moet ik nu in het ziekenhuis bevallen???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door manon, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo :p

    Ik had ook een vraag ;)
    Ik ben 5 jaar geleden bevallen van mijn zoontje, en dat ging eigenlijk niet zo vlot :(

    Ik zou in het ziekenhuis bevallen dus toen ik 7 centimeter ontsluiting had mocht ik naar het ziekenhuis, oke dat ging goed ;)

    Maar toen we daar aan kwamen was alles gestopt ik bleef op die 7 centimeter staan, en mijn water hadden ze al gebroken en de baby had in het vrucht water gepoept :(

    Dus die baby moest er uit, dus ik had weeen op wekkers gehad maar daar kon ik en de baby NIET tegen.

    Dus dat hebben ze maar gelijk gestopt ;)

    Nu is hij dus met behulp van een vacum pomp gehaald het lukte me niet alleen :(

    Nu is mijn vraag dus :(:

    Moet ik nu aan het ziekenhuis gaan lopen of mag het ook bij een vk in de buurt.

    Moet ik nu in het ziekenhuis bevallen of mag dat ook thuis.

    Ik heb niet echt een normale bevalling gehad.
    Word je dan gelijk door verwezen naar het ziekenhuis, voor de zekerheid :(:

    Bedank voor uw tijd ;)

    Liefs Manon.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Manon,

    gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd gaat vanwege je vorige bevalling. Dat het de vorige keer niet zo vlot ging wil niet zeggen dat je nu weer zo bevalt. Bij een tweede kan het veel vlotter gaan, maar dat is niet altijd zo. Eigenlijk kunnen we het vantevoren niet goed weten. Maar je mag gewoon onder controle van een verloskundige in de buurt. Je mag ook thuis bevallen. Als tijdens de bevalling blijkt dat het kindje weer in het vruchtwater heeft gepoept, dan ga je alsnog naar het ziekenhuis. Ook als de bevalling te lang duurt ga je naar het ziekenhuis. Maar er is ook een kans dat het goed en vlot gaat en dat je gewoon thuis bevalt dit keer. Je wordt dus niet automatisch naar het ziekenhuis verwezen nu, je mag het gewoon thuis gaan proberen.
    Ik wens je een mooie zwangerschap toe, en als je meer vragen hebt, laat het gerust weten.

    Mirjam
     
  3. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hartstikken bedank Mirjam :p

    Ik zou wel thuis willen bevallen ;) maar ik denk dat het toch het ziekenhuis word ;) want ik zat na tedenken ;)

    Als het nu helemaal fout ga en ik ben niet op tijd in het zieken huis :confused: O..dat vergeef ik me eigen nooit :confused:

    Maar ik ga wel een vk in de buurt zoeken en dan in het zieken huis bevallen ;) dat voeld toch veiliger aan ;)

    Tuurlijk is thuis bevallen fijner je bent in je eigen omgeving, maar je moet zo veel in huis halen :confused: hihi nee dat lijk met niks :)

    Liefs Manon.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Manon,

    neem nog maar even de tijd om ervover te denken hoor en bespreek het met je verloskundige. Je hoeft niet zoveel extra in huis te hebben voor een thuisbevalling. Bovendien geven de meeste verzekeringen een kraampakket, en daar zit alles al in. De verloskundige schat in wanneer je naar het ziekenhuis moet als dat toch nodig is bij een geplande thuisbevalling, dus te laat kom je dan niet.
    Succes met beslissen.

    Mirjam
     
  5. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Mirjam ;) bedankt ;)

    Ik ga er over nadenken ;) bedankt voor uw advies ;)

    Liefs Manon.
     

Deel Deze Pagina