Hallo ik ben banja en volleybal bij recreanten ik doe wel aan wedstrijden mee. nu is mijn vraag tot welke maand sporten jullie en kun je ook buikspieren trainen zo ja tot welke maand. en fitness tot wanner kun je dat doen. help banja
Met volleyballen vliegen de ballen om je oren toch, tenminste dat was bij ons altijd het geval! Wat is de kans dat je kan vallen en wat is de kans dat je een bal in je buik krijgt? Het lijkt mij toch redelijk riskant deze sport (voor een zwangere vrouw dan he) of valt dat wel mee? Ik zou er toch wel voorzichtig mee zijn hoor! En idd buikspieren liever niet en fitness zolang jij je er goed bijvoelt kan het geen kwaad! Ik zou alleen niet nu ineens beginnen met fitnessen, want dat is niet best, als je het voorheen ook gewoon deed dan kan het geen kwaad! Gewoon rustig aan en dan kan je het volhouden tot het einde als het lukt!
hallo, rechte buikspieroefeningen worden afgeraden. De fysio legde dat met een heel mooi verhaal uit, wat ik je niet zou kunnen na vertellen... Je kon in ieder geval zien dat je dan een soort toeter op je buik kan creeren wat dan dus na de bevalling blijft als je je buikspieren traint. Bij de fysio doe ik wel schuine buikspieroefeningen. Fysio zegt dat je vooral alles moet doen wat nog gaat zodat je niet helemaal verslapt. Dus lekker sporten zolang het kan en geen grote risico's met zich mee brengt!
zou wel lekker blijven trainen zolang je het volhoudt maar zou geen wedstrijden spelen na de 14de week (dan komt de baarmoeder achter het schaambeen tevoorschijn). Buikspieren kun je eigenlijk blijven trainen totdat je echt een buikje krijgt. Kon nergens op Internet vinden hoe het precies zat, maar uiteindelijk in de bieb een boek gevonden waar alles goed uitgelegd staat. Zal het straks even pakken.
Lekker blijven sporten mits het geen risico's voor de baby met zich meebrengt natuurlijk. Ik zou het persoonlijk een beetje 'eng' vinden een balsport, maar goed. Misschien kun je later iets anders gaan doen en dat tot het einde van je zwangerschap? Ik zelf zit op aquajoggen al een hele poos en ben van plan dit te blijven doen tot het einde!
ik zit nu ook nog 2x per week in de sportschool. lekker fitness in mijn eigen tempo. Geen buikspieren en niet te zware gewichten succes, liefs safian