schimmelinfectie

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    haha een ijspack, ik zie het al voor me.

hier sinds het weekend er ook weer last van. vandaag bij de etos even canesten gyno creme gehaald en vanavond breng ik dat in. hoop dat het over een dag of 3 over is. het is echt zo irritant he.

en idd wat iemand al zei, de suikers laten staan, schimmels voeden zich daarmee. al zit ik nu wel aan de cola ahum.

succes iig. canesten gyno creme/tabletten kun je bij de kv/etos enzo gewoon halen.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ach als het maar helpt! haha:)

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja dat is waar, ben allang blij dat ik een paar dagen vrij, kan ik even ongegeneerd jeuk hebben.

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit eens van de huisarts een pil gekregen die ik oraal moest nemen. Dat hielp echt als een tierelier. Volgens mij heette het diflucan. Misschien zou je dat aan je huisarts kunnen voorleggen.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Diflucan is prima, maar niet voor langdurig gebruik want je dood alle schimmels in je hele lichaam en een beetje heb je wel nodig, anders ben je nog verder van huis. Mijn HA dacht ook even makkelijk van me af te zijn met een 6 maanden kuur diflucan. Nou ik voelde het de boel gewoon onderdrukken al die tijd, ging er niet echt over van.

Tegen jeuk heb ik nog als tip de tea tree dagcreme van de kruidvat, in een bruine pot, echt super spul, lekker royaal smeren. Is voor je gezicht maar doet wonderen van onder en is niet duur.

Sterkte,

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Das een goeie! Morgen even kijken of ik het kan vinden.

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik herken je verhaal helemaal. Leve Canesten!

8. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    grrr... hier ook last van! Bedankt blaasontsteking en antibioticakuur!! Zaterdag waren we een weekend weg in Maastricht, daar maar even naar de Mediq apotheek geweest, tablet gekregen want de inbrenghuls van de zalf mocht niet tijdens de zwangerschap. Zit ik gisterochtend op de wc, komt die tablet eruit zetten... godver! Gister dus via de ha wel zalf met inbrenghuls gekregen en dat ik de tabletten juist niet mocht, nu vraag ik je.. Alleen dat inwendig inbrengen durf ik niet.. Heb vannacht wel uitwendig gesmeerd, dat was vanochtend al heel fijn!

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Sommige vrouwen zijn hier gewoon erg gevoelig voor. Ik weet, wat ik ook doe, dat ik het zeker om de 3 maanden heb. Tijdens de zwangerschap juist weer niet. Ik heb het geluk dat Daktarin capsules hier wel werken. Ik heb ze ook standaard in huis liggen. Het is zo vervelend, maar ik heb nog niemand gehoord die mij kan vertellen hoe ik zo'n infectie kan voorkomen! Want naar mijn idee heeft het niks met hygiëne te maken?

10. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Klopt.. gewoon niet met zeep wassen, alleen lauw warm water en niet 3 keer per dag. Zo blijft je zuurgraad en de bacteriën in balans.

Ik heb er juist nooit last van en nu in de zwangerschap wel.. grr.. wil er gewoon vanaf!

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nee het heeft te maken met je weerstand in je darmen. Candida schimmel zit in je systeem. Als je veel zoetigheid en brood eet, snelle koolhydraten kan je gevoeliger zijn en is er vaak een overgroei. Sommige mensen zien het ook terug op hun tong, witte aanslag. Er moet een juiste bacterie/schimmel verhouding zijn in je lichaam en dat begint in je darmen. Daarom linken ze yakult en actimel en zo met je weerstand. Alleen die drankjes hebben niet voldoende bacteriën die het maagzuur overleven om echt veel te doen.

Ik neem elke dag een probiotica capsule voor het ontbijt. Die koop ik bij de apotheek. Verder yoghurt eten en niet te veel snoepen. Bij velen helpt dit al. Hormonen spelen ook een grote rol.

C.

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier nu de 1x zo een applicator met creme gebruikt en wat een verlichting zeg,, heerlijk gewoon.
    vraagje; er zitten 6 van die applicatoren in de doos, moet je die allemaal opmaken of is het zo dat als je geen last meer hebt je kan stoppen?

13. Als nou niks helpt kan het ook zijn dat je geen candida hebt maar bacteriële vaginose. Jeukt ook als een gek.
    Hier helpt het btw ook om geen strings te dragen maar alleen katoenen boxertjes.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

je kan beter zo'n kapsule kopen voor in de vagina na 2 nachten is het over

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het lijkt ineens sinds vandaag beter te gaan, heb weinig last! blijf nog maar wel smeren een paar dagen.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook iemand die er erg gevoelig voor is, zwanger? schimmelinfectie, antibiotica? schimmelinfectie, periode teveel suiker gegeten? schimmelinfectie...... Wordt er moe van.... enige dat bij mij helpt zo'n vaginale tablet, volgens mij van daktarin, of canesten, kan ook, binnen een dag verlichting :)

17. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    Ik heb hier ook regelmatig last van, en ik krijg altijd een tabletje dat ik oraal moet innemen en ben er dan gelijk vanaf.
    Ik woon wel in België maar je kan het eens vragen hè. Ik vond met die zalf smeren en inbrengen altijd zon rotzooi.

18. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Weet je wat goed helpt? Olie!! Echt waar de volgende dag is het al beter. Je dept met een doekjec10 minuten de olie op de plek waar de schimmel zit en nat 10 minuten veeg je het er weer af. Echt beter dan al die troep van de arts!

Sterkte ermee, het is zo naar!

19. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Kon op internet niet zo veel vinden. Ik had zondagavond last van branderige jeuk, dacht dat ik op mijn zadel (paardrijden) had geschuurd. Ontdekte maandag behoorlijk wat afscheiding, schimmelinfectie dus. Eerste keer dat ik daar last van heb. Maandagavond direct zo'n ei gehaald, savonds ingebracht.
    De jeuk en het branderige was de dag er na over. Ik blijf echter wit-gelige afscheiding houden, nu echter niet korrelig meer.
    Is dit nog steeds schimmel? Of is dat de inhoud van de capsule?
    Hoewel ik zelf geen fysieke last meer heb wil ik niet dat mijn vriend irritaties krijgt, los van dat vind ik het ook niet echt smakelijk..
    De afscheiding gaat ook niet blijvend weg na douchen.

Deel Deze Pagina