Ik ben nieuw op het forum, ben eline, 25 jaar. heb sinds 7 maanden een nieuwe vriend, hiervoor 9 jaar een relatie gehad. Nu ben ik gestopt met de pil sinds een week, en opeens bedenk ik mezelf van alles, wat als mijn vorige vriend een soa had zoals chlamydia bijv en ik onvruchtbaar ben. Zijn wel toen op hiv getest. Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts voor een uitstrijkje, maar ben heel bang en onzeker. heb nooit klachten gehad of iets, maar wat als er toch iets niet goed is. Sorry voor gelijk zon verhaal, maar moest het even kwijt. Ik wil zo graag zwanger worden. Groetjes eline
Hoi Eline, Heb je reden om aan te nemen dat je niet zwanger kan worden? Je bent nét gestopt met de pil. Ik ken je angst van het niet zwanger worden, die van mij heeft ook niet echt een aanleiding. Probeer dus jezelf niet negatief te stemmen, tenzij je een reden hebt om dat te zijn. Negatieve gedachte helpt niet mee om zwanger te worden, integendeel. Ik weet er alles van. Succes!
Ik ben ongewenst zwanger geworden toen ik 18 was, dus ik wist dat mijn lichaam in orde was. Maar ik heb altijd veel last gehad van afscheiding, en ik was toen ik zwanger wilde worden, ook bang dat er tóch iets zou zijn. Zelfs al was ik getest op soa's. Misschien omdat ik nu zo graag wilde, en ook met wat spijtgevoelens rondliep. Maar het is denk ik een ongegronde angst, die voortkomt uit het zo graag willen. Een kinderwens is heel sterk, dus ik kan het goed begrijpen. Eenmaal gestopt met de pil, was het de eerste de beste eisprong raak. Ondanks allerlei pijnklachten die tamelijk heftig waren (ik dacht toch op zijn minst dat mijn eierstokken aan het wegrotten waren, zo'n pijn deden ze, met dank aan cystes, die nu weg zijn). Moraal van het verhaal: zulke gevoelens zijn niet vreemd, maar probeer te onstpannen en je ook met andere dingen bezig te houden (afleiding zoeken), in ieder geval tot de uitslag. Anders maak je jezelf knettergek, en dat helpt ook niet bij het zwanger worden.
Wij zijn ondertussen 8 maanden bezig en ik begin nu wel een beetje de kriebels te krijgen of het ons op de gewone natuurlijke weg gaat lukken. Ik denk dat iedereen dat heeft die graag kinderen wil. Als je het eenmaal besluit kan het niet snel genoeg gaan. Maar dan denk ik even aan de dames op dit forum die al JAREN bezig zijn en dan besef ik me dat ik niet mag klagen. Succes in ieder geval met zwanger worden!
Ik denk dat veel meiden wel eens bang zijn. Het is ook zoals eerder gezegt gewoon ook een hele grote wens dat het wel allemaal goed gaat. Toch proberen jezelf niet gek te maken meid. De kans is groter dat het wel allemaal lukt. Hopelijk geeft je uitsrijkje je wat zekerheid.
Ik begrijp je helemaal, en dat terwijl ik al 2 kinderen heb en helaas ook een aantal miskramen daarna. Nu net een week het spiraaltje eruit maar omdat ik daarvoor de prikpil had, en daar veel negatiefs over lees ben ik weer heel onzeker en maak ik mezelf echt gek. Maar je zinnen even op wat anders zetten is voor mij niet weggelegt. Ik ga morgen wel dingetjes halen om lekker te hobby;en maar mn hoofd maalt door. Dus ik snap je heel goed al is dit verhaal niet echt bemoedigend.
Positief zijn dames!!!! Ik ben er ook al een tijdje mee bezig en ik wordt af en toe ook gek van alle gedachtes, maar probeer wel echt positief te zijn. Voor mezelf zeg ik altijd dat ik een jonge, gezonde meid ben dus er voorlopig nog helemaal geen reden is dat het niet zou lukken. Gemiddeld zijn de meeste vrouwen na 1 jaar zwanger er daar zit ik nog niet aan. Nog geen reden om me druk te maken! (toch?).....
Dank voor alle reacties. Ik wou nooit kinderen, denk omdat het met mijn ex niet helemaal goed zat. En heb dat gevoel nu zo sterk. Ben alleen als de dood dat ik iets van mijn ex heb opgelopen. Hij was nogal met sex bezig altijd. Ik ga straks het ggd bellen, of het ook via bloedtest kan. Ik ben nu ongesteld, daarom kan ik pas volgende week donderdag naar ha voor uitstrijkje. Ik wil gewoon uitsluiten dat ik dat iig niet heb. Ik kan mijn zinnen moeilijk op iets anders zetten, denk er de hele dag aan. Ik word er ook erg verdrietig van. Groetjes eline
bel in elk geval de ggd, vind ik alleen maar heel verstandig. als daar uitkomt dat je bloed gewoon clean is dan heb je in elk geval die geruststelling. En het is wel wat Nicole zegt positief blijven, al is het heel moeilijk. Ik heb gisterenavond besloten in elk geval smorgens weer te gaan sporten zodat mn leven even uit wat meer bestaat dan alleen denken aan zwanger worden (voor mij is dat goed, tis geen veroordeling naar anderen, dit werkt beter voor mijzelf) Sterkte Eline