Muggenspul....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sukke, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Van de week alle dingetjes gehaald voor de vakantie incl. deet en afterbite....

Ik vraag me alleen af of je dat wel op je lijf mag smeren wanneer je zwanger bent? Er staat niks over op de verpakking en kan het op internet ook niet vinden.

Weet iemand dit?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    smeren mag je gewoon alles. Kan alleen dat je huid nu gevoeliger is en dus anders reageert, dus die deet is mss een beetje heftig voor je huid

3. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Je mag Deet gebruiken maar maximaal 30 % concentratie.
    Wanneer het niet nodig is, dus afhankelijk van het land/gebied gelieve niet smeren.

Groetjes

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    5. Kan ik DEET gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Over het gebruik van DEET tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Men raadt af DEET te gebruiken tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap en als men zwanger probeert te worden. Gebruik daarvoor in de plaats een klamboe en Mosiguard (citronella). Mocht er toch veel kans zijn op malaria, zorg er dan voor dat u echt alleen de onbedekte huiddelen insmeert.

Raadpleeg uw arts of apotheker voor gebruik tijdens de overige maanden van de zwangerschap, zodat u de risico's van wel of niet gebruiken goed tegen elkaar kunt afwegen. Bij gebruik tijdens de zwangerschap wordt over het algemeen een lagere sterkte geadviseerd (20%).
    DEET

Deel Deze Pagina