taxatie kosten

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Vandaag kreeg ik een brief binnen van een makelaarsburo dat ik hun rekening nog niet had betaald(300 euro) takatie kosten. Nooit eerder een rekening gehad! MAar ik heb een tussenpersoon die alles voor mij regelde, ik neem aan dat hij dan ook dit soort dingen regelde?
    Voor de rest heb ik van niemand een rekening gekregen en nu opeens dit. Bij de notaris rekening zat een kopie van een rekening van een andere taxateur, die rekening is gefaxt door mijn tussenpersoon. Moet het huis getaxeerd worden door twee personen? En waarom stuurt hij dan maar een rekening? En niet ook die andere. Omdat hij al veel fout had gedaan heeft hij me de helft van de taxatiekosten teruggegeven dit was dan 300 euro, maar als ik nog een rekening open had staan waarom heeft hij dit dan niet verrekend? Tuurlijk is hij nu weer niet bereikbaar en kan ik lekker wachten tot maandag! Moet ik dit nu betalen?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bij ons ging de rekening van de taxatie rechtstreeks naar de notaris en werd het verrekend in de hypotheek.
    Maar hoe het bij jou zit geen idee eigenlijk..misschien dat er toch twee keer getaxeerd is?

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik zou sowieso eens op de afrekening van de notaris kijken. De factuur van de taxatiekosten wordt meestal naar de notaris gestuurd en verrekend op de afrekening.

Daarnaast zou ik vragen waarom er 2x getaxeerd is. Het kan zijn dat de hypotheekverstrekker het 1e taxatierapport niet accepteerde en een 2e taxatierapport van een andere taxateur verlangde. Dit komt vaker voor.

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Had je ook een aankoop makelaar? Bij ons heeft deze de factuur voor de taxatiekosten betaald. Bij ons is het de eerste keer wel meeberekend in de hypotheek maar we moesten de rekening wel gewoon zelf betalen. Dit deed de notaris niet!
    Kan het zo zijn dat je eerst misschien zelf het huis hebt laten taxeren voor de onderhandelingen? En dat het later nog een keer gedaan is door een onafhankelijke makelaar voor de hypotheek?

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij ons zat die ook in de afrekening van de notaris, gewoon meegenomen in de hypotheek ( maar dan moet die natuurlijk wel betaald zijn). Bel anders je tussenpersoon even, die kan het je vast beter vertellen :)

6. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Het kan inderdaad dat de hyptheek verstrekker een tweede wil maar ik neem aan dat die tussenpersoon daar wel even met mij contact over opneemt? in de rekening van de notaris is er dus een taxateur betaald, ik weet echt neit waar die tweede vandaan komt! En die tussenpersoon is natuurlijk niet bereikbaar! Dat heb ik vaker met hem gehad nadat alles was geregeld had hij opeens geen tijd meer!

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Heel vreemd, maandag even contact opnemen met de makelaar die het de taxatierekening heeft gestuurd. Als er echt twee zijn dan zou je dus ook 2 taxatierapporten moeten hebben.

8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik moet eens kijken of ik die gekregen heb. van wie krijg je die? van de tussenpersoon of de notaris?

9. koala28

koala28 Niet meer actief

De notarisafrekening ontvang je vooraf en na het tekenen van de notaris.

Het is helaas niet altijd zo dat de tussenpersoon contact met je opneemt als er een 2e taxatie nodig is als voorwaarden van de hypotheekverstrekker. Het zou wel moeten maar helaas doen ze dit niet altijd.

Weet je de namen van de taxateurs? Je zou namelijk ook met hun contact op kunnen nemen.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb dat gelijk bij de hypotheek gekregen

11. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik heb geen taxatierapport gekregen, en de tussenpersoon heeft maar 1 rekening naar de notaris gestuurd, dan had hij die andere rekening toch ook mee moeten sturen? Die man heeft meer slecht als goed voor mij gedaan. Kan ik ergens een klacht tegen hem indienen?

Deel Deze Pagina