet goed kan doen, dan blijft hij langer zitten.)
Maïzena. Vooral als er open wondjes bij zitten. Dan droogt het in. Hier bij luieruitslag werkt het geweldig. En de volgende luiers smeren we babycreme van weleda. Als dochter echt open plekjes had was het binnen 2 dagen bijna helemaal weg.
Misschien ipv sudocreme, gewoon vaseline proberen? Sudocreme zitten ook bestanddelen in en vaseline is puur vet.
Wij gebruiken cetamacrogolcreme. Zit 50%vaseline in en de rest is kalmerend/verzachtend. Is ons voorgeschreven door de HA, maar ook zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek.
Ik heb er nu vaseline/parafine opgesmeerd. Heeft ze ook voor haar eczeem. Kijken wat dat doet ... Maar wat ik me zat af te vragen, kan een kind allergisch zijn voor mandarijntjes? Hier eet ze de laatste tijd namelijk heel veel van, ze is er gek op! Zal zo nog ff googelen.....
Zinkolie. De oudste heeft een hardnekkige schimmel toen dit uiteindelijk gekocht (apotheek, ergens anders niet gevonden). Gebruik het bij allebei bij roodheid en zo en dan is het snel weg. Het droogt de huid uit.
Ik had het ook dat het nie wegging en bij ons bleek het krentebaard te zijn. Dat komt blijkbaar ook voor in he luiergebied en zag er vergelijkbaar aan luieruitslag uit! Via de huisarts toen zalf gekregen die snel hielp!!