Dat dus. Vanmiddag heb ik onnadenkend een schaaltje kip tandoori met geroerbakte verse spinazie van gisteren opgewarmd. Pas toen ik het ophad bedacht ik me dat opgewarmde spinazie misschien wel heel slecht is voor mijn kindje al googlend kom ik niet zo heel veel verder dan "zwangere vrouwen moeten opgewarmde spinazie zoveel mogelijk vermijden" maar niks over het kindje. Wie kan me helpen/hier meer over vertellen?
Mijn opa heeft ooit een vergiftiging gehad van opgewarmde spinazie, dus het is voor niemand goed, maar de kans is wel heel klein. Volgens mij had je dan ook al klachten moeten hebben, maar weet het ook niet precies. Was heel klein toen het gebeurde, maar ben daarom wel voorzichtig. Deze ene x lijkt mij geen probleem.
OW en het lijkt mij geen probleem voor de kleine, want de spinazie wordt eerst door jou verteerd en dan zuivert je lever en de placenta alle 'slechte' stoffen. Hele kleine kans dat er iets bij de baby komt. Vooral in de mate waarin je het hebt gegeten. Vond een stukje hierover Knowledge Explosion Network