13 maanden slaap in eens slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shirleyh3, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirleyh3

shirleyh3 Lid

29 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

mijn zoon van nu 13 maanden slaapt sinds dat de zomertijd is ingegaan erg slecht of het daar aan licht of iets anders, ik heb geen idee.
    maar sinds die nacht is het slecht.

wij hebben altijd al een moeilijke slaper gehad maar zijn toen naar een pedagoog geweest en alle regeltjes gevolgd en hij sliep als een roos overdag en snachts. dus het ging prima hele nachten door en overdag 2 slaapjes wel wat verschillend met tijd de ene keer sliep hij een uurtje andere keer 2 uur en dit dan 2 keer overdag.

maar toen de zomertijd in ging gebeurde er dit..
    overdag een slaapje en voordat hij slaap kan het nog wel eens 2 uur duren hij huilt niet af en toe een gillentje maar hij gaat spelen. savonds ging hij altijd stipt om 7 uur zijn bedje in en je hoorde hem niet meer tot de volgende ochtend. tussen 8 en 9 uur werd hij vaak wakker. nu is het zo dat als hij om 7 uur op bed ligt valt hij pas in slaap rond de klok van half 10 soms iets eerder rond half negen 9 uur. hier ook niet huilen maar spelen!en sochteds al tussen 7 en 8 wakker word. sinds een paar dagen is het overdag helemaal raak hij slaapt helemaal niet meer hij is gewoon aan het spelen in zijn bed.
    hij is wel dood moe je ziet het aan hem rode ogen,gapen,wrijven in zijn ogen. maar super vervelend word hij niet.

nu is de vraag is dit een fase of komt dit werkelijk door de klok een uur vooruit. of is het tijd dat hij later naar bed moet savonds en zijn slaapje overdag ook later en dan maar een slaapje. ik heb werkelijk geen idee!
    maar ik vind het wel zo raar ineens weer zo slecht slapen.

hebben jullie tips of herkenning?? graag lees ik jullie verhalen.

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De 13-maandensprong misschien? Valt dan toevallig samen met de overgang van de wintertijd naar de zomertijd, waardoor je denkt dat het daaraan ligt. Moet wel zeggen dat mijn zoontje sinds de overgang naar de zomertijd ook later in slaap valt.
    Rond de 13 maanden ging mijn zoontje over naar 1 slaapje. We deden hem in het begin om 11.30 uur naar bed en inmiddels is dat 12.00 uur geworden.

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Klinkt als 13 maanden sprong..
    Is zijn kamer wel donker genoeg? En je kunt eens proberen te spelen met de slaaptijden en verder is de mantra; het is een fase... ;)

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Indd dacht ook meteen aan de 13 maanden sprong. Hier ook gehad :)

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier ook gehad met 13 maanden. We hebben een logeermatras op haar kamer gelegd en daar ging een van ons liggen als ze 's nachts wakker werd. Zo konden wij toch nog een beetje slapen zonder dat dochter steeds in paniek raakte. Met een week of vier was het over.

6. shirleyh3

shirleyh3 Lid

29 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    in zijn kamer hebben wij donkere gordijne waar geen licht door komt aan de zij kanten zie je wel een beetje licht langs komen maar dat lijkt me sterk dat dat een probleem is, was nooit een probleem voor hem. als hij eenmaal slaapt s avonds slaapt hij wel en word eigenlijk niet wakker pas sochtends weer. alleen is het zo dat hij liever niet wilt slapen overdag en savonds ook niet eerste uren spelen!!

7. shirleyh3

shirleyh3 Lid

29 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo nog even een berichtje,
    tot de dag van vandaag is er niks verandert vanaf de zomertijd is het nu zo.
    en het lijkt erger te worden overdag wil hij helemaal niet meer slapen en gaat echt huilen schreeuwen in zijn bed maar ook als hij uit bed is, is het huilen. als ik hem geen aandacht geef of ik loop even weg of zet hem in zijn stoel of box is het huilen/schreeuwen.
    sinds vandaag is hij dan ook wel wat ziekjes erg verkouden.
    maar heb zelf het idee dat zijn gedrag niet door de verkoudheid komt.
    baal hier enorm van want zijn van af zijn geboorte al met hem bezig om goed te kunnen slapen. en sinds paar maanden ging het super door een pedagoog. sinds de zomertijd lijkt het of we terug bij af zijn....
    zou het niet iets anders kunnen zijn?? dan de 13 maanden sprong?
    ik zit echt met mijn handen in het haar en is ook heel vermoeiend om heel de dag met een huilend kindje thuis te zitten...

Deel Deze Pagina