Hallo dames Al een tijdje heb ik last van een vaginale schimmelinfectie. Mijn huisarts is er op het moment niet dus kreeg ik een andere huisarts, een arts in opleiding. Nu kreeg ik van haar het medicijn Gyno-Daktarin -1 1200 mg. Een eitje die je voor het slapen gaan moet inbrengen. De huisarts in opleiding vertelde dat dit medicijn absoluut geen kwaad kan tijdens een zwangerschap. Dit had zij opgezocht op de computer? Ik ben er toch niet gerust op. Is er iemand bekend met dit medicijn? Werkte het en is het echt niet schadelijk voor de baby?
Ik heb dit middeltje inmiddels als twee keer gehad (in totaal al vier keer schimmelinfectie gehad sinds januari). Volgens de arts kan dit middel geen kwaad, anders achrijven ze het echt niet voor. Omdat ik nu voor de vierde keer in korte tijd behandeld ben, had ik om een uitstreikje gevraagd. Maar dat risico nemen ze dus niet meer. Nu hopen dat het nog een week of vijf wegblijft.....
ow meid maak je niet druk ik leef op die dingen ik heb om de 10 dagen een schimmelinfectie vanaf het begin van mn zwangerschap ik denk dat de schimmel niet weggaat bij mij maar door het eitje even stopt met vervelen en dan weer langzaam aanwakkert. ben er al voor bij de gyn geweest en ook andere middelen gehad zelfs een tijdje niets gedaan, maar deze helpt het beste. mijn gyn had fluconazol voorgeschreven een voorraad van 6 pillen maar als je die bijsluiter leest schrik je je rot!dat heb ik dus niet gebruikt. gewoon gebruiken het kan echt geen kwaad,jeuk is zo verschrikkelijk
Dames, Ik ben even benieuwd; hoe herken je een schimmelinfectie en in welke hoedanigheid kan dit kwaad voor de kleine? Ik heb wel eens wat jeuk (aan schaamlippen) en dan krab ik het kapot, waardoor er zweertjes ontstaan die nog erger gaan jeuken. De volgende dag is dit weer weg en heb ik nergens last van, maar soms komt het dan een paar dagen later weer terug. Verder nergens last van. Ik lees veel tegenstrijdige berichten over de ernst van een schimmelinfectie voor de zwangerschap. Op een site van een verloskundige las ik dat het geen kwaad kan en dat het vanzelf over kan gaan. Ergens anders lees ik dat het een vroeggeboorte kan veroorzaken! Maar misschien ben ik in de war met een andere infectie... Weet iemand het?
als je t kapotkrabt enz zou ik er gewoon ff iets voor halen. Moet er niet aan denken om daar wondjes te hebben, broek erover en AU! Schimmeltje jeukt vooral, je schaamlippen kunnen wat roder zijn, maar hoeft niet. Als t echt vaginaal is kan t plassen branderig aanvoelen en je hebt meer afscheiding of een andere kleur of vastigheid afscheiding
Volgens mij heb je vooral kans dat je kindje bij de geboorte meteen spruw oploopt. Over vroeggeboortes etc weet ik niks... Maar ik zou gewoon een antischimmel-middeltje halen bij de huisarts hoor, scheelt je een hoop gedoe. De huisarts hier hoefde ook niet te kijken, ik kon het gewoon telefonisch regelen en kreeg een zalf voorgeschreven die ik met de hand moest aanbrengen (ipv de bijgeleverde inbrenghulzen). De eitjes zijn ook erg makkelijk.
Dank voor je reactie Purk! Ik heb vandaag weer een beetje kriebel aan de binnenkant van mijn schaamlippen en zit erover te denken om zo bij de drogist canesten gyno zalf te kopen. Iemand hier ervaring mee? Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?? Huisarts krijg ik vandaag niet te pakken (Koningsdag)...
Bij mij hielp het niet maar denk dat het al te erg was bij mij. Normaal krijg ik een "ei" van de dokter en zalf en dat helpt erg goed. Ik zou het gewoon proberen!
Ik hoor van veel mensen dat de canesten niet werkt. Of in ieder geval niet voldoende. De dosis op voorschrift via de huisarts is veel hoger. Ik zou even wachten tot maandag, als het lukt..
Ik heb dat eitje ingebracht tijdens de zwangerschap van mijn zoontje en kreeg heftig rood bloedverlies! We zijn ons kapot geschrokken! Ik was destijds bijna 20 weken zwanger. Bij de echo bleek dat er met het kindje niks aan de hand was, maar dat ik niet tegen het middel kon ( te agressief voor de slijmvliezen) Ik heb toen later een crème gekregen (oppervlakkig aanbrengen niet inwendig) Succes!
Ook gekregen toen ik zwanger was. Is iets vaginaals en komt niet in de buurt van t kindje. Dit vertelde de arts mij. Kan dus geen kwaad.