nou ben ik van de week voor de babykamer geweest. nou kon je dus kiezen tussen een deken en dan met een laken (omgeslagen) of voor een special dekbed met een overtrekje. ik vroeg naar het verschil enz. dat was dat alleen die met dat dekbedovertek makkelijker op te maken is en die andere is meer gedoe met opmaken... de volgende dag kwam ik in een andere babywinkel en toen viel mij op dat ze daar vooral dekentjes hadden met lakens, en geen dekbed overtrekken. mag dat niet meer ofzo wat is nu het best om te kopen. ik wil natuurlijk zo min mogelijk risico's nemen maar ik weet het gewoon niet meer. groetjes (hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegt heb..)
Dekbed is hier het eerste jaar zelfs afgeraden door de kraamhulp.. Toen ze kwam praten en ze zag dat wij een deken hadden met lakentje zei ze gelijk: Hee goed zo, want dekbed mag niet.. Schijnt voor een baby niet genoeg te ademen..
in principe worden dekbedjes afgeraden omdat het syntetisch is, het kan de warmte dan dus niet kwijt, ik zou katoenen dekentjes gebruiken. als je een dekbedovertrekje makkelijker vind in gebruik kun je bij prenatal een dubbele witte katoenen deken kopen (die kun je met klittenband aan mekaar doen dus je koopt eigenlijk twee dekens) en die hebben de afmeting van een dekbedovertrek voor een ledikant. dekens en lakens vind ik persoonlijk ook heel mooi staan, en voor je het weet maak je automatisch op zonder er bij na te denken.
Yup, bij ons werd een dekbedje ook af geraden. Omdat ik een dekbed overtrek ook makkelijker vind, en ook leuker, gebruik ik die wel gewoon, en doe daar gewoon de deken in Kun je het later alsnog als je wilt er een dekbed bij halen.
ik heb lekker die vrijdag een duur dekbed overtrekje gekocht van tigger... de dag erna zeiden ze in die zaak; het mag wel maar dan moet je een speciale deken hebben die erin gaat. die was 95 euro geloof ik
nee ik heb het niet gekocht omdat ik niet wist wat ik moest doen. als het slechter is voor het kindje koop ik liever wat anders. ik heb (waarschijnlijk) nog 16 weken dus ik had zoiets van dat komt binnekort wel vandaar dat ik het nu ook vraag
Hier worden helemaal geen dekens gebruikt. Gewoon een pyama met een slaapzak. Hij of zij wordt in de winter geboren dus heb hele lieve kleine slaapzakken Binnenzakje "Baby-Maxje®" allergika - bij baby-walz online bestellen!- babywalz - Al het goede voor mijn baby Liefs, Sam
dekbed word idd afgeraden ivm met verstikkings gevaar. maar je kan kiezen tussen een deken met los lakentje. of dekentje met overtrek. ik heb het laatste, wou geen geklooi met losse lakentjes.
ik heb een duo-dekentje + overtrek (100x 135). Dat 'mag' gewoon en is het makkelijkst met opmaken. dekbed mag idd niet, maar is dus iets anders dan een dekentje...