zwanger en overgewicht-hoeveel zijn jullie aangekomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door heppiedepeppie, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hallo allemaal
    Sinds een weekje weten we dat ik zwanger ben!! We zijn echt zo blij want we hadden helemaal niet verwacht dat het zo snel zou lukken! Ik heb namelijk flink overgewicht (109 kg bij 1.64) echter zit het bij mij allemaal op mijn bovenbenen en billen.
    Vandaag heb ik de VK gebeld maar ze konden aan de telefoon al zeggen dat ik naar het ziekenhuis moet voor controles. Wel jammer, want ik vond het vreemd dat ze me niet eens wilden zien. Maar goed, ik wil toch sowieso in het ziekenhuis bevallen!
    Ik sta ook onder behandeling van een dietiste (al een aantal maanden). Nu zei mijn dietiste dat ze ook wel eens clienten heeft gehad die maar 8 kilo aan zijn gekomen na een zwangerschap en dat ze na de bevalling al lichter waren dan voor de zwangerschap. Maar dat er ook vrouwen zijn die wel 30 kilo aankomen.
    Omdat ik zelf bij wijze van spreken van een blaadje sla nog wel aankom ben ik heel bang dat ik zoveel aankom.

Zijn er vrouwen die ook overgewicht hebben en die willen delen hoeveel ze aangekomen zijn? Ik weet dat iedere vrouw anders is maar ik ben ook wel heel benieuwd!

groetjes van mij en bedankt voor jullie reacties!

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey Heppie,

voordat ik zwanger werd was ik op een onwijs streng diet ik woog 115 toen ik begon met dieten en toen in 3 maanden tijd 15 kilo afgevallen was zoooowww trots maar toen was ik eindelijk zwanger.

ik woog een week na de bevalling 123 kilo dus best veel aangekomen maar na 6 weken ben ik weer begonnen met sporten en ik weeg nu weer 112 dus vind ik best wel okee. en weet je meid maak je niet druk om dat stomme gewicht maar maak je druk om je gezondheid eet gewoon gezond en laat de patat en chips links liggen....dan ben je al een heel eind.

veel succes met je zwangerschap geniet er lekker van en laat je niet teveel aanpraten....

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    ook hier iemand 100+ de 1e zwangerschap ben ik 20 kg aangekoemn :$ de 2e zwangerschap 11kilo. en nu bij de 3e zwangerschap tot nu toe bij 24 weken nog maar 2 kilo ;)

Moet er wel bij zeggen dat ik een maagbandje heb hoor...wat bij de vorige zwangerschappen op non-actief is gezet, en deze zwangerschap zit er gewoon 3cc in.

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor je reactie!
    Het is ook vaak wat de buitenwereld en van 'vind en zegt'! Soms wordt je ook echt behandeld alsof je niet goed snik bent. En altijd wordt alles op je overgewicht gegooid. Ik sport 1x per week, fiets bijna dagelijks naar mijn werk en eet echt wel gezond (en heel soms ook wel ongezond) maar niet meer of minder dan een ander. Vond dat de VK aan de telefoon er vandaag ook erg rechtlijnig over was, maar oke. Dat zal zo wel moeten denk ik.

Ik ga er in ieder geval zeker van genieten en ben al volop op internet naar leuke dingen op zoek hihihi

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    lijnen mag nu niet meer dat weet ik alleen denk ik nu steeds als ik echt trek heb (en mijn buik enorm knort) dat dat slecht is omdat ik dan wel aan het lijnen ben....terwijl dat niet bewust is maar soms kan ik even niets eten vanwege het lesgeven.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    #6 Cynnie1984, 6 apr 2011
    Laatst bewerkt: 6 apr 2011
    Je gaat zo lekker naar het ziekenhuis en dan heb je niets meer te maken met de grijze muisjes (leek vk's). In het ziekenhuis kijken ze anders naar je is mij opgevallen...

ojah tip voor zwangerschaps spijkerbroek kijk op bonprix valt echt super ;)

en heppie geloof me er zijn genoeg dikke meiden die een gezond kindje op de wereld zetten hoor!! Laat die omgeving maar denken je bent zoals je bent en zo moeten ze je maar accepteren.....zo niet dan hebben ze gewoon pech~!

Ojah en als je dan toch in het ziekenhuis bevalt zal ik gelijk gaan denken aan een ruggenprik je bent er toch al en je gaat zo vreselijk rustig naar het persen toe niet normaal meer....

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Heppie,

Ook hier flink overgewicht (104 bij 1,68). In het begin van de zwangerschap heel veel afgevallen (onbewust) wat niet erg is. Op laagst woog ik 95,5 en nu bij 22 weken weeg ik 99. 3,5 erbij dus. De vk (waar daar mocht ik nog net onder behandeling) zegt dat het OK is om 7-10kg aan te komen. Iets minder dan slanke dennen dus. Ik maak me er niet teveel zorgen over.
    Belangrijk is goed en gezond te eten, op de site van het voedingcentrum staan goed richtlijnen. En frietjes of pizza kan ook gerust hoor!

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @femke 7-10 kilo is inderdaad netjes! Hopelijk lukt mij dat ook! Ik eet nu echt wel goed, zeker omdat ik het besef heb dat er iets moois in mijn buik zit! Drink wat extra melk, fruit en groenten maar af en toe een frietje of chips kan neem ik aan ook wel (dan heb ik het over 1x per twee weken of zo)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja ik val alleen maar af en de gyn zei ook die heb je er ook bij. puur omdat ik reserves heb neem je kindje genoeg en teer je zelf op je vet om het maar zo te zeggen.

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    is dat niet slecht dan? Mijn dietist zei dat ik nu niet meer mag afvallen vanwege de afvalstoffen die je dan produceert....
    ik zal nu niet meer bewust afvallen maar als ik door gewoon gezond te eten, afval, dan is dat toch niet erg?

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

zolang als het vanzelf gaat en je er niets aan kan doen is het niet erg.ik kan me moeilijk gaan vol proppen met vet en weet ik veel wat om aan te komen.

de gyn ziet het veel vaker dat dikkere meiden af vallen.
    als het kwaad zou kunnen had hij het wel gezegd.

ik heb ook geen ketonen in mijn urine die lever ik nog geregeld in omdat ik een keer uit gedroogt ben geweest deze zwangerschap vanwege hg

12. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik ben 1.60 en weeg ook 109 dus mijn BMI is boven de 40 en dan moet je in het ziekenhuis bevallen en controle bij de gyn en krijg je een verwijziging naar de dieetiste.
    Ik ben over een weekje op de helft en tot nu toe niets aangekomen.
    MIj is door de gyn verteld dat ik ongeveer 5 kg mag aankomen.
    En die 5 kg is dan voor de baby,placenta en vruchtwater.
    Mijn lichaam heeft al genoeg vet dus hoeft geen extra laagje ofzo meer aan te maken :)

Geniet van je zwangerschap

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom naar dieëtist? dan is hier helemaal niet nodig:(

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven

Dank je wel! Ga ik ook zeker doen! Ik moet vrijdag naar mijn huisarts, die doet met alle zwangeren een intakegesprek omdat zij vindt dat ze de zorg draagt totdat je naar de VK of Gyn gaat. Wel netjes vind ik! Bij een dietist zit ik al. Ben alleen wel een beetje bang dat de gyn onvriendelijk zal zijn vanwege mijn overgewicht. Heb dat al zovaak gelezen dat ze je dan soms echt rot behandelen. Dit is een periode waarvan ik wil genieten!!!
    Knap trouwens dat je nog niets bent aangekomen hoor!!
    En jij ook genieten he!!

15. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Hey hey,

Ik heb ook flink overgewicht, en ben tot heden 4 kilo aangekomen. Daarnaast merkte ik ook dat ik vooral in het begin ook wat gewicht ben kwijt geraakt, en ik lijn echt niet bewust.

Ik sta onder controle in het ziekenhuis bij de gyn. Ik ben heel duidelijk geweest over mijn gewicht en dat ik zelf heel goed weet dat ik overgewicht heb (ik heb mijn hele leven al overgewicht).
    Mijn ervaring is heel positief met de gyn, maar ook verpleegkundig personeel. Ze leggen dingen goed en duidelijk uit, zonder rot te doen over mijn gewicht. Misschien stelt je dat wat gerust, er zijn ook positive verhalen!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

daar moet je niet bang voor zijn!

hier heb ik nog nooit iets gehoord over mijn gewicht. niet door de assistentes en niet door de gyn. ja hij zei heel lief met 9 weken. ik doe de echo inwendig hoor want dat geeft beter beeld omdat je een "beschermlaagje" hebt.verder is er nog nooit wat gezegd.

de vk daar in tegen al bij de eerste terwijl in daar echt maar weinig over gewicht had!! die was iedere ronde aant zeuren.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik woog 132 kilo bij me zwangerschap. In de zwangerschap ben ik 19 kg afgevallen zonder er iets voor te doen. De eerste 12 weken kon ik niet veel eten dat wel maar daarna at ik gewoon alles.

Ik heb tot de 35 weken bij de vk gelopen en tot de 25ste week hebben ze gezeurd dat ik naar de dieettist moest. Toen ben ik een keer boos geworden en toen was het over. Wel zeuren maar wegen deden ze nooit.
    Ik had geen klikt met 3 van de 4 verloskundigen en was blij dat ik doorgestuurd werd vanwege de BMI(snap niet dat het pas zo laat was aangezien me bmi in het begin hoger was)ik heb een fijne bevalling gehad in het zh en iedereen was super lief hoor.

Nu na de bevalling weeg ik nog 104 kg dus zwanger zijn was een goed dieeet haha

18. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook een BMI van rond de 40 en ik ben tot nu toe ongeveer 5 kilo aangekomen.
    Ik probeer wel op mijn eten te letten, maar eet niet overdreven gezond. Ik heb ook elke keer ontzettend zin in pizza. Ik vind dat dat af en toe moet kunnen :p.
    Tot vorige week stond ik onder controle bij een verloskundige praktijk en nu bij de verloskundige in het ziekenhuis.
    Ik heb nog niemand gehad die over mijn gewicht rot deed. Kunnen ze nu ook beter niet doen :D
    Ook nog geen verwijzing naar een dieetist, maar wel info gekregen voor als ik het zelf zou willen. Verder wel wat extra controle i.v.m. zwangerschapsdiabetes(gelukkig (nog) geen last van) en nu wat vaker een groeiecho i.v.m. het speklaagje en de baby niet zo goed kunnen voelen. Vind ik ook niet erg om even weer een kijkje te nemen.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook overgewicht, maar ik mocht onder controle bij de VK. Maar gezien mijn eerste zwangerschap toch besloten om naar een gyn te gaan. Die heeft er eigenlijk nooit iets over gezegd.
    Heb wel rond de 25 weken een suikercontrole gehad en dat was perfect. Mijn bloeddruk was ook altijd perfect.

Uiteindelijk kwam ik 13 kilo aan die er een week na de zwangerschap allemaal afwaren. Een week later was er nog 10 kilo extra af. Nu ben ik de eerste 27 weken extreem misselijk geweest waardoor ik in het begin alleen maar af was gevallen. En wat er uiteindelijk bij kwam was baby, vruchtwater en placenta en heel veel vocht. Wat ik uiteindelijk kwijtraakte door heel veel water te drinken.

Ondanks de misselijkheid heb ik me lichamelijk verder prima gevoeld. Geen bekkenklachten of wat dan ook. En ik had een hele mooie zwangere buik! Werd bij mij ook al zichtbaar bij 13/14 weken.
    En mijn zoon voelde ik met een week of 16/17 al bewegen, wat vanaf de 25 weken ook uitwendig zichtbaar werd.
    Nu is hij wel extreem beweeglijk hoor (nog steeds...:D)

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik begon met 125, door begeleiding van een diëtiste (en vreselijke misselijkheid) ben ik eerst afgevallen en daarna aangekomen. 8 Kilo in totaal, waarvan een groot deel vocht, want het was een bloedhete zomer en ik had geen enkels meer over.

Enige dagen na de bevalling heb ik gewogen en ik woog minder dan voor de zwangerschap en kon meteen al mijn kleren weer aan.

Deel Deze Pagina