Ik vraag mij af hoe groot de kans is op een huilbaby als het eerste kindje dit geweest is. Mijn zoontje die inmiddels al wat ouder is, heeft lang gehuild maar vooral de eerste 17 weken extreem. Dag en nacht, huilde alleen niet als je hem vasthield Het is niet voor te stellen hoe zwaar dit is en hoe je er weer uit komt. M'n vriend en ik kijken er enorm naar de kleine uit, maar toch ben ik er bang voor
Ik weet natuurlijk niet hoe groot de kans is maar hier was de eerste ook een huilertje. Niet echt een huilbaby maar we hebben toch vele nachten moeten rondwandelen met haar en troosten hielp ook niet. Ze had last van krampjes en reflux. Was ook heel bang dat de 2de baby ook zo ging zijn. Nu onze 2 de dochter er is merken we toch een heel verschil. Ze heeft ook wel last van krampjes maar dat uit ze niet zo extreem, ze huilt veel minder en is wel te troosten in tegenstelling tot de oudste. Dus je kan best 2 verschillende kindjes hebben,
Elk kindje heeft een eigen karakter. Mijn oudere zus was een echte huilbaby, krijste dag en nacht. Ik was de tweede en ik sliep binnen een week 's nachts door en was het makkelijkste kind wat je je kon wensen. (Ik hoop dus ook dat Babymuis op mij lijkt wat dat betreft ). Het blijft toch afwachten denk ik.
ik ben de oudste thuis en was een droombaby. mijn zusje heeft de hele straat bij elkaar geraasd. daar kwam echt geen einde aan... dus als de eerste het is geweest hoeft het niet zo te zijn dat de tweede het ook is. hier gelukkig als baby niet mijn dochter begon toen ze een jaar was en dat heeft een half jaar geduurt elke nacht moesten we er 3 of 4 keer uit. ik heb toen een groot bed voor haar gekocht en toen was het klaar. mijn zusje heeft nooit voldoende borstvoeding gekregen. toen mijn moeder over ging op vaste voeding begon ze minder te huilen.
bedankt voor de reacties. het is natuurlijk afhankelijk van veel factoren.. maar wij beiden zijn huilbabys geweest. toch probeer je je vast te houden aan dit soort positieve verhalen
Hier heeft ook de eerste enorm gehuild en de tweede was heel makkelijk; sliep al snel door en was superzoet. Allebei op bv; totaal niet relevant hoor, maar het werd bij mijn oudste vaak op de voeding gegooid door met name de schoonfamilie en ik was heel trots om te zien dat het daar dus niet aan lag; de jongste kreeg hetzelfde. Ik ben heel benieuwd wat de derde gaat doen (af en toe krijg ik het nog wel eens benauwd als ik een baby hoor huilen; dan komt alles terug en denk ik alleen maar ''waar zijn we aan begonnen?")
Mijn oudste was een huilbaby, begeleiding gehad en alles erop en eraan. 2e was ook wel een gevoelig kindje maar een huilbaby ( 8 uur per dag gemiddeld huilen) was hij zeker niet. Heel ander kind ook. Ik verbaas me nog over het grote verschil tussen onze 2 jongens. Was er ook wel een beetje huiverig voor maar de kans is erg klein heb ik begrepen. Toch is er vaak een oorzaak bij huilbaby`s, die wij natuurlijk niet kennen. Fijne zwangerschap, geniet ervan en maak je niet druk.