probeer es suiker uit je eetpatroon te bannen. wrs heb jij dan een stuk minder last van schimmelinfecties. Naar mijn weten heb je niet minder kans hoor. Succes!
Hallo, Ik heb ook regelmatig schimmelinfectie gehad, het gaat bij mij om de candida. Het probleem met schimmelinfectie is dat als je gemeenschap hebt je partner ook kan geven. Je partner voelt hier soms niets van en kan het dus ongemerkt hebben. Dus dan blijf je in een cirkeltje ronddraaien en kom je er niet vanaf. Ik heb twee verschillende zalfjes voor schimmelinfectie. Een voor uitwendig: micronazolnitraat, deze gebruikt mijn partner ook als ik het heb voor de zekerheid. En een voor inwendig: canesten/clotrimazol voor inwendig gebruik. Als je dit een keer per dag insmeert ben je er zo vanaf. Vanaf het moment dat je het voelt meteen gebruiken en dan is het vaak snel weg. En het is belangrijk dat je partner het ook gebruikt (micronazolnitraat) omdat je het elkaar anders blijft geven. Ik heb aan mijn huisarts gevraagd of schimmelinfectie en het smeren van de inwendige zalf schadelijk is tijdens zwangerschap. Dit is niet zo, alleen als je inwendige schimmelinfectie hebt tijdens de bevalling moet je kindje op spruw in de mond en neus worden gecontroleerd en dan kan het meteen behandeld worden. Je kindje kan het namelijk tijdens de bevalling wel krijgen. Niet gedurende de zwangerschap, niet schadelijk voor kind en verloop van de bevalling. Dat ik was de huisarts mij vertelde.
wordt hier dan mee bedoeld alles suikers?? ik bedoel ik snoep heel weinig. maar eet bv wel vla. daar zit ook suiker in natuurlijk. dus zulke dingen dan ook niet? ben zeker bereid om het te proberen ja. als ik het dan maar wel goed doe ook
ik ga morgen sowieso naar de huisarts. en man is bereid om zwelgje ook in te smeren heeft ie gezegd! mocht ik een smeersel krijgen dit keer. ben die eieren wel beu!
Succes bij de HA vandaag! en vergeet niet te melden dat er kans bestaat dat je zwanger bent! Hoop dat het snel overgaat!! xx
nou ik hing vanmorgen al aan de telefoon om 8 uur de assistente zei me dat 2x per jaar ongeveer zoals ik een schimmelinfectie heb niet echt veel is ja zei ze; snap dat het voor jou veel is maar het is niet raar. ik kan dus weer alleen zon ei ophalen.:x maar ik laat het er niet bij zitten. mijn eigen ha is nu op vakantie en ik ga dat nu niet met een vervanger bespreken. zo gauw hij terug is maak ik een afspraak en ga ik vragen of hij toch geen andere oplossing heeft of dat ik iig iets op voorrad kan krijgen want nu begon het vrijdagmuddag natuurlijk en heb ik er al wel heel het weekend mee gelopen. als ik het dan aan voel komen kan ik gelijk maatregelen treffen. vannacht toen ik ging plassen was hert daarna heel erg pijnlijk weer. kreeg van manlief een nat washandje dat verlichtte wel gelukkig. nu is het goed te doen en straks maar naar de apotheek! ga vanmiddag nog es lezen in dat dieet want dat zie ik toch ook wel zitten om te proberen. allemaal erg bedankt voor de reacties meiden! super!
Ja zou het er niet bij laten zitten, heb ook van die eitjes gehad maar dat hielp helemaal niet. Als je nou gewoon aangeeft dat het daarvan niet overgaat en dat je de zalfjes wilt. En anders aangeven dat je man er ook last van heeft (ook al is dat miss niet zo). Dan krijgt hij in ieder geval een zalfje. Want die heeft niets aan een eitje Dan heb je in ieder geval zalf voor uitwendig gebruik. Succes.
Ik heb ook veel last van schimmelinfecties. Zeker 2 keer per jaar. Ik krijg altijd een capsule die ik moet slikken. binnen 2 dagen is alles over, zolang je er maar niet aan krabt! anders krijg je wonden en die gaan ook weer jeuken. Toen ik zwanger was mocht ik niet zo'n capsule slikken, maar kreeg ik een zalfje. Dit duurt wat langer voordat het werkt, maar werkt prima. Mijn man krijgt ook altijd een capsule, omdat je elkaar anders blijft besmetten. Maar als je zwanger kan zijn, geen risico nemen en gewoon een zalfje doen. Maar ik weet het je wordt totaal gek van die jeuk. Vreselijk! Succes hè...
Ik heb het ook wel 1 keer in de 2 maanden word er gek van Dus je bent niet de enige die hier ieder keer last van heeft. Ik heb het eigenlijks zo vaak zins ik vorige jaar ben gestopt met de pil
hier ook iedere maand wel een keer een schimmelinfectie van 3 a 4 dagen of soms langer!! wat een ellende!!! Heb ook wel eens gelezen over een suikervrij dieet maar dat lijkt mij bijna onmogelijk om vol te houden... niet dat ik een snoeper ben maar bijna overal zit suiker in.... Maar misschien moet ik het eens dapper gaan proberen... Wel fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn....
ik heb er ook heel vaak last van. vind het echt vreselijk. Het rare is dat ik het juist heel vaak in de nacht last van heb. Ik word dan krabbend wakker en word dan echt helemaal gekkk Het van suiker afblijven is wel moeilijk ja, maar niet alleen daar moet je vanaf blijven. Overal waar gist (ook champignons), witmeel en suiker in bepaalde fruitsoorten moet je vanaf blijven.is echt heel moeilijk.
Ik heb het gelukkig maar 1 keer gehad, toen waarschijnlijk van mijn vriendje gekregen, heel vervelend. Die eieren hielpen bij mij niet, toen kreeg ik idd Canesten en AB kuurtje. Je kunt een infectie met Candida op verschillende manieren oplopen. Van je partner, van een verkeerde zuurgraad in je vagina maar ook van een verkeerd eetpatroon waardoor Candida in je darmen de kans krijgt. Als je dan verkeerd afveegd op de wc, na een grote boodschap (van achter naar voor), besmet je je vagina op die manier. Altijd vegen van voor naar achter... Beetje vies verhaal...
Wat ik je als tip mee zou kunnen geven is je inname van suikerrijke producten verminderen/mijden. Schimmels zijn dol op suiker. Ik ben mijn suiker inname flink gaan minderen en heb geen last meer van schimmels. Zodra ik bijvoorbeeld in vakantietijd of decembermaand veel meer suikers binnenkrijg heb ik binnen no time weer jeuk... en weet dat ik op de rem moet trappen. Liefs Blue Eyes
Hey meiden, Ik heb in het verleden ook heel vaak last van schimmelinfecties gehad. Elke paar weken was het raak, ik werd er echt helemaal gek van... Toen ben ik me bij het douchen gaan wassen met lactacyd. Vaak wordt gezegd dat dit juist de zuurgraad ontregeld, maar ik dacht " dat is het nu blijkbaar ook al, met steeds die schimmel" dus het was te proberen. Vanaf toen gaat het bij mij echt super goed en heb ik er zelden meer last van. Als ik nog wel eens aanvoel dat het een beetje onrustig is (meestal voel ik het al een beetje aankomen) gebruik ik een vaginale douche (gewoon van kruidvat huismerk) tijdens het douchen, en dan zet de schimmelinfectie niet door. Misschien dat dit simpele advies bij jullie ook werkt, is in ieder geval een stuk minder ingrijpend dan zo'n dieet
Schimmels gedijen goed op suiker en slecht in een zure omgeving - je kan je ph veranderen door je voedingspatroon aan te passen. Ik heb een tijdje Molkosan genomen en dat is echt HEEL vies maar ook heel zuur en helpt je zuurgraad. Ook yogurt helpt hier bijvoorbeeld aan mee en minder snoepen Succes!