schimmelinfectie??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door huitje, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

:$:$:$yoghurt in je doos??????????????????????:$:$:$

volgens mij is dat een giga fabeltje dat dat zou helpen, en is alleen maar slecht!!!

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

De yoghurt-tampon, welke vrouw herinnert zich die niet? Veel vrouwen met vaginale klachten kregen hem in de jaren 80 en 90 voorgeschreven door de huisarts. Immers, melkzuur en de melkzuurbacteriën in yoghurt zouden de beruchte Candida-infectie bestrijden.

Inmiddels zijn gynaecologen tot de conclusie gekomen dat de yoghurt-tampon een misser was. Een volstrekt zinloos wapen tegen de infectie, oordeelt gynaecoloog Maarten Schutte van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis in Amsterdam. ,,Candida gedijt juist goed op allerlei andere bestanddelen uit yoghurt. Bovendien was de yoghurt-tampon eigenlijk bedoeld voor de Bacteriële vaginose, een ander type infectie. Maar ook daartegen bleek deze niet te helpen.''

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja wilde net zeggen muis, ennuh.. beetje vreemde drogisterijmevrouw als je het mij vraagt. Ze had toch even in de beschrijving kunnen kijken van dat 'dure' product, ze moet toch weten wat ze verkoopt? Beter zo dan een zwangere vrouw aanraden een voedingsmiddel in dr .. te stoppen.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb nu ook zo fijn, jeukend schimmeltje beneden. Van de gynaecoloog moest ik vanochten ook urine komen inleveren wat op kweek wordt gezet. Ze zei dat dit standaard was om een urineweginfectie uit te sluiten.
    Ik weet niet of dit overal zo is, want lees het bij jullie antwoorden nergens. Anders lijkt dit me ook een reden om in ieder geval even je (huis)arts te bellen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Denk niet dat dat standaard is eigenlijk, ben vorige week ook bij de gyn geweest en heb om een receptje gevraagd voor een schimmel down under (voor de zoveelste keer bleeh) maar hij heeft verder niks gezegd over urine inleveren.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Wat raar dat dit overal zo wisselend is. Ik was er zelf ook nogal verbaasd over vanochtend, maar ze gaf aan dat ze dit altijd deden.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Denk ook wel dat mijn gyn een beetje 'laks' is misschien hoor (in mijn geval dan misschien). Loop bij de gyn vanwege eventuele complicaties bij de bevalling maar voor de rest gaat het erg goed dus heb het idee dat ze dan niet zo 'strikt' zijn.
    Tot vorige week bijv altijd afspraken gehad om de 5 weken, nu wilde ze er eigenlijk 3 weken tussenhouden maar dan ben ik ondertussen alweer over de 37 weken dus heb die maar na 2 weken gezet.
    Ze zouden me 5 weken terug ook bellen over mijn hb wanneer deze niet goed was maar hebben ze ook niet gedaan en kreeg vorige week pas te horen dat ie 5,1 was en moet nu dus nog flink aan de staalpillen terwijl oa bloedverlies juist een probleem is bij mijn bevalling.. beetje slecht eigenlijk wel.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Vervelend dat je gynaecoloog zo laks is. Vind het ook wel erg slordig dat ze je niet bellen als je een slechte uitslag hebt van je HB. Ik krijg ook vaker controles. Als alles goed ging, één keer in de drie weken en anders zelfs wekelijks. Nu inderdaad weer elke week, omdat ik op het einde loop. Ik loop weleens te mopperen op mijn gynaecoloog (deze heeft echt een communicatieprobleem), maar als ik jou hoor heb ik niks te klagen.

Heb je misschien nog tips tegen de jeuk? Treesman kan pas aan het einde van de middag langs de apotheek voor me en het jeukt en brand behoorlijk beneden :)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    poeh haha, het is zo irritant inderdaad.. deed hier voornamelijk in de tussentijd veel spoelen met water en vaak het ondergoed verschonen.

Sterkte!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel en jij ook sterkte!

Ik heb zin om met mijn blote bips in een teiltje met koud water te gaan zitten :)

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.054
    2.861
    113
    Gewoon in je blote kont rondlopen, dat is het fijnst :D

12. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    @Trees, jij vroeg nog tips wat helpt, ondertussen misschien niet meer nodig maar ik deed er zo'n coldpack in doek gewikkeld tegen de jeuk ertegenaan... ;)
    En bij mij heeft de huisarts ook urine gecontroleerd hoor, wel pas bij de tweede keer omdat 't zo snel terug was, ze wilde mn weten of er suikers in de urine zaten omdat schimmels daar ook gek op zijn :)
    Bleek wel dat er onstekingsmarkers te zien waren maar ze wilde er toen liever niets bij geven qua antibiotica omdat een schimmelinfectie dan nog uitgebreider wordt. Week erna weer urine gecontroleerd en was 't allemaal oké.

13. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met je blote kont in een koud teiltje water gaan zitten -> DOEN!

Een tampon met yoghurt in je doos stoppen -> ZEKER NIET DOEN!!

Ik snap ook echt niet dat mensen uit de zorg dit nog adviseren!!
    Zoals hierboven ook al gezegd werd, yoghurt zorgt misschien tijdelijk voor een verbetering. Maar echt weg gaan kan alleen met antibiotica. zou toch echt naar de huisarts gaan voor een receptje.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je voor de tip mmuisje! IK heb nog steeds jeuk, maar vanavond gaat bol nummer 2 en een coldpack er tegenaan.

De yoghurt is hier alleen voor consumptie bestemd (orale consumptie :p).

Mijn urinekweek was trouwens goed!

15. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Hallo meiden,

Ook even een reactie van een ervaringsdeskundige wat betreft vaginale candida-ellende.

Anti-biotica werkt alleen tegen bacteriële infecties en is juist vaak de veroorzaker (naast zwangerschap e.d.) van schimmelinfecties, dus zo min mogelijk slikken!!!!
    (helaas zit ik er nu verplicht zelf weer aan, omdat ik een HSG (baarmoeder/eileider-onderzoek had, waarbij de contrastvloeistof niet door mijn eileiders de buikholte in liep en ik daardoor een vergrote kans op ontstekingen en verklevingen loop :x).

Je moet zorgen dat je zo snel mogelijk je goede lactobacillen weer op peil krijgt en je zuurgraad in balans blijft.
    Mijn advies is veel cranberrysap en/of kefir drinken, ook goed voor je blaas. Sowieso veel drinken. Wat mij uiteindelijk hielp (naast of i.p.v. een zalfje of pil) was een speciale vaginale honing (kan in het begin even verergeren, maar werkte bij mij wel, ook tegen bacteriële onbalans, effe googlen), minder suiker eten en, héél belangrijk: Pro-biotica.
    Dat kan ook heel goed tijdens de zwangerschap. Is niet schadelijk, maar goed juist.
    En dan liever goede pillen dan drankjes uit de supermarkt.
    Ik was er een tijdje mee gestopt en kreeg meteen weer een schimmelinfectie. Dus, zeker nu ik weer antibiotica moet slikken, slik ik het elke dag.
    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Sterkte ermee, want lastig en pijnlijk is het wel..

16. Loe

Loe Niet meer actief

Trees, je kan ook nog in een badje met yoghurt gaan zitten (grapje). Mon chou taartje erbij?
    Sorry, werd helemaal melig van dit onderwerp. Het kan zo'n ongelooflijk irritant zijn, dus zo leuk is het niet. Maar de antwoorden van Uhmm moet ik zo bij grimassen. Ze schreef precies wat ik denk.
    Maar wat een bar ziekenhuis. vriend hier vroeg net waar je onder behandeling was (zag dat t in zuidholland is, dus kan niet hier in gelderland zijn haaha) want hier is t ook zo'n tokkie gedoetje.

Ik heb gisteren 1 vaginale zetpil gehad van 1200mg (ipv 3x 400 mg) we zullen zien of t helpt. Maar op yoghurt ga ik niet gokken....

17. Trees

Trees Niet meer actief

Whaha die monchou krijg je niet meer uit je hoofd. Paybacktime voor je tompouce :p.

Vanavond ga ik mijn laatste ei naar binnen torpederen, maar momenteel geen klachten meer. Ik dacht alleen eergisterennacht dat mijn vliezen waren gebroken. Was dus zo ei in de smelstand gaan staan :).

18. Loe

Loe Niet meer actief

whahaha, was t niet ook niet een beetje creeeeeeemig ?

Mijn ziekenhuis is weer apart: ik maar 1 paasei met driedubbele dosis. t zal wel. Ik kreeg m dr trouwens bijna niet in! Wat een joekel :). Zou dat ei van mij ook drie keer zo groot zijn geweest?:D

Ei-ze. En leve de cold packs.:)

Deel Deze Pagina