Schimmelinfectie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabrielatje, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0

Even een opmerking: je kunt je vriend wel besmetten met de schimmelinfectie, al is het een schimmel of gist die altijd in je vagina zit. Als het echter een infectie is geworden kan je vriend wel die infectie ook krijgen. De schimmelinfectie is dus absoluut besmettelijk. Dat vertelde de huisarts me en de verloskundige waarschuwde me er ook voor.
    Het is geen drama, want niet ernstig, maar als je vriend het ook krijgt blijf je elkaar besmetten en da's gewoon niet zo handig... :)
    Die schimmelinfectie gaat gewoon over van lichaam op lichaam.
    Dus als je veel seks hebt gehad tijdens je schimmelinfectie is het slim om ook je vriend effe een pilletje of zalfje te laten voorschrijven en effe geen seks meer te hebben tot het bij beiden over is...

2. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    he dames,

Is er mischien iets wat je kunt eten of drinken om te helpen dat de schimmel verdwijnt, of iets wat je juist moet vermijden? of is het gewoon een kwestie van verder zalfen en afwachten wanneer het weg trekt.

3. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik had het al gegoogled, dat heb ik daarna erbij gezet. Het is volgens mij zo dat je vriend geen last ergens van krijgt maar jou dan wel blijft besmetten ookal neem je pilletjes. Maar ik had het dus opgezocht en een pagina verder geplaats :) maar het is iig geen soa maar natuurlijk erg vervelend.

@lovecouple: Ik heb nu dus geen last meer, ben gestopt met lactasit en nou gaat het goed gelukkig, dus bij mij is de afscheiding vanzelf minder geworden en nu weer normaal zoals het al mijn gehele zwangerschap verloopt, maar dus niet speciaal iets voor gedronken ofzo zou het ook niet weten.

4. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik heb zelf geen afscheiding ofzo. het zit echt aan de buitenkant eromheen. Ik word er gek van. Eerst eergister de hele nacht wakker geleden met jeuk.. nou dacht ik gister, ik smeer die zalf er pas op als ik naar bed ga want dan trekt het er in.. nou de jeuk is wel minder maar nu waren er 2 plekken links en rechts helemaal opgezet en schraal en dat brande als een gek.. heb gelukkig wle wat beter geslapen. Heb een ijsje uit de vriezer gehaald en die ingewikkeld in een doek en dat erop gelegt..

het lijkt net of het bij mijn vagina en er omheen waar alles rood is, het nu ook blauwig-grijs word.. is dat een teken dat het weg trekt? of dat het juist erger word??

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk dat die schraal/branderigheid nog wel even blijft. 2 dagen ofzo. Ik zou die zalf er 's morgens en 's avonds op smeren, al vind ik het altijd wel een enorm vies gevoel. Door de zalf zelf heb ik altijd het idee dat de jeuk ook wat minder word.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik ken nog een middeltje uit grootmoeders tijd tegen schimmelinfecties: bakje brandnetelthee zetten, af laten koelen en regelmatig de boel ermee deppen. Brandnetelthee werkt zuiverend en je bent waarschijnlijk binnen de kortste keren van je infectie af...

Maar goed, je moet dan ook maar net zin hebben met brandnetelthee 'down under' te gaan lopen mieren...

7. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ja ik vind het ook een vies gevoel, die zalf op je hele doos, maarja het is niet anders. Ik heb nu ook ijsklontjes in de vriezer.. mocht ik vanaovnd weer zo last hebben dan doe ik gewoon wat ijsklontjes in een washand.. zodat het lekker koelt.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    En eigenlijk zou je 's nachts gewoon in je blote kont moeten slapen met een handdoek eronder ofzo. Dan gaat het niet zo broeien daar beneden. Heb je het trouwens al aan de ha laten zien, of heb je de zalf gewoon zo meegekregen?

9. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik loop de hele dag in een pyama broek zonder onderbroek. overdags heb ik ook niet zo heel veel last ervan. ik douche me smorgens, en dan smeer ik het in met die zalf. dan trek ik een schone pyama broek aan.. en savonds ga ik weer douchen en smeer ik het weer in en weer een schone pyama broek. en snachts heb ik of ook alleen een weide pyama broek aan.. of helemaal niets.. en ik ben niet langs de ha geweest. ik heb hem maandag gebeld en uitgelegd wat ik had en toen heeft hij meteen die zalf voorgeschreven.. en daar ben ik maandag meteen mee begonnen. maar op die bijsluiter staat ook dat zo´n schimmelinfectie 2 tot 6 weken kan duren en dat het binnen 2 weken aan moet slaan. en ben nu pas 4 dagen ermee bezig dus ik moet denk ik eerst even die 2 weken af wachten

10. Gabrielatje

Jeetje wat een gedoe zeg, waarom neem je niet gewoon zo'n eitje? Dan ben je er zeker binnen 3 dagen vanaf. Ik was er zelfs binnen 1 dag vanaf gelukkig, maar was voor mijn zwangerschap.

11. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ja ik wacht nog een week en als het dan niet over is bel ik gewoon weer de huis arts voor idd zo eitje. Mag je dat eigenlijk wel als je zwanger ben? dit is ook geen leven zo word er gek van.

12. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik gebruik de zalf nu ook een week en voel al echt verbetering. Morgen naar vk en zal haar ook laten zien wat voorgeschreven heb gekregen. Ben benieuwd of ze nog iets toe te voegen heeft. Lijkt me lastig als mijn man me kan besmetten...

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier met de zalf meestal al wel na 4 dagen verbetering. Alleen moet ik nog leren om daarna nog ff door te smeren zodat het niet direct weer terugkomt

14. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    lieve meiden, mischien denken jullie nu zij spoort niet, maar in mijn album heb ik een foto gemaakt van wat ik heb. herkennen jullie dat? ik ben bang dat het straks iets ergs is waar ik nooit meer vanaf kom ofzo.

15. Gabrielatje

Dat weet ik niet 100% zeker, dus ik zou het aan je VK en je HA vragen. Als zij allebei zeggen dat het kan, dan pas zou ik het gebruiken.

Is echt geen doen indd. ik vind 1 keer per dag douchen lekker en genoeg, dat afdrogen en buik insmeren kost me soms al veel kracht, laat staan als je het 2x per dag moet doen plus je doos ook nog insmeren en dan als je weg moet met een nattige onderbroek lopen terwijl je 2 x douched zou ik me nog steeds vies voelen ;).

Gebruik je wel eens zeep of lactasit daar beneden? Ik ben daar iig mee gestopt en nu gaat het gelukkig weer goed, ik maak het dus alleen schoon met water en droog het heel goed af. Maar zodra ik die lactasit elke dag gebruik krijg ik juist die afscheiding weer pfff dus na mijn zwangerschap maar weer gebruiken en dan alleen die mouse, want die is toch zachter.

Sterkte meis!

16. Gabrielatje

O o o wat k*t ;) voor je meis! Vind het juist heel stoer van je dat je gewoon een foto plaatst! Zo kunnen mensen die het herkennen je misschien beter helpen.

Het lijkt mij iig helemaal geirriteerd en misschien wel ontstoken, ziet er echt pijnlijk uit. Lieverd ik zou toch z.s.m. naar de dokter of VK gaan en het laten bekijken want daar kan je toch niet mee blijven lopen schat.

Nou heel veel sterkte meis hoop dat het heel snel weer over is.

17. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nee ik gebruik nooit zeep of lactacyd daar beneden. gewoon altijd water.

Ja ik ben zelf wel een moeilijk persoon, ik ga liever niet zo snel naar de dokter ofzo. en vooral niet voor dit soort dingen. ben al een beetje preuts van mezelf. Me eerste inwendige echo vond ik al een ramp.

Ik heb verder nog nooit ergens last van gehad beneden. Dit is echt de 1e keer in me leven. En het is niet gekomen door sex ofzo.. want me vriend en ik sexen niet zo heel veel.. 1 keer per week ofzo.. en voor we op vkantie gingen hebben we een week niet gesxt, en tijden het rijden en de eerste paar dagen vakantie heb ik het gekregen.

Het doet nu op zich niet zo heel veel pijn. Maar ik krijg meer last als het avond is.. dan gaat het meer branden.. en het meeste wat je ziet doet niet echt pijn.. alleen onderaan heb ik echt 2 plekjes die met lopen langs elkaar schuren en dat is ook helemaal schraal.. dat doet het meeste pijn savonds.

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    lieve meid, dat ziet er heftig uit zeg. Het ziet er niet direct uit als een schimmel ofzo, maar zo erg geirriteerd heb ik het ook nog nooit gehad. IK zou het toch echt even aan je ha laten zien hoor.

19. Gabrielatje

Lieverd, het is erg goed van je dat je toch gelukkig niet preuts genoeg bent om de foto hier te plaatsen, we hebben tenslotte allemaal hetzelfde alleen heb jij nu echt iets waar je mee naar de dokter moet hoor lieverd, ik ben ook niet zo dat ik snel naar de dokter wil/ga maar het is nu zeker voor je eigen bestwil.

Hoever ben je eigenlijk zwanger?

Het heeft trouwens niets met seks te maken dat je bv een schimmelinfectie krijgt, die krijgen geloof iets van 80% van de vruchtbare vrouwen wel eens een keertje net zoals blaasontsteking dat komt door bacterieen die heerlijk in je blaas zitten vaak bij niet goed uitplassen, en in zwangerschap ben je hier voor alle twee extra gevoelig voor.

20. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    meiden heb idd toch even de HA gebeld, dacht net even dat ik door het plafond ging.. heb ijsblokjes in een doek gedaan en erop gelegd en nu is het een beetje verdoofd door de kou maar zoals jullie al zeggen hiermee kan ik niet door blijven lopen dan word ik gek. Heb morgen om 4 uur een afspraak met een vrouwlijke dokter.

Deel Deze Pagina