Harde baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rubi, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey allemaal,

Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en sinds ongeveer een week kan ik mijn baarmoeder erg duidelijk voelen als ik plat op mijn rug lig. Ik voel dan echt een soort van harde, gespannen bal en vroeg me af of dit wel goed is. Dat hij altijd zo hard voelt. Denk niet dat het harde buiken zijn, want heb er verder geen last van en voel het alleen als ik met mijn vingers voorzichtig druk uitoefen. Maar ik dacht dat het dan gewoon soepel aan hoorde te voelen en niet echt als een harde bal. Mijn buik zelf is dus niet hard, maar echt alleen de baarmoeder, die nu ongeveer net onder mijn navel komt.

Weet iemand of dit wel of niet normaal is? En wat het eventueel kan zijn?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Is normaal, vooral bij aanraken.

3. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay, dus niks om je zorgen over te maken?

Blijft dat de hele zwangerschap ook zo, of wordt de baarmoeder nog wel wat soepeler later? Want ik las ook ergens dat je de baby straks ook zou moeten kunnen voelen, maar is de baarmoeder daar dan niet te hard voor?

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik voelde zelf ook een harde bal, en vooral de rand/bovenkant.
    Maar ik voel de kleine heel goed bewegen, als ik nu in mn buik druk, is ie gewoon elastisch haha
    Wel kan ik de rand voelen bij de maagstreek.

5. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay, dan zal het er wel bijhoren :)

Misschien dat het komt door het groeien van de baarmoeder. Ik kan er verder ook niks over vinden online. Alleen over echt harde buiken en als ik zoek hoe je baarmoeder hoort te voelen nu, dan lees ik alleen maar over een verdikte rand. Maar niet dat het echt een verharde bal is ofzo. Maar goed, niet teveel zorgen proberen te maken dus..

Deel Deze Pagina