schimmelinfectie via wc-bril?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jomy, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Haii dames,

Allereerst weet ik niet of ik hier goed zit met mn vraag, zo niet hoor ik t graag!

Daar komt mijn misschien wat domme vraag: :p
    Zondag was hier een vriendin en die vertelde dat ze een vaginale schimmelinfectie had/heeft. En nu heb ik sinds gister steeds wat jeuk daar beneden . Is het mogelijk dat ik t van haar heb gekregen via de wc bril? Of ben ik nu wel heel smet vrezerig en is dit gewoon toeval?

En gaat het soms ook weer vanzelf weg? Of moet je altijd een kuurtje? Het is op t moment nog niet heeeel erg nl. En ik weet op t moment niet of ik zwanger ben, en dan mag je geen kuur alleen zo'n vaginale capsule (nou mij niet gezien, bah!)

Nou ik hoor graag jullie meningen. Had btw ff gegoogeld maar kon t niet vinden!

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zou het misschien kunnen dat het wat meer broeit daar door de hitte? Dat jeukt ook.

Ik denk niet dat je door met je onderkant boven hetzelfde gat te zitten een vaginale schimmelinfectie kan oplopen, maar ik ben geen arts, dus ik weet het niet zeker.

Als je er over een week nog last van hebt is het misschien handig even naar de huisarts te gaan.

3. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja dat zou idd ook kunnen ja, heb ik nog niet eens aan gedacht! Thnx.

Ik kijk t nog ff aan en anders toch maar langs de ha. Maar het kan dus wel vanzelf weggaan?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.871
    113
    Het kan vanzelf weggaan idd, ik heb het ook wel eens gehad en ga ook echt niet die pillen gebruiken als het niet echt hoeft.

Maar je krijgt nooit een abkuur hiervoor hoor, dat helpt namelijk niet, sterker nog, na een abkuur is de kans op een schimmel infectie veel groter.

En ja of je het door de wcbril kunt krijgen, misschien wel, het is wel heel besmettelijk volgens mij.

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben 1X wezen plassen bij de sportschool! Gelijk schimmeltje! Dus ik denk dat t wel kan via de wc bril. Ik heb toen bis internet een spray gekocht en toen was het zo weer over succes!

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik zou eigenlijk niet eens weten of dat kan,al lijkt het me wel ver gezocht,want dan zou je vriendin met der vagina op de bril hebben moeten zitten en jij dan ook op precies hetzelfde plekje.
    en meestal zit je niet echt op de bril:D

maar ik zou het wel even in de gaten houden,want als het wel een infectie is heb je wel even een zalfje nodig,want anders word je echt gek!

ik heb het zelf altijd na een ab kuur! als ik ab krijg dan krijg ik gelijk al zalf mee.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een vaginale capsule is echt niet bah hoor, als je dat wel vind wens ik je veel succes met je hele zwangerschaps en bevallingsperiode haha.

8. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG

+1

Een bevalling voelt meer bah aan je onderkant dan zo een capsule.
    Heb het ooit gekregen door het gebruiken van latex condooms.
    Weet daardoor dus ook dat ik allergisch ben voor latex.
    Via de wc bril weet ik niet, maar denk het wel.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Een ab kuur krijg je idd niet.

Je kan ook orale pillen krijgen die heb ik gehad toen ik een schimmel infectie had..

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
  11. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Je kan bij de drogist canesten gyno halen is homeopatisch!

Ik heb het vroeger heel veel gehad, en haalde bij de tuinen altijd canasten druppels, 3x per dag je onderkant wassen met een washandje met een paar druppels en een tampon met 2 druppels er op inbrengen, was er na 2-3 dagen vanaf!

Nu nergens meer last van de laatste 9 jaar!
    Bleek dat ik het door mijn toemalige partner kreeg, door zijn " slechte" hygiene down under!

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    I love canesten gyno :D. Door de gel die ze op de echo stok doen (ovulatie inductie) krijg ik veel jeuk beneden, als ik drie dagen niet bij de gyn bent geweest is het over.

Sinds de bevalling heb ik al 9x een schimmel gehad en daarvoor nog nooit..

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik heb het tijdens mijn zwangerschap gehad, ik ging er ook maar van uit dat het vanzelf weg ging, nou niet dus.
    Het werd echt iedere dag erger, ik werd er helemaal gek van.
    Op een geven moment heb ik de dokte gebeld op het telefonisch spreekuur, ik hoefde niet te komen.
    Ik kreeg een kuurtje die ik inwendig in moest brengen.
    Ik heb nergens geen last meer van gehad, werkt echt super.

Als ik jou was zal ik er niet te lang mee wachten, want als je er langer mee rond blijft lopen wordt je er helemaal gek van.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Er zijn veel zalfjes en pilletjes voor schimmelinfectie.

Ik heb heel veel verschillende zalfjes en tabletten gehad. Ook oa dat ei dat je in moet brengen. Ik weet wel dat als je er niks aan doet het alleen maar erger wordt. Dus ook al zou je zo'n ei in moeten brengen dan nog zou ik dat echt doen. Ik heb ook weleens zal gehad dat je met een staaf in moest brengen, dat mocht ik niet hebben toen ik zwanger was.
    Ik zal zeker wel even naar de dokter gaan als je last houdt.

@mau schimmelinfectei hoef je niet te krijgen door slechte hygiene hoor! Hier prima hygiene. Het heeft te maken met een vertoorde evenwicht/weerstand

15. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het aan het einde van mijn bevalling ook gehad. Was een combinatie van de hormonen en een antibioticakuur voor een blaasontsteking. Ik dacht ook, dat gaat wel over, nou mooi niet.

De hechtingen na de bevalling waren lang niet zo erg als de infectie. Kreeg toen ook zalf wat ik in moest brengen en binnen een paar dagen was het weg.

Blijf er dus niet te lang mee rondlopen, want als het erger wordt is echt geen pretje!!

16. Jomy

Jomy Niet meer actief

Wat een hoop reacties, thnx!

Er zijn dus verschillende meningen over. ;) Misschien is het wel gewoon toeval maarja, opzich valt het nu wel weer mee met de jeuk dus kijk t nog ff tot morgen aan en anders kan ik altijd nog ff de ha bellen :p

Wat zo'n vaginaal ei betreft, ik heb dat een x gehad en dan blijft er 3 dagen die vieze drap uit je lopen. Dat vind ik idd erg goor ja, en ik weet echt wel dat een bevalling ook niet even fris is ;)

Bedankt iig voor jullie antwoorden!

17. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    dacterine zalf is gewoon bij de drogist te krijgen, die je op de jeuk smeert. Werkt prima, hoef je niet voor naar de ha :)

18. Ellen291982

Je hebt dus eerder een schimmelinfectie gehad? omdat je zo'n ei hebt gehad?
    Dan kan het ook zijn dat het weer teruggekeerd is.

Loop er in iedergeval niet te lang mee rond dan kan het veel erger worden.

19. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja, jaaaaren geleden... Maar aangezien t nu weer wat minder jeukt kijk ik t nog even een dagje aan en anders morgen idd ff iets ervoor halen :)

20. Ellen291982

Hopen dat het gewoon wat geirriteerd was dan:)

Deel Deze Pagina