schimmelinfectie versus innesteling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lindsay83, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Hoi Allen,
    Heeft 1 van jullie dit toevallig ook ooit gehad? Kreeg 4 dagen na de eisprong een schimmelinfectie. Las dat het met je hormoonwisseling te maken kan hebben. Zou dit ook iets met de innestelling en verandering van de zuurgraad te maken kunnen hebben? Verder heb ik een koorstig gevoel al een paar dagen, warm gezicht, maar geen koorts.
    Is dit een teken of juist helemaal niet?

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nog nooit gehoord dat je van je eisprong een schimmelinfectie krijgt...

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    toen ik zwanger bleek, had ik ook steeds zo'n warm hoofd! haha

4. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik heb ook nog elke keer dat ik zwanger was (4 x waarvan 2 mk) een schimmelinfectie gehad toen wist ik al wel dat ik zwanger was een week of 5/6. ;)

dat is mijn ervaring, maar
    het zegt natuurlijk niets over jou

veel succes met wachten:)

5. Sha33

Sha33 Lid

22 feb 2012
    62
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ik heb dat ook na de eisprong een schimmel infectie gekregen,ben naar de Ha geweest die heeft mij een zalf voorgeschreven, maar of het nou met een zwangerschap mee te maken heeft geen idee...denk zelf wel dat ik ongesteld ga worden.

6. lindsay83

Bedankt voor jullie reacties.
    Nog ff wachten geblazen voor me.
    Hoop zo graag dat het gelukt is, bij elke dingetje dat ik me anders voel als normaal ga ik toch denken, zou het.....

7. lindsay83

Heb overigens wel HA gebeld en een creme en eitjes kuur gehad....

8. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo, weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben, maar omdat ik zeer onregelmatig ben weet ik niet of ik het al 4 of 6 weken ben. 4 weken geleden had ik volgens mij wel m'n eisprong (steekjes), maar omdat ik twee weken daarna een negatieve test had weet ik niet zeker of toen de bevruchting heeft plaatsgevonden. Wel kreeg ik een week na die steekjes een schimmelinfectie. Heb toen ook ipv fluconazol zo'n zetpil gekregen (omdat ik dus niet zeker wist of ik zwanger zou zijn). Had dat nog nooit gehad en vond het erg irritant dat dat spul er in de dagen erna ook allemaal weer uitkwam. Naast het witte zat ook wat heel lichtroodachtig spul; ik weet nog steeds niet of dat met die pil te maken heeft of dat het innestelingsbloed was? Maar goed, hier dus iemand die vlak voor of een week na bevruchting schimmelinfectie heeft gehad.

Succes, in ieder geval! :)

9. lindsay83

Dank je, de schimmelinfectie begon bij mij zo'n 4 a 5 dagen na de eisprong. Verder voel ik me goed. Heb wat last van krampjes, en een stekend gevoel aan de rechterkant van de onderbuik. En heb standaard een warm gezicht. Qua temperatuur wat ik hier vaak lees, kan ik er niet echt wijs uit, omdat ik dat niet zo test.
    Nog 5 dagen tot aan NOD, hoop het zo, maar aan de andere kant wil ik me er ook niet zoveel op focussen, omdat ik dan weer teleurgesteld :( zal zijn. Nog een paar dagen......

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Je kan een testje van clearblue doen dan kan je zien hoeveel weken hè ongeveer bent , succes.

11. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik heb ook steeds voor nod een schimmelinfectie gehad tijdens mijn zwangerschappen en heb het nog nooit gehad toen ik niet zwanger was, hopenlijk is het voor jou ook een teken (bij mij komt het dus wel door hormoonverandering volgens de huisarts) :)

12. ongeduldje28

29 jun 2011
    21
    0
    0
    Hey,

Ik heb vaak last van schimmelinfectie rond mijn eisprong. Volgens mijn huisarts komt het omdat je zuurgraad rond deze dagen 'vriendelijker' wordt voor de zaadjes zodat deze makkelijker bij de baarmoedermond kunnen komen. Tegelijkertijd heeft je vagina verminderde weerstand en kunnen bacterien (bijv schimmels) makkelijker hun gang gaan. Niets om je zorgen over te maken qua vruchtbaarheid, maar wel vervelend om het te ervaren.

Ik ben nu 15 maanden gestopt met de pil en heb elke maand een terugkerende infectie, soms heftiger, soms iets minder.

Hoop dat je snel zwanger wordt, succes!

13. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hey Ongeduldje,

Toen ik aan de pil was had ik heel vaak last van candida. Toen kreeg ik van m'n moeder's vriendin (m'n moeder verteld ook *alles* door :)) dat zij dat vroeger ook had, maar dat de ha haar had verteld na de sex altijd te plassen (op de wc, natuurlijk ;)). Ik heb die tip toen overgenomen en kreeg er nooit meer last van!!

Tot een paar weken terug, dus, maar dat komt omdat ik de laatste maanden niet meer ben gaan plassen omdat ik de zaadjes alle kans wilde geven... :)

14. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Oh, en Lisanne123: is inderdaad een idee... misschien doe ik dat wel. Maar ik wil ook gewoon rustig afwachten. Wil er gewoon niet teveel mee bezig zijn. Ik lig al nachten wakker :p

15. lindsay83

Stiekem hoop ik dat natuurlijk ook, maar krijg er een hard hoofd in. Wachten is zo irritant. Heb nu ondertussen al 2-3 dagen totaal geen afscheiding meer, lees vaker dat dit negatief betekent als positief. Nog 4 dagen.......

Deel Deze Pagina