Ik slik nu al een tijdje Centrum materna maar die worden uit de handel gehaald hebben ze me al in vele drogisterijen verteld waarom weet ik ook niet maar zal niet voor niets zijn Dus nu ben ik opzoek naar een ander goed en ook veilig supplement voor tijdens de zwangerschap en ook te kunnen blijven slikken tijdens de borstvoeding. Ik zelf zit nu heel erg te twijfelen tussen gravitamon of vsm mama samen met de visolie ervan. Waar hebben jullie de beste ervaring mee? Ik hoor het graag alvast bedankt voor jullie ervaringen! Liefs Mandy.
Ik slik de davitamon mama plus visolie, tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Ken de supplementen die jij noemt niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ik slikte de vorige zwangerschap ook centrum, was ik best blij mee. Maar nu VSM puur mama, ik kan niet tegen de visolie capsules, dus wilde een vitamine zonder. Ik vind deze heel fijn. Ik denk dat de meeste wel "goed" zijn, maar het is vooral elke jij fijn vindt om te slikken.
Ik heb de multivitaminen van de kruidvat gekocht... Maar toen inkjet potje opende sloeg ik steil achterover van de lucht! Stinken die pillen bij jullie ook zo? En die van de andere merken? Ik moet er niet aan denken om deze pillen 's ochtends in te nemen!
Ik slik wat mijn gyneacoloog mij voorschrijft. Momenteel magnsium bruistabletten, ijzertabletten en een multivitamine genaamd Decavit. Voorheen slikte ik bijvoorbeeld foliumzuur en calsium bruistabletten. Allemaal nodig om tekorten aan te vullen maar ook uit preventie.
Die heb ik ook en ze stinken inderdaad, haha! Ik gebruik ze wel gewoon, neem ze in na het ontbijt. Het geeft even een nasmaak, maar dat verdwijnt snel.
Hier ook VSM Puur mama. En daarnaast nog extra vitamine D Wat betreft geur en smaak van de pillen: huismerk kruidvat is inderdaad vies!! Die had ik bij mijn vorige zwangerschap en snel weggegooid. VSM mama heeft geen smaak en geur, zijn gewoon gladde capsules. Ideaal
Ik vond die capsules van vsm met visolie best groot en daardoor niet zo prettig, gevolg: ik had ze in huis maar nam ze niet in. Heb nu de gravitamon. Geen stank, iets kleiner dan paracetamol en gladder. Helemaal blij mee, sla nu geen dag meer over.
Ik gebruik omnibionta bij de grootste maaltijd of anders folavit (enkel foliumzuur) bij een andere. Omnibionta verdraag ik zo goed niet, volgens de vroedvrouw omdat daar ijzer in zit en dat bij sommigen last geeft van de maag (bij mij ook buiten de zw.schap een punt). Daarnaast neem ik vit. D omdat ik een tekort heb.
Hier davitamon compleet mama met visolie. Wel grote capsules, maar geen rare luchtjes en mooi glad. Neem ze altijd halverwege m'n ontbijt in en gaat prima.
Ik slik nu davitamon mama compleet. Vriend heeft ze meegenomen maar ik schrok me rot toen ik hoorde hoe duur die krengen zijn....als het doosje leeg is ga ik wel een goedkopere variant zoeken.
+1. Er is geen goed of slecht het is volgens mij allemaal hetzelfde alleen heeft de 1 meer dan de ander. En waarom die van jou uit het assortiment worden gehaald is waarschijnlijk omdat het dan niet goed genoeg loopt.
Niet goedkoop maar wel goed omdat het helemaal natuurlijk is en goed door het lichaam wordt opgenomen: Prenafem van Orthica.
Etos huismerk Zat zoveel meer aan vitamines in dan de dure variant.. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niks uitmaakt. Ook niet als je ze niet slikt. Gezonde, gevarieerde voeding met veel vitamines en mineralen, en eventueel extra vitamine D lijkt me meer dan voldoende. Alleen die enorme vitamine D tabletten die ik had kreeg ik niet weg, dus toen maar iets anders geprobeerd.
Oke dankjewel voor jullie reactie Ik zal het morgen ook nog wel eens extra met mijn verloskundige erover hebben ik ben namelijk ook vegetarisch dus het is echt belangrijk dat er genoeg aanvullende vitamines in zitten ook al eet ik elke dag groentes en fruit!